калі асільвае іншая хвароба, а час у чэргах марнаваць не хочацца, у працу ўключаецца пілотны праект "Клапатлівая паліклініка". Эксперымент аб'яднаў розныя ноу-хау: пачынаючы ад пераходу да адкрытай рэгістратуры - без звыклых акенцаў да падзелу патокаў пацыентаў, якія заходзяць у паліклініку. Якія навацыі чакаюць пацыентаў - раскажа Надзея Сербіненка.
"Клапатлівая паліклініка" - пілотны праект Міністэрства аховы здароўя закліканы павысіць якасць медпаслуг
У 39-ай мінскай паліклініцы - адной з самых новых у краіне - папяровы дакументаабарот зводзяць да мінімуму. Рэцэпты выдаюць электронныя, амбулаторныя карты ёсць у анлайне, запіс на прыём да ўрача - таксама праз інтэрнэт. Да такой дыджыталізацыі пацыенты, нават немаладыя, прывыклі.
Але ў асноўным пацыенты нават і не здагадваюцца: пераход на электронны дакументаабарот - адзін з галоўных прынцыпаў пілотнага праекта "Клапатлівая паліклініка".
"Беражлівыя" прынцыпы японскіх прамыслоўцаў прымяняюць у мінскіх паліклініках
Першапачаткова "клапатлівыя" прынцыпы прымянялі ў прамысловасці, у прыватнасці, у Японіі. Так званая "беражлівая вытворчасць" засноўваецца на пастаянным імкненні да ліквідацыі ўсіх відаў страт. Гэта значыць, мінімізацыя любых дзеянняў, якія спажываюць рэсурсы, але не ствараюць каштоўнасці. А гэта, напрыклад, праседжванне ў чэргах, непатрэбныя перамяшчэнні па калідорах, чаканне вынікаў аналізаў у друкаваным выглядзе.
Новы праект "Клапатлівая паліклініка" накіраваны на пісьменнае размеркаванне патокаў пацыентаў, якія заходзяць у медустанову. Змены датычацца і працы рэгістратур. Звыклае нам шкло і акенца, дзе мы заказваем картку, паступова сыдуць з паліклінік. Новая адкрытая рэгістратура прадугледжвае прамыя зносіны медрэгістратара і пацыента. Без якіх-небудзь бар'ераў.
Да японскіх прынцыпаў аптымізацыі ўжо прыслухаліся і нашы найбліжэйшыя суседзі. Укараненне "беражлівых тэхналогій" у паліклініках Расіі пачалося тры гады таму.
"Новая паліклініка" зручная для ўсіх - і для пацыентаў, і для ўрачоў. У Беларусі пілотны праект пакуль рэалізуецца ў некалькіх сталічных паліклініках. Зараз там ідзе пераабсталяванне холаў, рэгістратур, укараненне міні-кол-цэнтраў і закупка новага электроннага абсталявання.
У Мінску з'явіліся "Клапатлівыя паліклінікі для дзяцей"
"Клапатлівыя прынцыпы" ўжо працуюць і ў дзіцячых паліклініках. Каб аптымізаваць працу ўрачоў-педыятраў, у шостай паліклініцы адкрылі Кабінет неадкладнай меддапамогі дзецям, куды можна прыйсці без чаргі. Жыхары Брылевічаў, Малінаўкі замест доўгага чакання ўчастковага педыятра дома могуць самі прыехаць у паліклініку, калі дазваляе стан здароўя.
Першыя вынікі пілотнага праекта - колькасць візітаў педыятраў на дом знізілася больш як у два разы. Пацыенты ўсё часцей прыходзяць у паліклініку самі. А пакуль бацькі і дзеці прывыкаюць да новага фармату працы, у іншых медустановах ужо прыглядаюцца да новага вопыту. Калі эксперымент акажацца ўдалым, сапраўды клапатлівых паліклінік у краіне стане значна больш.