Наперадзе ў ЗЕНЫ і проматур. Асаблівая ўвага - дэталёвай прапрацоўцы яркага і запамінальнага вобраза. І тут на дапамогу ідуць самыя канцэптуальныя ідэі. Напрыклад, у рамках міжнароднага тура нашага прадстаўніка на дзіцячым "Еўрабачанні-2018" Даніэля Ястрэмскага, а таксама з NAVIBAND - да выхаду іх новага трэка - супрацоўнічаў брэнд адзення TIKOTA UNIQUE. Гэта хэндмэйд ад штогадовага ўдзельніка Беларускага тыдня моды - Кацярыны Бязрукавай.
З сібірачкі, якая пераехала ў Беларусь, да стваральніка прынтаў на нашай нацыянальнай мове. На выгляд далікатная дзяўчына, якая марыла ў дзяцінстве стаць дыктарам тэлебачання, стварыла брэнд адзення па-за сезоннасцю і модных трэндаў. Прыхільнікі менавіта гэтых рэчаў раскіданыя па ўсім свеце: апанавалі Еўропу, заказваюць з Амерыкі, Аўстраліі і Азіі... Яе брэнд супрацоўнічаў з ЮНЭЙДС у праекце супраць дыскрымінацыі, працаваў у рамках прома-тура. Не выпадкова сёння, 8 сакавіка, яна госць нашай пастаяннай рубрыкі "Справа маладых". Знаёмцеся і яе TIKOTA UNIQUE.
Яе першыя швы ў дызайнерскім радку пачаліся з перашывання маміных рэчаў, а прыкладам пачуцця стылю стала настаўніца рускай мовы ў вясковай школе. У дзяцінстве Кацярына разам з сям'ёй пераехала з Краснаярскага краю. Па бацькоўскіх слядах, пайшла ў экасферу, атрымала дыплом географа-біёлага. Паралельна працы па спецыялізацыі, шыла для сябе, сваіх блізкіх і сябровак. Захапляючыся яшчэ і фатаграфіяй, Каця часта працавала з дызайнерамі мадэллю, што і падштурхнула яе на стварэнне ўласнага праекта. Любімая справа перарасла ў паўнавартасны экафрэндлі-праект, даючы другі шанец рэчам, якія ўжо пажылі.
90 % бавоўны, цытаты, якія крычаць, базавыя колеры на кожны дзень. Майкі, якія размаўляюць “на мове”, узніклі пасля Тыдня моды ва Украіне. Першыя прынты "Я тру, ты трэш", "Лёс склаўся так", "Каханне не атрута" і "Ці ты котка" Каця ўвасобіла на тканіну два гады назад, але прыдумала, свайго роду, лозунгі, значна раней. Зараз гэта самая даступная і скупляемая серыя.
Праект "на мове" не лімітаваны па колькасці дызайнаў і часу існавання. З кожным годам адзенне з цытатамі Кацярыны на нашай нацыянальнай мове карыстаецца толькі вялікім попытам. Да таго ж майкі, світшоты і сукенкі папаўняюцца новымі прынтамі. Так, напрыклад, да жаночага дня 8 Сакавіка Кацярына распрацавала тэматычныя эскізы. У найбліжэйшы час калекцыя папоўніцца яшчэ 4 прынтамі.
TIKOTA - першая і пакуль адзіная, хто пачаткаў ствараць адзенне для людзей з інваліднасцю. Дэбютны паказ інклюзіўнай калекцыі адбыўся ў маі 2017 года ў Нацыянальным аэрапорце Мінск. 14 мадэляў, большасць з якіх ніколі раней не былі на подыуме, - гэта нашы знакамітыя калясачнікі, яны ацанілі практычнасць і выгаду лініі. TIKOTA Інклюзіў - гэта не высокая мода, а сацыяльны праект. Кожная рэч ствараецца па індывідуальных мерках, зыходзячы з праблем, з якімі сутыкаецца заказчык. У перспектыве калабарацыя ў стварэнні мабільнага дадатку і гадзінніка.
Яшчэ адзін сацыяльны кірунак - "TIKOTA МАМА" Каця стварыла, калі была ў палажэнні. Чакаючы малога, яна сутыкнулася з адсутнасцю на рынку практычнага і прыгожага адзення для цяжарных і жанчын, якія кормяць. Праект вынасіла хутчэй, чым дзіця, за тры месяцы. Больш за 200 метраў тканіны, узоры-развівалкі для дзетак, вышываныя ўручную Кацяй і практычныя схованачкі для мам у кожнай мадэлі.
TIKOTA - гэта невялікая каманда. Генератар ідэй Каця і некалькі яе блізкіх людзей, якія дапамагаюць у рэалізацыі ад задумкі да рэчы. Прыхільнікі яе прац раскіданыя па ўсім свеце: ад Амерыкі, праз Еўропу і Аўстралію да Азіі.
"Справа маладых". Кацярына Бязрукава
8 марта 2019