Навінкі расійскага авіяпрама паказалі на авіяцыйна-касмічным салоне МАКС-2015

25 августа 2015

Ён адкрыўся на падмаскоўным аэрадроме ў Жукоўскім. На адной з найбуйнейшых авіяцыйных выстаў прадстаўлены каля 800 кампаній з усяго свету. Як чакаюць арганізатары, упершыню салон можа адзначыцца заключэннем кантрактаў на сотні мільярдаў рублёў.

Расказвае Максім Кароткін: Дэманстрацыя ў паветры ваеннай тэхнікі - альфа і амега любога авіяцыйнага салона. Сёння МАКС адкрыўся для спецыялістаў. Характарыстыкі баявых машын ледзь ці не любы з гэтых наведвальнікаў ведае не горш за пілотаў. Але дакументы дакументамі, а ўбачыць новы Су-35 у паветры - зусім іншая справа.

Яшчэ адна машына, якая не першы год прыцягвае ўвагу ўсяго свету. Ка-52, "Алігатар", пераемнік не менш знакамітай "Чорнай акулы". Ударны верталёт, здольны паразіць браніраваную і небраніраваную тэхніку, жывую сілу і паветраныя цэлі на полі бою.

У той жа час на зямлі паказалі новую мадыфікацыю гэтага ж верталёта. Гэта машына - палубная, прызначана для патрэб флоту. Яе распрацоўвалі спецыяльна пад "Містралі", а зараз перадаюць марской і армейскай авіяцыі.

Авіясалон МАКС - адзін з нешматлікіх, які пазіцыянуе сябе, хутчэй, як пляцоўку для перамоў, чым для заключэння буйных кантрактаў. Зрэшты, імаверна, што сёлета ад старога прынцыпу вырашана адступіць. Вядома, што існуе дамоўленасць аб пастаўцы ў Беларусь з Расіі 4 навучальна-баявых самалётаў Як-130. Чакаецца, што кантракт на пастаўку будзе заключаны ў рамках авіясалона МАКС.

Галоўныя пакупнікі расійскай тэхнікі, зразумела, на ўсходзе. Іран і Інданезія - патэнцыяльныя партнёры расійскіх вытворцаў. А падпісанне з Кітаем кантракта на знішчальнікі Су-35 - галоўная інтрыга форуму. Ды і ВПС самой Расіі зараз планава і актыўна перааснашчаюцца новымі мадэлямі.

Для беларускіх кампаній авіясалон перш за ўсё - кантактная пляцоўка. Віцебскае КБ "Дысплей" ужо даўно не шукае кліентаў, праца ідзе пад заказ.

Цікавасць да авіясалона застаецца высокай, нягледзячы ні на якія санкцыі. І хоць тут гавораць, што колькасць удзельнікаў упала на траціну, усе асноўныя гульцы рынку МАКС не ігнаруюць. А "Боінг" нават плануе аб'явіць пра новы сумесны з расіянамі праект. Так што сума падпісаных кантрактаў сёлета не саступіць, а, хутчэй, нават перавысіць рэкорд 2013 года ў 21 мільярд долараў.