Новыя тэхналогій у навучанні студэнтаў, магчымасці дыстанцыйнай адукацыі і ацэнка якасці

8 апреля 2014

Гэта галоўныя тэмы, якія гучалі сёння на першым міжнародным адукацыйным форуме. Пляцоўкай для правядзення вялікай канферэнцыі наша краіна стала невыпадкова. Сёння на ўзроўні міністэрства разглядаюць магчымасці падпісання некалькіх сур'ёзных пагадненняў у сферы адукацыі.


Як выглядае адукацыю 21-га стагоддзя, ведае Ксенія Рабчынская.


Сёння ў канферэнц-зале Нацыянальнай бібліятэкі - 26 дакладаў і дыскусіі аб якасці адукацыі паміж тымі, хто ствараў шматлікія навучальныя праграмы па ўсёй планеце. Беларусь стала першай краінай, якая прымае міжнародны адукацыйны форум. Якасць адукацыі, у першую чаргу, аб'яднанне вопыту і выкарыстанне найноўшых тэхналогій, у другую. Тут сабраліся прадстаўнікі бізнес-супольнасці, пасольстваў і прафесары з усяго свету.


Прыярытэты на форуме сапраўды расставілі. Сёння ў трэндзе дыстанцыйная адукацыя. Эксперты адзначаюць, што яна, у адрозненне ад вочнага навучання, становіцца больш даступнай, але дзякуючы інавацыйным распрацоўкам не менш эфектыўнай. Гэта значыць, на выкладчыка, які знаходзіцца ўмоўна ў Вялікабрытаніі, прымацоўваюць спецыяльныя датчыкі, і яго трохмерная карцінка з'яўляецца ў аўдыторыі на іншым канцы свету. Так, прафесар 3Д- мадэль чытае лекцыю адразу ў двух класах: у адным сапраўдны чалавек, у другім - галаграма. Выходзяць на новы ўзровень і электронныя падручнікі і дапаможнікі. Гэта ні ў якім разе не той жа тэкст, што надрукаваны ў кнізе, ён інтэрактыўны, у ім мноства гіперспасылак, табліц і анлайн-тэстаў.


Райнер Рэмер, галоўны спецыяліст па рашэннях у галіне адукацыі ў Цэнтральнай і Усходняй Еўропе ў Еўрапейскай штаб-кватэры Microsoft: Microsoft абмяркоўвае магчымасць стварэння ў Беларусі IT-акадэміі, дзе студэнт зможа атрымліваць усе найноўшыя распрацоўкі карпарацыі, а таксама прайсці навучанне. Акрамя таго, мы можам праводзіць дыстанцыйнае навучанне нават для выкладчыкаў ВНУ.


А яшчэ карпарацыя Microsoft прапаноўвае беларускім ВНУ абсалютна бясплатна прадукты для выкарыстання так званых воблачных тэхналогій: інфармацыя для навучання захоўваецца ў Інтэрнэце, і карыстацца ёю можна з любога пункта свету. Самы банальны прыклад: гатовы дыплом студэнту не трэба прыносіць ва ўніверсітэт - дастаткова ўвесці пароль карыстальніка на камп'ютары ў ВНУ і дакумент адкрыецца на ім. Яшчэ адным кірункам, які абмяркоўваюць на форуме, стала ўзаемадзеянне ў распрацоўцы навучальных праграм.


Жузепе Карбоні, ганаровы консул Беларусі ў аўтаномным рэгіёне Сардзінія (Італія): Ужо некалькі груп беларускіх студэнтаў былі на стажыроўцы на Сардзініі. Я размаўляў з членамі дэлегацыі, якія былі на Сардзініі, яны ўжо працуюць над сумеснымі праектамі.


Усяго ў форуме бяруць удзел прадстаўнікі больш як 70 універсітэтаў з усяго свету. У сукупнасці ў іх навучаецца больш за мільён студэнтаў, а вопыт у адукацыі ўсіх ВНУ разам складае каля 1000 гадоў.


Форум прадоўжыцца тры дні, заўтра адразу ў некалькіх мінскіх ВНУ адкрыюцца дыскусійныя пляцоўкі, дзе студэнты змогуць пагутарыць з гасцямі і арганізатарамі форуму сам-насам і нават унесці свае прапановы. Плануюцца таксама некалькі экскурсій па інавацыйных лабараторыях тэхнічных універсітэтаў для прадстаўнікоў замежных ВНУ.


Завершыцца форум 10 красавіка.




Зараз чытаюць

Рэкамендуемыя