Рэспубліканскі педсавет сабраў каля тысячы спецыялістаў

23 августа 2017

Пачнём з вялікай размовы ў сферы адукацыі. Сёння ў сталіцы адкрыўся рэспубліканскі педсавет. І сабраў каля тысячы спецыялістаў: і гэта не толькі педагогі, выхавальнікі і прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў, але і кіраўнікі прадпрыемстваў - будучыя працадаўцы выпускнікоў ВНУ і ССНУ. Правесці такую сустрэчу перад пачаткам навучальнага года - ініцыятыва Прэзідэнта. Пашыраны фармат дазволіць разам абмеркаваць пытанні заўтрашняга дня і глабальныя падыходы з далёкім прыцэлам - аж да 30-га года. Ад вялікай гутаркі шматлікія чакаюць адказаў на вострыя пытанні - ці вернуць пяцібальную сістэму ацэнак, ці скароцяць наборы ў ВНУ, а таксама ў колькі будуць пачынацца заняткі? І ўсё ж галоўны пасыл - пераход на абавязковую ўсеагульную сярэднюю адукацыю. Ідэй у гэтай сферы нямала, і цікавых, і гучных, але тут, як кажуць, важна не наламаць дроў, бо сфера адукацыі - адна з самых адчувальных, так або інакш, закранае кожнага. Ды і ў цэлым усю краіну, бо наша заўтра - гэта тое, што мы закладваем дзецям ужо сёння. А значыць, удасканальваючы сферу адукацыі, важна не адмовіцца ад таго, што было напрацавана гадамі і прыносіла аддачу. Каб пачуць меркаванні ўсіх бакоў, усе за і супраць, і разам прыйсці да ўзважаных рашэнняў, заўтра ў дыскусіі прыме ўдзел і Прэзідэнт, і ў фармаце адкрытага мікрафона абмяркуе з педагогамі сучаснасць і будучыню адукацыі. Усе падрабязнасці ў рэпартажы Святланы Лук’янюк.

Гэтыя веды сапраўды не будуць цяжкай ношай, калі ўкладзеныя пісьменна вучням дня сённяшняга. Галоўнае, упэўненыя педагогі, зрабіць нашу сістэму адукацыі канкурэнтаздольнай. Пачынаць трэба з дзіцячага сада. Інтэрактыўныя тэхналогіі - гэта тое, што сёння ёсць ужо і ў рэгіёнах, і чым дзеляцца выхавальнікі на педсавеце. Ганна Балашэнка з Іўя ў педагогіцы ўжо 16 гадоў, апошнія тры асвойвае новыя методыкі.

З дапамогай інтэрактыўнай дошкі ў Ашмянах дзецям дапамагаюць вымаўляць складаныя гукі. Выніковасць працы павялічылася адразу працэнтаў на 20. Прычым увесь працэс праходзіць у гульнявой форме. Лепш для 5-6-годкаў і не прыдумаеш.

Задача дырэктара школы - захаваць традыцыі, але пры гэтым ужо ісці па новым шляху. Вядома, тут не абысціся без сучаснай матэрыяльна-тэхнічнай базы. Але галоўнае, гэта кадры. Роля настаўніка.

У гэтай школе з першага класа вывучаюць нямецкую мову. Добрыя вынікі тэсціравання пацвярджаюць высокі клас. Менавіта пра важнасць дапрофільнай падрыхтоўкі і гаварыла дырэктар на секцыі аб сучаснай адукацыі. Тут абмяркоўвалі і педагагічныя класы ў школах, якія матывуюць у выбары прафесіі. Настроіць на правільны выбар можа і класны кіраўнік. Яго роля ключавая ў выхаванні. Шматлікія з іх на ўра маюць зносіны ў сацыяльных сетках са сваім класам.

Не менш важна для цяперашняга пакалення і фарміраванне грамадзянскай пазіцыі, прычым на лепшых прыкладах літаратурных класікаў. Яўген Есін на гэтую ролю выбраў творы Уладзіміра Караткевіча. Стаж працы 7 гадоў, упэўнівае, з цяперашняй моладдзю размаўляць лёгка, яна шмат ведае і шматлікім цікавіцца.

Стаўку сёння робяць і на электронную адукацыю. Бо без яе можна застацца ў мінулым стагоддзі. Разумная школа - гэта ўжо не адзінкавы экзэмпляр. У чым упэўніліся сёння ўдзельнікі адной з секцый у 51-ай сталічнай школе. Там гаварылі пра воблачныя тэхналогіі. Міністэрства адукацыі плануе, напрыклад, увесці новую пляцоўку адкрытага ўрока.

Павел Ліс, дырэктар галоўнага інфармацыйна аналітычнага цэнтра Міністэрства адукацыі Беларусі: "Дзе мы будзем збіраць лепшы вопыт беларускіх педагогаў , гэта значыць, лекцыі, урокі. Калі, напрыклад, захварэў, прапусціў, альбо ён жадае разабрацца - паслухаўшы іншага педагога, ён можа ўнутры адукацыйнай сеткі выбраць свой урок, паглядзець тэмы ад нашых лепшых спецыялістаў у агульным доступе - бясплатна".

Высокія тэхналогіі пастаянна абнаўляе і вышэйшая школа. Аб яе развіцці і кадрах гаварылі сёння на секцыі педсавета ў БДУ. Зараз працуюць над аптымізацыяй тэрмінаў навучання, прафілізацыяй універсітэтаў, абмяркоўваюць і вучобу на завочным аддзяленні.

Сяргей Каспяровіч, начальнік упраўлення вышэйшай адукацыі Міністэрства адукацыі Беларусі: "Завочная платная форма навучання ў нас дамінуе ўжо даўно. Фактычна на дадзены момант бюджэтная завочная форма навучання адкрытая толькі для тых асоб, якія працуюць па спецыяльнасці альбо скончылі сярэднюю спецыяльную навучальную ўстанову па роднаснай спецыяльнасці".

Гасцям паказалі і дасягненні навуковых кадраў універсітэта. Гэта сучасныя лабараторыі фізікаў, нанаспадарожнік, комплекс для псіхафізічнай дыягностыкі. Адным словам, імкнуцца рабіць усё, каб праца навукоўцаў прыносіла прыбытак, прадавалася.

Педагогі гатовыя сёння змяняць і свае методыкі навучання, але чакаюць такіх жа крокаў ад прадпрыемстваў і профільных міністэрстваў. Напрыклад, каб ведаць наперад аб адкрыцці новых вытворчасцяў, дзе будуць патрэбныя кадры. Тым больш калі гэтыя спецыялісты адзінкавы тавар. Таксама вучыць тыя самыя кадры на машынах і станках ужо заўтрашняга дня.

Таму адна з прапаноў да прадпрыемстваў - у інвестпраектах закладваць і частку абсталявання для навучальных устаноў. Тады і спытаць можна будзе за якасць. І па выхадзе з ВНУ і сярэдніх спецыяльных навучальных устаноў атрымліваць не сырых стажораў, а прафесіяналаў, гатовых адразу ўключыцца ў працэс.

Валерый Бойка, выконваючы абавязкі загадчыка кафедры ГрДУ імя Янкі Купалы: "Каго рыхтаваць, мы вызначаем па запыце прадпрыемстваў, але, на жаль, не ўсё тут так проста і гладка. Таму што, напрыклад, пералік спецыяльнасцяў вышэйшай адукацыі вельмі дрэнна ўзгадняецца з назвамі пасад, якія займаюць выпускнікі ВНУ. Усё гэта стварае пэўныя цяжкасці кіраўнікам прадпрыемстваў, кіраўнікам кадравых службаў".

Пытанні ў вышэйшай школы і сярэдняй сёння і па бальнай сістэме ацэнкі ведаў - 10 або 5. Гэтым пытаннем задаюцца і бацькі, і настаўнікі. У кожнага свае аргументы.

Святлана Лапянок, намеснік дырэктара па навучальнай працы СШ № 24 Барысава: "Лёгка будзе прывыкаць нам, якія прайшлі пяцібальную. Але нашы новыя вучні выраслі ўжо на дзесяцібальнай з 1-га класа. Таму я б не змяняла".

Сяргей Каспяровіч, начальнік упраўлення вышэйшай адукацыі Міністэрства адукацыі Беларусі: "Сапраўды, тут ёсць пытанні, тут трэба дадаткова вывучыць замежны вопыт, наш мінулы вопыт. Шкала ацэньвання, напэўна, не галоўнае пытанне. Галоўнае - якасць навучання".

Заўтра дыялог педсавета будзе працягнуты ў фармаце адкрытага мікрафона. Кожны зможа выказацца, паспрачацца і агучыць сваё меркаванне Прэзідэнту і ўсёй педагагічнай эліце па самых вострых пытаннях сучаснай педагогікі - ад адзінай формы да новых навучальных праграм. Каб з усёй разнастайнасці прапаноў убачыць перспектывы развіцця школы нацыянальных ведаў. 



Зараз чытаюць

Рэкамендуемыя