Лёгкабраніраваная машына з высокай праходнасцю "Кайман" рыхтуецца да паказу

3 июля 2017

У гэтыя хвіліны грэе свой рухавік, каб упершыню паказацца шырокай публіцы, і драпежнік з Барысава - "Кайман". З гэтага года Беларусь запіша сябе ў гісторыю і як стваральнік лёгкабраніраванай машыны з высокай праходнасцю. Распрацоўка беларускіх канструктараў ужо зацікавіла шматлікія краіны. Сёння гледачы змогуць убачыць бранявік у трох розных камплектацыях.

"Кайман" - лёгкабраніраваная машына. Прызначаная для разведвальна-дыверсійных аперацый, патрулявання, суправаджэння калон, міратворчых і іншых аперацый. Падняцца можа хоць на стромую сцяну. Пройдзе там, дзе загразне танк. І нароўні з КамАЗам пацягаецца ў праходнасці.

Гэта навінка Барысаўскага 140 рамонтнага завода. Галоўны канструктар прадпрыемства - Вольга Пятрова. Незвычайным знешнім выглядам, высокай праходнасцю бранявік абавязаны менавіта ёй.

Вольга Пятрова, галоўны канструктар ААТ "140 рамонтны завод": "Машына цалкам вырабленая з нуля. Мы асвоілі тэхналогію зваркі бранявога корпуса. Абсталяванне было выраблена спецыяльнае. Гэта першае. А другое - у сваім класе гэта адзіная машына ў свеце, якая можа пераадольваць водныя перашкоды. Тым больш з ходу".

Cістэма астуджэння дазваляе эксплуатаваць машыну пры тэмпературы навакольнага асяроддзя да +50°С. Усталяваныя таксама сучасныя прыборы і датчыкі беларускай вытворчасці для працы дызельнага рухавіка. Карпусы ў серыйных браневіках унікальныя, як і самі машыны. Шмат у чым гэта заслуга інжынера-канструктара Максіма Гурыновіча.

Мяжы дасканаласці няма, гаворыць дырэктар завода. Стварыць машыну спрабавалі шматлікія, а атрымалася ў іх - маладога канструктарскага аддзела. Вольга скончыла БНТУ. На завод прыйшла, што набрацца вопыту ў канструяванні. Тут ужо дзевяць гадоў. Распрацоўка браневіка з нуля заняла тры гады. Выраб на 90% з беларускіх камплектуючых.

Аляксандр Чуракоў, дырэктар ААТ "140 рамонтны завод": "Будзем пад заказчыка дапрацоўваць. "Кайман" можна выкарыстоўваць і для медыцынскіх мэтаў, для сувязістаў, з касмічнай сувяззю. Пяць узораў. На кожным з іх свой від узбраення".

Машына здольная ўсцерагчы экіпаж ад куль і асколкаў. У лабавой частцы "Каймана" абарона вышэйшая як у БТР-80. Браня пятага класа, упэўнена трымае бранябойна-запальныя кулі снайпера. Прадугледжаная ў "Каймана" і абарона ад мін - падлога ў месцах размяшчэння дэсанта і экіпажа ўзмоцнена бранёю. Задачай Сяргея Лабецкага было даць здольнасць "Кайману" плаваць, як сусветнаму рэкардсмену, з хуткасцю 8 кіламетраў за гадзіну.

Сяргей Лабецкі, начальнік спецыяльнага канструктарскага бюро ААТ "140 рамонтны завод": "Для гэтай тэхнікі новая схема з разнесенымі вадамётамі. Машына-амфібія без падрыхтоўкі можа фарсіраваць любую перашкоду. Ёсць спецыяльныя вадазліўныя прылады. Гэта значыць, калі нават патрапіла вада, адпампоўваецца з салона. Машына захоўвае плывучасць. Не набірае ваду пры дэсантаванні цалкам".

У канструктарскім аддзеле завода -14 чалавек. Сярэдні ўзрост па камандзе 33 гады. Аляксандр Ланкевіч - з сям'і вайскоўцаў. З дзяцінства з ваеннай тэхнікай. Пры распрацоўцы "Каймана" акцэнт рабіў на надзейнасць машыны. І каб паправіць несур'ёзную баявую траўму мог экіпаж проста ў полі.

Гэта машына, якой не патрэбныя дарогі. У сваім класе "Кайман" таннейшы за большасць канкурэнтаў пры высокай баявой эфектыўнасці. Яму праракаюць прыгожы маркетынг. За рулём бранемашыны пабывалі не толькі нашы вайскоўцы, але і зорка Галівуда - універсальны салдат Дольф Лунгрэн.

"Кайман" паспяхова прайшоў выпрабаванні. Упершыню шырокай публіцы драпежніка з Барысава паказалі на найбуйнейшай ва ўсходнееўрапейскім рэгіёне выставе ваеннай тэхнікі і ўзбраенні МІЛЕКС-2017, дзе ім актыўна зацікавіліся аташэ замежных краін. Сёння ў Дзень Незалежнасці "Кайман" на парадзе ў святочным камуфляжы ва ўсёй красе.