Лепшыя з лепшых

22 мая 2016

"Тэлевяршыня". Цырымонія, якая напярэдадні прайшла ў Палацы Рэспублікі. Нагадаю, Гран-пры атрымала Белтэлерадыёкампанія за хранікальна-дакументальны серыял Агенцтва тэленавін "Беларусь 21". 10 серый аб тым, як змянілася краіна за два дзесяцігоддзі суверэннай гісторыі. Гэта, вядома, галоўная, але не адзіная ўзнагарода медыяхолдынга. Як ствараліся праекты, якія ў гэтыя дні ва ўсіх на вуснах, буйным планам тыя, хто паднімаўся на сцэну, і закуліссе "тэлевізійнага Оскара" ў рэпартажы Ніны Мажэйкі.

Гэтыя людзі робяць тэлебачанне. Раз на год урачыстая цырымонія "Тэлевяршыня" збірае лідараў айчыннага ТБ. Народны статус "тэлевізійнага Оскара" прадугледжвае вячэрні дрэс-код для дам: сукенкі ў пол, раскошныя дэкальтэ і шпільку, а для джэнтльменаў - касцюмы і смокінгі, гальштукі і бабачкі. Прыемныя клопаты наконт вобраза насамрэч - вяршыня іх працы за тэлегод.

Вячаслаў Булацкі, загадчык кафедры тэлебачання і радыёвяшчання Інстытута журналістыкі БДУ, член журы XII Нацыянальнага тэлевізійнага конкурсу "Тэлевяршыня": "Калі адбываецца сама цырымонія, адчуваеш, што стаўленне ў кожнага тэлевізійшчыка да гэтага конкурсу асаблівае, таму што тут і хваляванне, і трывога, і жаданне перамагчы. І нейкімі шляхамі спрабуюць высветліць, хто за каго галасаваў, хто з'яўляецца лідарам. Атрымліваючы потым прыз, шматлікія прызнаюцца, што так, сапраўды, гэты конкурс мае вялікае значэнне з пункта гледжання ацэнкі".

Пакуль у холе калегі і канкурэнты вялі свецкую гутарку, у зале рыхтаваліся да шоу.

Балет адпрацоўваў пачатковыя па, а музыканты рыхтаваліся да выхаду. Галоўны цырыманіяльны аркестр краіны, без якога не абыходзяцца ні адны фанфары дзяржаўнага значэння - Прэзідэнцкі - падтрымаў і найважнейшую тэлевізійную прэмію.

Віктар Бабарыкін, галоўны дырыжор, мастацкі кіраўнік Прэзідэнцкага аркестра Беларусі: "Сёння такая сапраўды яркая падзея. Усё спланаванае пафасна, хораша, аркестр, сцэна, святло, добры гук, выдатны балет і, вядома ж, галоўныя героі - гэта журналісты, тэлевядучыя і людзі, якія робяць тэлебачанне".

А за кулісамі расстаўлялі на пазіцыі мініятурны тэлевізійны ўзвод. Статуэткі размясціліся побач са сцэнай і чакалі сваёй гадзіны. Кожная ганаровая ўзнагарода з гэтага пакоя трапіць на сцэну. І ўжо ў святле сафітаў стане не проста статуэткай, а прызнаннем прафесіяналізму.

Першую статуэтку ў першым з дзесяці - інфармацыйным - блоку ўручылі праграме "Галоўны эфір" як "Лепшай штотыднёвай інфармацыйна-аналітычнай праграме", а менавіта за маштабны тэлемарафон у рамках інфармацыйнага канала "Выбары-2015".

А гэты эфір у кастрычніку 2015-га запомніўся ўсім, хто ўключыў першую кнопку ў прайм-тайм. Гэта была прэм'ера не толькі абноўленай студыі "600 метраў", але і новых падыходаў у працы з інфармацыяй. Некалькі гадзін прамога эфіру - бясспрэчны рэкорд. Такога на ТБ яшчэ не было.

Увесь дзень да глыбокай ночы ў рэжыме нон-стоп рэпарцёры і вядучыя дзяліліся апошнімі навінамі прэзідэнцкіх выбараў. Па ўсёй краіне працавалі карэспандэнты. У адным толькі Мінску некалькі пунктаў прамых уключэнняў. Інфармацыю аб ходзе галасавання перадавалі і з Палаца Рэспублікі, і з Дома ўрада (ЦВК). На месцах працавалі 2 перасоўныя тэлевізійныя станцыі, рэпарцёры ўключаліся з дапамогай так званых рукзакоў. Па-сапраўднаму горача, хоць бы ад сафітаў, было ў студыі "600 метраў". Спецыяльна для гэтага сюжэта часткова рэканструявалі дэкарацыі таго самога эфіру.

Ілья Крэўчык, рэжысёр: "Тэхнічныя студыі дапамаглі нам падрыхтаваць студыю, падрыхтаваць пульт - цалкам зрабіць усё. Практычна гэта рабілася за адну ноч, таму што вяшчанне спыніць даволі складана, тым больш, наша навінавае. Прамы эфір сам па сабе без адрэналіну не абыходзіцца. Тое, што робіцца падчас эфіру ў рэжысёрскай апаратнай, не дай Бог убачыць гледачу".

Рэжысёрам таго грандыёзнага нават па тэлевізійных мерках эфіру стаў Ілья Крэўчык. Гэта яго вачамі праграму "Галоўны эфір" бачаць тэлегледачы. Той самы выпадак, калі шматгадовы вопыт ідзе ў нагу з часам.

За тэлеўраджай змагаліся не толькі нацыянальныя каналы - рэгіёны падцягваліся ў традыцыйным блоку. За спаборніцтвам у Палацы Рэспублікі сачылі медыйныя босы - Кісель і Казіятка. Генадзя Давыдзькі на цырымоніі не было. Мы заспелі яго ў працоўнай абстаноўцы на запісе праграмы "Клуб рэдактараў".

Генадзь Давыдзька, Старшыня Белтэлерадыёкампаніі: "Звычайна тэлевізійныя работнікі, творцы працуюць не дзеля медаля, не дзеля прыза. Працуюць дзеля стабільнасці, дзеля інфармаванасці, працуюць, зыходзячы з таго, што яны вельмі любяць тое, што яны робяць - сапраўдныя нашы супрацоўнікі. Тэлебачанне - гэта бой. Сучаснае тэлебачанне - гэтая бітва за ісціну, за праўду, за стабільнасць, за незалежнасць нашай краіны, за дасведчанасць, і таму, калі ты здольны быць у гэтым баі, ты павінен быць у гэтым баі".

"Галоўны эфір" стаў лепшым і па частцы тэлевізійнага дызайну. Статуэтку за афармленне атрымалі Юрый Берастаў і Алена Чурко.

Адну "Тэлевяршыню" на дваіх падзялілі вядучыя галоўнай інфармацыйна-аналітычнай праграмы Дзмітрый Бачкоў і Алена Насачова.

Не абышлося і без буйнога плана - аўтара аднайменнай праграмы на першай кнопцы Марата Маркава. Гэта ён інтэрв'ююе тых, хто дзее сучасную гісторыю: ад чыноўнікаў да спартсменаў. Намеснік старшыні Белтэлерадыёкампаніі выйшаў не адзін - у кампаніі рэжысёра праекта.

Але сапраўдны трыумф медыяхолдынга чакаў у канцы цырымоніі. Лепшым тэлевізійным праектам года стаў хранікальна-дакументальны серыял "Беларусь 21". Стварэнне Агенцтва тэленавін. Маштабны праект - сапраўдная энцыклапедыя суверэннай Беларусі: ад постсавецкага запуску вытворчасцяў да вялікай палітыкі. У аснове 10-серыйнага тэлецыкла - унікальныя архівы і сведчанні відавочцаў.

Калектыўную ўзнагароду ўручылі за прадзюсаванне новага тэлесезона на ўсіх каналах медыяхолдынга. А яшчэ раздалі 6 спецыяльных прызаў, адзін з якіх у гонар двайнога юбілею - 90-годдзя Беларускага радыё і 60-годдзя Беларускага тэлебачання. А адразу пасля праспяванага гімна ўжо на сцэне трыумфатары рабілі фота на памяць. У Сетцы з'яўляліся публікацыі з хэштэгам "Тэлевяршыня 2016".

Тандэм Бачкоў - Насачова скарысталіся сітуацыяй і прама на сцэне і са статуэткай пісалі стэнд-ап. Гэта той самы момант, калі можна сказаць - такога вы яшчэ не бачылі.

Дзмітрый Бачкоў, вядучы праграмы "Галоўны эфір", намеснік галоўнага дырэктара галоўнай дырэкцыі АТН: "Я шчыра лічу, што "Тэлевяршынь" шмат не бывае па простай прычыне. Не з прагнасці аб гэтым гавару, а таму што тэлебачанне пастаянна мяняецца. Ты штораз спрабуеш скокнуць вышэй за галаву, і самае цікавае - гэта часам атрымліваецца".

Алена Насачова, вядучая праграмы "Галоўны эфір": "Эмоцыі зашкальваюць - іх больш, чым слоў, але, разам з тым, трымаючы вось гэтую статуэтку запаветную, якую марыць атрымаць любы тэлевізійшчык, калі ты спрабуеш глядзець у будучыню і разумееш, што наперадзе чакае вельмі шмат працы, і ад цябе чакаюць яшчэ значна больш. Дарагія сябры! "Тэлевяршыня" наша з вамі!".