Інавацыі ў навучанні абмяркоўваюць больш за паўтысячы настаўнікаў з 11 краін свету

1 октября 2014

Агульная сістэма школьных адзнак для Беларусі і Расіі і нават стварэнне адзінага сеткавага каледжа для ўсіх краін Садружнасці. У Мінску сёння адкрыўся ІІІ з'езд настаўнікаў краін СНД. Абмяркоўваюць інавацыі ў навучанні, пачынаючы ад дзіцячых садкоў і заканчваючы ВНУ і акадэміямі паслядыпломнай адукацыі. Прывітанне ўдзельнікам накіраваў Кіраўнік дзяржавы Аляксандр Лукашэнка. Форум прадоўжыцца 3 дні.


Што ўжо зацікавіла замежных калег - у рэпартажы Ксеніі Рабчынскай.


Тут сапраўды ведаюць, чаму будуць вучыць у школе будучыні. У Мінску сёння інавацыі ў навучанні абмяркоўваюць больш за паўтысячы настаўнікаў з 11 краін свету - 3-і міжнародны форум работнікаў адукацыі сабраў прадстаўнікоў з усёй СНД.


Віктар Балотаў, прэзідэнт Еўразійскай асацыяцыі ацэнкі якасці адукацыі, сапраўдны член РАА, доктар педагагічных навук, прафесар: Мы прыехалі сюды з адной мэтай - зверыць гадзіннікі, паглядзець, што робіцца ў нашых краінах, чым мы можам пахваліцца, якія праблемы ў нас ёсць, хто і як іх вырашае.


І як сёння, што называецца, прапісана роля настаўніка ў кожным канкрэтным грамадстве. Менавіта пра гэта ў прывітанні ўдзельнікам форуму гаворыць Прэзідэнт Беларусі, падкрэсліваючы, што падобныя мерапрыемствы сведчаць аб высокім статусе прафесіі педагога і значнасці яго ў выхаванні падрастаючага пакалення. Прывітальнае слова ад Кіраўніка дзяржавы на цырымоніі адкрыцця з'езда настаўнікаў зачытаў першы намеснік Кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта Аляксандр Радзькоў.


А вось як і ў якой форме гэтыя веды лепш выкладаць дзецям - дэманструе спецыялізаваная экспазіцыя. Тут не толькі гавораць пра інавацыі ў адукацыі, але і паказваюць. На выставе, якая сёння адкрылася ў Нацыянальнай бібліятэцы, прадэманстраваны больш за сотню стэндаў. Тут можна азнаёміцца з найноўшымі навучальнымі праграмамі з 11 краін свету. Або, скажам, са школьнай дошкай будучыні - так званым мультыбордам.


Абмяняцца вопытам і пераняць лепшыя напрацоўкі ў калег - гэта, мабыць, галоўныя задачы форуму. Прадстаўнікі з кожнай краіны 3 дні будуць распавядаць, што новага з'явіцца ў школах і ўніверсітэтах ужо ў наступным годзе, якія задачы зараз стаяць перад сістэмамі адукацыі.


Гульнас Ахметава, старшыня праўлення Нацыянальнага цэнтра павышэння кваліфікацыі Казахстана Арлеу: Вялікая праца зараз праводзіцца па павышэнні статусу настаўніка, створаны нацыянальны цэнтр павышэння кваліфікацыі, аб'яднаны ўсе інстытуты павышэння кваліфікацыі.


На форуме запланаваны не толькі сустрэчы за круглым сталом, але і знаёмства з беларускай сістэмай адукацыі на канкрэтных прыкладах. Спецыялісты з кожнай дэлегацыі наведалі школы і ўніверсітэты Мінска і Мінскага рэгіёна. Тут, гавораць калегі з профільнага ведамства Арменіі, у нас ёсць чаму павучыцца, асабліва ў тым, што тычыцца выхаваўчай функцыі адукацыі.


Нона Саакян, намеснік начальніка Дэпартамента грамадскай адукацыі апарата Міністэрства адукацыі і навукі Арменіі: У Арменіі, вядома, таксама на дастатковым узроўні робіцца на падставе патрыятычнага выхавання і выхавання, заснаванага на традыцыйных каштоўнасцях. Бо мы выхоўваем грамадзяніна свету, а не грамадзяніна нейкай пэўнай краіны, які можа інтэгравацца ў любое грамадства.


Прычым, гэтай інтэграцыі не павінны перашкаджаць і фізічныя асаблівасці. Дыстанцыйная адукацыя для дзяцей, якія не могуць хадзіць у школу з аднагодкамі, стала яшчэ адной тэмай форуму.


Сяргей Маскевіч, Міністр адукацыі Беларусі: Гэты вельмі важны кірунак. Инклюзіўнасць адукацыі праяўляецца не толькі ў тым, каб інтэграваныя класы былі, дзе разам дзеці з асаблівасцямі і традыцыйныя дзеці, але і інклюзіўнасць адукацыі ў тым, каб дыстанцыйныя формы адукацыі ўключаліся.


Адным з найважнейшых сумесных праектаў назвалі стварэнне сеткавага каледжа, дзе будуць інтэграваны лепшыя напрацоўкі кожнай з сістэм адукацыі 11 краін. Тут і дыстанцыйна прама з дома, і за межамі сваёй краіны кожны зможа прайсці курс навучання, які яго цікавіць, а ў выніку атрымаць сертыфікат, што будзе аднолькава значны ў любой з краін Садружнасці.