Дзеля бяспекі руху дарожныя аквапрацэдуры. У гарачыя ліпеньскія дні з-за экстрэмальна высокіх тэмператур награваецца асфальт, што прыводзіць да дэфармацыі дарожнага пакрыцця. На палатне з'яўляюцца расколіны і глыбокая калейнасць.
Гэтыя фактары могуць справакаваць страту кіравання аўто і павелічэнне аварыйнасці. Таму дарожныя службы ўважліва сочаць за станам асфальту і паліваюць яго ледзяной вадой. Гэта лепшы спосаб асвяжыць пакрыццё і разам з тым ачысціць яго ад дробнага смецця.
Ілья Цвяткоў назіраў за працэсам.
Калі ўважліва паглядзець на стан асфальтавага пакрыцця ў спякотны ліпеньскі дзень, можна заўважыць пар, што ўзнімаецца ў паветра, – гэта значыць, што тэмпература палатна больш за 40 градусаў. Такія экстрэмальныя значэнні небяспечныя для дарогі і прыводзяць да яе дэфармацыі. Каб пазбегнуць гэтага, дарожнікі арганізуюць спецыяльныя аквапрацэдуры.
Халодны душ для сталічных магістраляў проста неабходны. Асабліва ў спякотныя дні, калі адсутнасць дажджу не дазваляе своечасова асвяжыць асфальт.
Крытычная тэмпература для дарожнага палатна - 50 градусаў. Пры такіх паказчыках пачынаюць плавіцца нядаўна залітыя участкі і швы у шчылінах. З-за гэтага нават падчас сухога надвор'я дарога можа стаць вельмі слізкай. А на некаторых участках з'яўляецца каляіна.
Паліваюць з разліку літр вады на квадратны метр дарогі. Адной цыстэрны можа хапіць на участак даўжынёй да 9 кіламетраў. Калі шырыня праезнай часткі больш за 12 метраў, спецтэхніка ідзе калонай - у лінію.
Водныя працэдуры для асфальта прызначаны не толькі для таго, каб знізіць тэмпературу, але яшчэ і для ачысткі ад смецця і пылу, якія назапашваюцца ў мікрашчылінах і ямках на праезнай частцы. Сучасная тэхніка для выканання такіх задач поўнасцю прыстасавана.
Акрамя палівання і ачысткі асфальту шматфункцыянальныя машыны дапамагаюць і ў доглядзе сталічных клумбаў работнікам Зелянбуда, якія даюць кветкам наталіць смагу пасля заходу сонца.