Паўлу Марыеву - 75! Паўстагоддзя свайго жыцця Герой Беларусі аддаў БелАЗу

17 июня 2013

Гэта пры ім сталі выпускаць самазвалы грузападымальнасцю 130 тон і ажыццявілі сапраўдную тэхнічную рэвалюцыю. Сёння аўтамабільны гігант рыхтуецца зноў здзівіць свет. Менавіта пра яго - героя нашага часу - мы распавядалі ў праекце Агенцтва тэленавін Нашы.


Ксенія Рабчынская далучылася да віншаванняў.


З самой раніцы Павел Марыеў прымае віншаванні ад калег, сяброў і, вядома, журналістаў. Юбіляру - 75! Да такой увагі Герой Беларусі, здавалася б, прывык, але па-ранейшаму сустракае гасцей з уласцівай яму сціпласцю. Дзверы ў кабінеце Марыева не зачыняюцца ўвесь дзень.


Выдатны бацька і дзядуля, лаўрэат шматлікіх дзяржаўных прэмій, доктар тэхнічных навук Марыеў усё жыццё ў машынабудаванні. Ад тэхнолага на БелАЗе да яго дырэктара. Гэта пры ім у няпростых 90-х аўтамабільны гігант выйшаў з крызісу, рабочыя сталі своечасова атрымліваць зарплаты і маглі пракарміць свае сем'і. Гэта ён пашырыў рынак самазвалаў з маркай Зроблена ў Беларусі у краінах былога Саюза і гэта ён вывеў брэнд БелАЗ на сусветны ўзровень з геаграфіяй літаральна ад Аўстраліі да Кубы.


Сёння Героя Беларусі віншавалі і ў Акадэміі навук, апошнія гады канструктар працуе тут. У канферэнц-зале шмат вядомых асоб: навукоўцы, галоўныя інжынеры, чыноўнікі, і тыя, з кім ён разам на Беларускім аўтамабільным ажыццявіў, як бы зараз сказалі, тэхнічную рэвалюцыю. І ўжо пазней менавіта пад яго кіраўніцтвам аўтамабільны гігант пачаў выпускаць самазвалы грузападымальнасцю 130 тон.


Прынцып канвеера дазволіў збіраць да 5 тысяч самазвалаў за год. Нічога падобнага завод раней не перажываў. Сёння кожны трэці ў свеце кар'ерны самазвал - гэта БелАЗ. Зараз на заводзе рыхтуюцца зноў здзівіць самым вялікім у свеце самазвалам.


Яго называюць легендай беларускай аўтамабільнай прамысловасці. Пры ім БелАЗ па праве стаў візітнай карткай краіны. А сам Павел Марыеў стаў адным з першых, хто быў удастоены вышэйшай узнагароды Радзімы - Герой Беларусі.


Сам Марыеў прызнаецца, што да зоркі Героя не ішоў, не было такой мэты. Ён проста добрасумленна працаваў. А сёння ўжо нават не марыць - проста няма аб чым.


І ў свае 75 ён нават не думае пакідаць машынабудаванне і сваё роднае прадпрыемства. БелАЗу ён прысвяціў амаль паўстагоддзя. Наперадзе 450-тонны самазвал. Першы будзе сабраны ўжо ў жніўні.