Падсаладзіць асфальт зімой

13 ноября 2013
Да наступлення каляндарнай зімы застаецца часу зусім трохі. Мокры снег і першы галалёд сіноптыкі абяцаюць яшчэ раней - ужо да канца гэтага тыдня. Менавіта таму першым пунктам у спісе гатоўнасці дарожнікаў значыцца ўборка снегу. Акрамя таго, свежыя ўспаміны аб папярэдняй зіме, якая, мякка гаворачы, здзівіла. Тады за сезон дарожнікі вывезлі паўтара мільёна кубаметраў снегу, у 2 разы больш, чым звычайна.

Як будуць змагацца з непагаддзю на шашы гэтым разам, рэпартаж Паліны Іванчы.

Натрый хлорысты процігалалёдны - менавіта так называецца зброя беларускіх дарожнікаў, якія рыхтуюцца да сутычкі з няпростымі ўмовамі надвор'я. Прасцей гаворачы, тэхнічная соль, ёй і будуць пасыпаць асноўныя магістралі. Для ўсіх астатніх вуліц закупілі сумесь з пяском.

Анатоль Жамоздзік, намеснік генеральнага дырэктара па ўтрыманні аб'ектаў добраўпарадкавання ГВА Гаррэмаўтадар Мінгарвыканкама: У нас нарыхтавана 66500 метраў кубічных пяшчана-салянай сумесі і больш як 18 тысяч тон солі. Гэтай колькасці хопіць на ўвесь зімовы перыяд. Таксама для складзіравання снегу, які вывозіцца з вулічна-дарожнай сеткі ў зімовы перыяд, у нас узгоднена ва ўстаноўленым парадку 16 пляцовак часовага складзіравання снегу.

Зрэшты, ратавацца ад галалёдзіцы сёлета вырашылі не толькі соллю. Не падсаліць, а падсаладзіць асфальт прыдумалі беларускія навукоўцы. Новы рэагент вырабляюць на аснове меласы, спецыяльнай патакі, якая застаецца пасля вытворчасці цукру. Сумесь выпрабуюць на мінскіх вуліцах, праўда, перш на тратуарах і, калі вядома, выйграюць тэндар з інавацыйнага фонду гарадскіх улад. Ці стануць сталічныя вуліцы саладзейшымі, будзе вядома ўжо праз два дні.

Алёна Волчак, старшы інспектар па агітацыі і прапагандзе ДАІ Фрузенскага раёна Мінска: Калі змяняюцца ўмовы надвор'я, снегапад, дождж, вадзіцелям заўсёды рэкамендуецца, незалежна ад гумы, прытрымлівацца хуткасных рэжымаў, не звяртацца да экстраннага тармажэння, гэта значыць усё рабіць паступова і загадзя. А таксама пры запаволенні ў руху папярэджваць вадзіцеляў аб нейкіх заторах, замешках на дарозе ўключэннем светлавой аварыйнай сігналізацыі.

Ну а да зімы, вядома ж, змяніць шыны. Праўда, як паказвае практыка, у чаргу па зімовыя метамарфозы на СТА беларусы часцей за ўсё становяцца з першым снегам. І калі, напрыклад, зараз папярэдне запісваюць на два дні наперад, тады з наступленнем снегападаў чарга расцягнецца на тыдзень. Незалежна ад тэрмінаў, сэрвіс будзе каштаваць ад 200 да 400 тысяч рублёў.

Дзяніс Рыбакоў, намеснік дырэктара станцыі тэхнічнага абслугоўвання: У сярэднім на адзін шынамантаж ідзе парадку 40 хвілін, калі выпадае снег і людзям неабходна тэрмінова памяняць гуму, яны гатовыя чакаць некалькі гадзін, стаяць у чарзе і чакаць, пакуль вызваліцца месца па запісе альбо па жывой чарзе. У перыяд ажыятажу за рабочы дзень адзін супрацоўнік можа абслужыць парадку 10 аўтамабіляў.

Яшчэ адзін пункт у спісе гатоўнасці дарожнікаў да сезона - уборка снегу і, мяркуючы па вопыце мінулай зімы, рыхтавацца трэба дасканала. Сёлета толькі ў Мінску будуць працаваць 47 новых пагрузчыкаў і самазвалаў, усяго ж расчышчаць сталічныя гасцінцы ад снегу будзе не менш як 800 машын.

Мінулую зіму беларусы ўспамінаюць з уздрыгам. Адзін цыклон Хавер толькі чаго каштуе. За сезон тады беларускія дарожнікі вывезлі прыкладна 150 тысяч тон снегу, гэта амаль у два разы больш, чым звычайна. Дарэчы, калі снег ідзе, напрыклад, суткі, то на тое, каб яго цалкам прыбраць з горада, неабходна чатыры дні.

Стан галоўных магістраляў можна ацаніць у рэжыме анлайн. Больш як 60 дарожна-вымяральных станцый працуюць па ўсёй краіне. У Інтэрнэце яны транслююць становішча на дарогах, акрамя гэтага на сайце можна высветліць тэмпературу паветра і пакрыцця, хуткасць ветру, выгляд ападкаў, бачнасць і стан пакрыцця дарогі.