Гэтыя інавацыі ў корані зменяць жыццё не толькі малых гарадоў, але і ўсёй планеты. І зараз гэта не навуковая фантастыка, а рэальная тэхналогія. Аўтаматычны кіраваны транспарт, над якім так пацяшаліся галівудскія рэжысёры, сёння тэсціруецца на іх жа амерыканскіх дарогах. І, дарэчы, правільна ў свой час трапіў Мікалай Носаў, апісваючы ў "Нязнайку ў Сонечным горадзе", спецыяльныя слупы з кнопкамі для выкліку аўтамабіля. Гэта ж чыстай вады прататып сённяшняга анлайн-сэрвісу Uber.
Як раз на гэтым тыдні з прыемнымі ўражаннямі ад візіту ў Мінск з'ехаў рэгіянальны кіраўнік кампаніі. Падкрэслю, што ўпершыню шматмільярдная карпарацыя зацікаўленая ў супрацоўніцтве з нашым Паркам высокіх тэхналогій. У планах і развіццё асяроддзя для беспілотнікаў, і адкрыццё навукова-тэхнічнага цэнтра распрацовак. Наколькі блізкія мы да стварэння камфортнага асяроддзя для аўтаномнага транспарту, і на якой стадыі развіцця знаходзяцца гэтыя аўтамабілі? Дзмітрый Цітоў пагутарыў з топ-менеджарам Uber і вывучыў машыны без кіроўцаў.
Упершыню мегакарпарацыя такога ўзроўню плануе цесна супрацоўнічаць з Паркам высокіх тэхналогій. Кіраўніцтва Uber і ПВТ дамовіліся аб сумеснай працы ў сферы беспілотнага транспарту і адкрыцці цэнтра навукова-тэхнічных распрацовак. Падпісана пагадненне аб супрацоўніцтве.
Топ-менеджараў гэтай кампаніі часцей за ўсё можна сустрэць або на перамовах, або ў аэрапорце. Усё-такі дадаткам карыстаюцца ў 76-ці краінах і амаль у 600 гарадах па ўсім свеце, таму з Аляксеем Стахам (адказным за рынак у СНД) спяшаемся на рэйс у Амстэрдам. Менавіта там размяшчаецца другі па значнасці офіс Uber пасля Сан-Францыска.
Сэрвіс Uber пачаў функцыянаваць у Беларусі ў 2015 годзе.
Паездкамі на нашай тэрыторыі скарысталіся грамадзяне 72 краін. Па тэмпах росту карыстальнікаў - у нас адзін з лепшых паказчыкаў у Еўропе. Дарэчы, Uber вельмі рэдка адкрывае цэнтры распрацовак у іншых краінах. Усё, як правіла, грунтуецца ў ЗША, але Беларусь можа стаць выдатнай пляцоўкай для ўкаранення новых тэхналогій.
Увага з боку найбуйнейшага анлайн-сэрвісу па перавозках пасажыраў да нашай краіны з'яўляецца пацверджаннем дынамікі развіцця лічбавых тэхналогій і бізнес-асяроддзя ў Беларусі. Гэта падкрэсліў кіраўнік урада падчас сустрэчы з кіраўніцтвам кампаніі.
Андрэй Кабякоў, прэм'ер-міністр Беларусі: "За параўнальна невялікі прамежак часу - дзесьці каля паўтара года - выбудаваная цікавая і камфортная для людзей платформа, якая дазваляе якасна і па добрых цэнах перавозіць пасажыраў. І самае цікавае, што тут выйграе не толькі пасажыр, але і паляпшаецца празрыстасць, павышаюцца зборы падаткаў за такі від дзейнасці. Гэта таксама вельмі важна для дзяржавы".
Кампанія Uber укладвае вялізныя сродкі і ў стварэнне беспілотнага аўтамабіля. Сёння тэхналогіяй зацікаўленыя практычна ўсе сусветныя аўтагіганты і высокатэхналагічныя карпарацыі. Так, яны ездзяць, да прыкладу, па дарогах Пітсбурга, але галоўная задача ў кампаній - паказаць кліенту свет вачамі робата і павысіць упэўненасць у надзейнасці сістэмы. Пакуль на падстрахоўцы за рулём кіроўца-інжынер, які ў любы момант можа пераключыць машыну з аўтаномнага ў ручны рэжым. За перамяшчэннем беспілотніка сочаць шматлікія камеры і лазерныя датчыкі.
Захоўваецца ў анлайн-карце і перамяшчэнне транспартнага сродку, каб у будучыні аўто магло ездзіць без кіроўцы па ўжо знаёмых дарогах.
Паводле прагнозаў экспертаў, ужо да 2025 года ў свеце будуць прадавацца амаль 15 мільёнаў беспілотных аўтамабіляў. Гэта прыкладна 15 працэнтаў ад усіх машын у свеце. І зараз сусветныя аўтагіганты максімальна ўкладваюць свае сродкі ў развіццё тэхналогіі.
Беларусь сёння не стаіць убаку ад тэндэнцый. Мы можам стаць першай краінай у свеце, дзе заканадаўча дазволяць перамяшчацца аўтаномнаму транспарту.
Рэгіянальны дырэктар Uber на сустрэчы ў Мінску выказаў упэўненасць, што тэхналогія ў будучыні палепшыць гарадскую мабільнасць.
Да таго ж, беспілотнікі могуць пазітыўна ўплываць на ўзровень бяспекі на дарозе. Па сутнасці, такі транспартны сродак сам будзе распазнаваць аб'екты - ад чалавека да дарожнага знака.
Падтрымаў ідэю стварэння ўмоў для беспілотных аўтамабіляў і Кіраўнік дзяржавы на сустрэчы з вядучымі IT-спецыялістамі ў сакавіку. Беларусь можа стаць адной з першых краін, якая падтрымае развіццё гэтай сферы.
Наяўнасць заканадаўства дазволіць сусветным кампаніям прыйсці і фактычна запусціць беспілотнікі на нашых дарогах. Як бачна, цікавасць ужо ёсць.
За 5 гадоў з дапамогай Uber карыстальнікі здзейснілі больш як 1 мільярд паездак. Рынкавая капіталізацыя кампаніі - без малога 70 мільярдаў долараў.
Рэгіянальны дырэктар Uber адзначыў, што гэта яго першы візіт у Беларусь, але з упэўненасцю падкрэсліў: зараз у прадстаўнікоў кампаніі ёсць шмат падстаў, каб бываць у Мінску часцей.