Рэспубліканскі педсавет стаў маштабнай дыскусійнай пляцоўкай

25 августа 2017

Напярэдадні ў Мінску прайшоў Рэспубліканскі педсавет з удзелам Кіраўніка дзяржавы. Найбуйнейшы адукацыйны форум стаў маштабнай дыскусійнай пляцоўкай. Сярод спікераў - 800 педагогаў з усёй краіны. Гэта і маладыя спецыялісты, і з вялікім выкладчыцкім вопытам. На пленарным пасяджэнні разам з Прэзідэнтам абмеркавалі шматлікія пытанні, пачынаючы ад зарплаты і методыкі выкладання і заканчваючы змяненнямі ў беларускай адукацыі. Другі дзень запар гэта тэма ў топе як у педагагічнай супольнасці, так і ў сацсетках, і на форумах. Уражанні сабрала Ілона Красуцкая.

Тыдзень перад 1 верасня, як правіла, праходзіць у мітусні. Бацькі і дзеці яшчэ ў пошуках ранцаў, школьнай формы. У студэнтаў і педагогаў іншыя перажыванні. Быццам і планы звярстаныя, класы і аўдыторыі гатовыя. Але гэта толькі вяршыня айсберга пад назвай "адукацыя". Тэма, пра якую можна гаварыць бясконца. Напярэдадні і да таго ж на парозе новага навучальнага года Кіраўнік дзяржавы прапанаваў выказацца ўсім публічна.

Другі дзень запар Байнет бурліць - толькі гультай не абмяркоўвае тэзісы Рэспубліканскага педсавета з удзелам Прэзідэнта. Цытаты растыражавалі сацсеткі і форумы. Да дыскусіі ў фармаце адкрытага мікрафона далучыліся 800 педагогаў з усёй краіны. Максімум магчымасцяў для абмену меркаваннямі. Колькасць пытанняў відавочна канкурыравала з колькасцю прапаноў. Што будзе далей з беларускай адукацыяй? Можа, ставім 5, а не 10? І як павысіць прэстыж прафесіі? Меркаванне Прэзідэнта адназначнае: сабраліся разам, каб прыйсці да адной роўніцы - удасканальваць. А ўжо дакладна не ламаць або рэфармаваць.

Пытанні развіцця беларускай сістэмы адукацыі на ўзроўні Прэзідэнта абмяркоўваюцца ледзь ці не кожны месяц. Вынікі ўступнай кампаніі, 6 школьны дзень, новыя падручнікі. Гэтыя тэмы дубліраваліся і на рэспубліканскім педсавеце. Аб сваім, прафесійным, з трыбуны гаварылі практыкі. Усё роўна, сталіца або маленькая глыбінка. Праблемы агульныя.

Не папяровай валакіце, так сучасным тэхналогіям. А яшчэ годная аплата працы. І насуперак жаночай статыстыцы слова "выкладчык" стане прафесіяй мужчынскага роду.

Ад гэтага нікуды не дзецца, што называецца, дух часу. Пакаленне next з навамоднымі гаджэтамі і ў Інтэрнэце. Яшчэ адна тэма для дыскусіі: як засцерагчы асобу, якая яшчэ не сфарміравалася, ад бурнага інфармацыйнага патоку? Куды напрамую закідваюць вуду ашуканцы, дзе рызыкоўныя гульні і ненарматыўная лексіка.

Нямала на педсавеце гаварылі і пра прафадукацыю. Зрэшты, у нашай краіне навучанне ўжо даўно цалкам інтэграванае з вытворчасцю. Перагледжаны шматлікія праграмы, але галоўнае - Беларусь рыхтуе кадры для рэальных патрэбнасцяў эканомікі. Прычым не толькі ўласнай. Сёння шматлікія дзяржавы - найбліжэйшыя гандлёвыя партнёры і краіны далёкай дугі - звяртаюцца да нас з просьбай падрыхтаваць запатрабаваных спецыялістаў. Набор у ВНУ ажыццяўляецца і на ўмовах мэтавай падрыхтоўкі - гэта заказы на прафесіяналаў пад патрэбнасці цэлага рэгіёна. Падчас дыскусій гаварылі і пра тое, як прывучыць да працы яшчэ са школьнай парты.

Напрыклад, у Зеляночах ведаюць, як накарміць вучняў уласнай агароднінай і садавіной прама з градкі. З іх прадукцыяй знаёмыя шматлікія школы раёна. Лішкі ўраджаю ідуць на продаж. Выручаныя сродкі - на ўмацаванне матэрыяльнай базы і экскурсіі.

Ёсць намер ісці па шляху паэтапнага павышэння парогавага значэння бала ЦТ. Гатовыя перайсці да ўсеагульнай сярэдняй адукацыі. А падыходы да акрэдытацыі і ліцэнзавання ВНУ і каледжаў будуць больш жорсткімі. Завочнае навучанне зусім можа стаць у асноўным платным. Выпускныя іспыты ў школах прапануецца замяніць на ўсеагульны комплексны тэст. Абмяркоўваецца і мэтазгоднасць уступных іспытаў у пяты клас.

Гэтую сустрэчу яшчэ доўга будуць абмяркоўваць у педагагічным асяроддзі. І не толькі. 3-гадзінная дыскусія, па сутнасці, стала мазгавым штурмам. Разам з Прэзідэнтам педагогі вызначылі праблемы і незакрытыя пытанні ў беларускай адукацыі. Але кропка не пастаўлена. І, зразумела, гэтая гутарка не апошняя. Цяперашняя ўступная кампанія падштурхнула экспертаў на думкі па ўдасканаленні сістэмы. Галоўнае патрабаванне Прэзідэнта - усё бацькі і абітурыенты павінны ведаць загадзя. Новыя правілы не павінны стаць громам сярод яснага неба. А прыярытэтным задачам не патрэбныя праўкі. Важна прымножыць кадры і захаваць спецыялістаў - зрабіць выкладчыка брэндам беларускай адукацыі.