Беларускі турызм. Маршруты - да фабрык і заводаў

23 ноября 2016

Беларускі турызм пашырае сваю прывабнасць. Ад традыцыйных маляўнічых лясоў, азёр і сярэднявечных замкаў турыстычныя маршруты накіраваліся ў бок - да фабрык і заводаў. Экскурсіі фармату "як гэта зроблена" набываюць усё большую папулярнасць. Паводле ацэнак экспертаў, калі айчынныя прадпрыемствы змогуць больш актыўна ўключыцца ў гэты іміджавы турызм, станоўчую дынаміку ад наватарства адчуюць не толькі рэпутацыі беларускіх брэндаў за мяжой, але і фінансавыя паказчыкі. Для параўнання: толькі летась шкляныя майстэрні ў Бярозаўцы наведалі больш як 15 000 чалавек. Навошта на піўных беларускіх броварах акуляры віртуальнай рэальнасці і як на свае вочы ўбачыць скарб лёгкай прамысловасці - вытворчасць слуцкіх паясоў - у рэпартажы Дзмітрыя Смірнова.

Беларускі турыстычны рынак, здаецца, выявіў для сябе новы трэнд. Турыстычныя маршруты сёння ўсё часцей вядуць на заводы і фабрыкі. Яркі прыклад - шкляныя майстэрні ў Бярозаўцы ўмацаваліся за кошт вялізнай распаленай печы.

Уся справа ў новым фармаце - паглядзець, як гэта зроблена, жадаюць усе.

Вытворчы турызм - амаль як закуліссе. Тыя прадметы і тавары, якія мы прывыклі бачыць у магазінах, тут ажываюць, і можна ўбачыць, як іх робяць насамрэч.

Туды, дзе раней бывалі толькі афіцыйныя дэлегацыі, сёння можна заказаць тур. Некаторыя кампаніі турыстычную цікавасць падмацоўваюць сувенірнымі крамамі або дэгустацыямі - у залежнасці ад асартыменту вытворчасці.

За кожнай экскурсіяй - імідж і рэпутацыя беларускага прадукту. Асабліва важна трымаць марку перад замежным госцем. Па сутнасці, гэта экспарт уражанняў.

З моманту запуску экскурсійнага праекта ў цэхах гэтага бровара пабывалі амаль 2 000 чалавек з 8 краін. А акуляры віртуальнай рэальнасці - там, дзе дзейнічаюць санітарныя нормы, праводзяць экскурсіі па піўных цэхах на ўсе 360 градусаў.

Яшчэ адзін маршрут, які захоплівае сваёй унікальнасцю, - адзіная ў свеце вытворчасць слуцкіх паясоў. Тэхналогія карпатліва адноўленая. На тое, каб саткаць адзін такі пояс, патрабуецца 60 гадзін.

У Беларусі больш за дзясятак прадпрыемстваў, куды можна заказаць тур і паглядзець, як робяць, напрыклад, кар'ерныя самазвалы, пальчаткі, сыр або абутак. Але, на думку экспертаў турыстычнай галіны, такіх прапаноў павінна быць у разы больш.

Новы фармат "як гэта зроблена" ўжо прабіваецца ў лідары сярод турыстычных пераваг. Сёння задача беларускіх кампаній зрабіць яго не менш прывабным, чым брэнды "Белавежская пушча", "Браслаўскія азёры" або "Аўгустоўскі канал".