Мост пад Лунінцом закрыты, рух арганізаваны ў аб'езд

30 апреля 2018

Нагадаем, 28 красавіка на 363-м кіламетры трасы М10 мяжа Расіі - Гомель - Кобрын быў прыпынены рух аўтамабіляў і цягнікоў. Прычына - аварыйны стан пуцеправода. На месцы працавалі камісіі па надзвычайных сітуацыях, праведзеная навуковая экспертыза і абследаванне.

Падрабязнасці - у рэпартажы Вікторыі Патоні. Пра тое, што мост трэснуў, першымі паведамілі будаўнікі, якія працавалі на пуцеправодзе з пачатку красавіка. Тут праводзілася планавая рэканструкцыя.

Мост знаходзіцца на міжнароднай трасе М10. Тут заўсёды жвавы рух. На час рамонтных работ мост закрылі часткова. З аднаго боку працавалі будаўнікі: замянялі дарожнае палатно, пашыралі пешаходную зону. А з гэтага боку працягваўся рух транспарту. Ад нераўнамернай нагрузкі на мост лопнула адна з цэнтральных апор і сышла ў бок на 14 см.

На месца прыбылі дзве камісіі па надзвычайных здарэннях. Дэталёва абследавалі канструкцыю моста эксперты Беларускага навукова-даследчага інстытута транспарту. Зараз рух для аўтамабіляў перакрыты цалкам. Каб патрапіць у Лунінец, трэба ехаць у аб'езд дадаткова 10 км. Цяжкагрузы, легкавушкі, веласіпедысты - усе едуць адным шляхам - праз вёску Дзятлавічы. Такога трафіку мясцовыя жыхары не ўзгадаюць. Зараз мост часова ўмацавалі: усталяваныя страховачныя апоры. За станам пуцеправода спецыялісты вядуць сталае назіранне.

І калі аўтамабільны мост перакрыты цалкам, то сувязь пад мостам адноўлена.

Чыгуначнік Віктар Гопта махае жоўтым сцяжком, што азначае: цягніку трэба знізіць хуткасць. Зараз на ўчастку часовыя абмежаванні ў мэтах бяспекі. Бо за суткі па гэтай чыгуначнай ветцы едзе больш за 30 саставаў: пасажырскія, дызель і грузавыя цягнікі. Гэтым шляхам перамяшчаюць і будматэрыялы з Мікашэвіцкага горназдабыўнога прадпрыемства.

Мост - спадчына савецкай эпохі. Апошні раз рамонт тут праводзіўся ў 2004 годзе. Але тады поўнага абследавання канструкцый не было.

Правесці капітальны рамонт моста планавалі да лістапада. Але тэрміны, магчыма, будуць зрушаныя. Аварыйны стан апорных канструкцый уносіць у план карэктывы. Якія? Будзе вядома пасля высновы экспертаў. Бо на коне бяспека людзей.