Блогеры акунуліся ў рэальнасць беларускай арміі

4 августа 2013
Разлілася сінь, разлілася - па цяльняшках разлілася, па берэтах... У пятніцу гэтыя асаблівыя для кожнага дэсантніка словы гучалі ў скверах і парках. 2 жніўня - дзень ПДВ. У арміі былі розныя часы, але вось што нязменна - крылатая пяхота заўсёды была і застаецца баявой элітай. Вось і беларуска-расійская група блогераў на тыдні ў рамках спецыяльнага праекта прыехала не куды-небудзь, а ў Мар'іну Горку - у 5-ю асобную брыгаду спецыяльнага прызначэння. Што гэта за сустрэча ў стылі мілітары, і як гэта - пражыць дзень у арміі, пра якую раней толькі чытаў.

Аб апусканні ў вайсковую рэальнасць - Якаў Бута.

Для шматлікіх з іх гэты палёт на верталёце стаў першым у жыцці. Вядома, можна было б выбраць і больш экстрэмальны варыянт, але гэты раз блогераў вырашылі давезці да зямлі, а не прымушаць спускацца з парашутам.

Яшчэ тыдзень таму гэтыя 12 чалавек калі нешта і ведалі аб арміі, то толькі па чутках. Зрэшты, гэты недахоп лёгка ўхілілі. Усім ахвочым выдалі ваенную форму і боты. Ніякіх выключэнняў нават для прыгожага полу. У арміі ты не дзяўчына - ты баец.


Паўтара года за 4 дні… Паўнавартаснай службай гэта назваць, вядома ж, складана. Але курс маладога байца атрымаўся спаўна. Стрэльбы, водныя пераправы, шматкіламетровыя марш-кідкі ў поўным абмундзіраванні і пад'ём па трывозе. Увогуле, віп-пакет.

Блогераў падзялілі на дзве каманды па 6 чалавек кожная. Стальныя дзятлы і Баявыя сарокі. На матыў птушачак з лагатыпа Твітара. На кожным этапе хтосьці пастаянна вырываўся ў лідары. Але, як гэта часта водзіцца ў дэсантнікаў, перамагло сяброўства.


Для Цімафея Васільева курс маладога байца - заданне архіскладанае. Малады масквіч прызнаецца: праект для яго - праверка сваіх магчымасцяў. Блог, які вядзе Цімафей, даволі дыскусійны. Тэма арміі ў ім таксама гучала не раз.

Самы далёкі ўдзельнік спаборніцтваў - Аляксей Талстуноў з Якуціі. Каб сапраўды пазмагацца ў барацьбе з калегамі за званне лепшага блогера спецыяльнага прызначэння, ён пераадолеў больш як 8 з паловай тысяч кіламетраў.

Шматлікія з удзельнікаў праекта пачалі весці трансляцыю ў прамым інтэрнэт-эфіры. Сумарная колькасць падпісантаў у народных журналістаў - дзясяткі тысяч чалавек. Сярод іх - шмат скептычна настроеных да службы ў арміі. Калі перайсці на слэнг маркетолагаў, то блогеры - гэта лідары думак, якім давярае мэтавая аўдыторыя. І, мяркуючы па станоўчых каментарыях, рэкламная кампанія атрымалася.