Сістэма інклюзіўнай адукацыі пашыраецца ў сталіцы

9 Сакавіка 2018

Усе ўключаныя… Сістэма інклюзіўнай адукацыі пашыраецца ў сталіцы. Першыя крокі да сацыяльнай адаптацыі дзяцей з парушэннем мовы, апорна-рухальнага апарата, аўтызмам зрабілі яшчэ 4 гады таму. Тады адкрылі 6 інтэграваных класаў. Сёння ў агульнаадукацыйных школах сталіцы ствараецца безбар'ернае асяроддзе. Гэта пандусы каля ўваходаў для маламабільных, адсутнасць парогаў, ліфт, адаптыўная фізкультура. З дзецьмі займаюцца педагогі-дэфектолагі, рэпецітары. Менавіта яны ператвараюць асаблівага выхаванца ў звычайнага вучня, арганізуючы для яго максімальна зручную і бяспечную прастору. Аб тым, як лечаць навучаннем і як у такіх дзяцей пачынаецца дашкольная адукацыя, рэпартаж Юліі Токар.

Настрой у Ягора добры, ён заўсёды ўсмешлівы, вось толькі самастойна не можа хадзіць. Захворванне апорна-рухальнага апарата выявілі, калі хлопчыку было два.

Гэта першая і пакуль адзіная ў сталіцы дашкольная ўстанова для дзяцей з абмежаванымі фізічнымі магчымасцямі. У гульнявых групах - модульная мэбля, масажны кабінет. Фізкультура праходзіць на спецыяльных трэнажорах, а ў пакоі рэлакса праз "бурбалкавыя калоны" і "сухі дождж" развіваюць сенсорыку.

А гэты сенд-плэй свайго роду арт-тэрапія пяском. Дзеці развіваюць не толькі маторыку рук, але і знаёмяцца з колеравай палітрай - планшэт змяняе колеры ад зялёнага да фіялетавага.

Умацавацца фізічна і не падаць духам 11-гадоваму Пашу дапамагае Таццяна Шаўлюк. У яго таксама парушэнні апорна-рухальнага апарата. Таму ўрокі фізкультуры індывідуальныя. З настаўнікам займаюцца гімнастыкай, ходзяць з "канатавай страхоўкай" і нават гуляюць у футбол.

Павел вучыцца ў звычайнай агульнаадукацыйнай школе Мінска. Для такіх, як ён, маламабільных вучняў, тут створаная камфортная бяспечная прастора - пандусы ля ўваходу, ліфты, адсутнічаюць парогі, а ў класах - спецыяльныя парты. Дзяцей, як правіла, суправаджаюць т'ютары - асабістыя настаўнікі дапамагаюць і на ўроках. Але з Пашам побач заўсёды брат-блізніца.

Абмежаваныя фізічна, але бязмежна таленавітыя і здольныя хлопцы, з задавальненнем акунаюцца ў творчасць. Да прыкладу, мастацкі талент дапамагаюць раскрыць падчас арт-тэрапіі.

Эскізы да гэтага спектакля маляваў Максім Лагун. Дарэчы, ён жа - выканавец галоўнай ролі. На сцэне не прафесійныя артысты, а асаблівыя дзеці. Свой акцёрскі шлях Максім пачынаў з нямых роляў - маўклівага зайчыка. Сёння ж на вялікай сцэне ён дэкламуе вершы.

Дзіцячы сад, школа, гурткі па інтарэсах… Інклюзіўная адукацыя сёння адкрывае вялікія магчымасці для ўсіх без выключэння. І калі адным яно дапамагае адаптавацца ў грамадстве, другіх вучыць быць ўважлівым да тых, хто побач. 


Папулярныя

Рэкамендуемыя

Зараз чытаюць

Рэкамендуемыя