Беларусь заявіла пра льготы для ўладальнікаў электрамабіляў. Указ падпісаў Прэзідэнт

12 марта 2020
Калі сваёй нафты ў нетрах мала, і чорнае золата здабываецца шляхам няпростых перамоў,   прыходзіцца шукаць замену традыцыйным крыніцам энергіі. 
У Беларусі ўжо ўзводзіцца АЭС, электрычнасці будзе шмат. Дык чаму б не перасесці на электракары? Для гэтага ёсць і дадатковы стымул. Беларусь заявіла пра льготы  для ўладальнікаў электрамабіляў! Указ сёння падпісаў Прэзідэнт. У дакуменце аб'ядналі лепшы сусветны вопыт. Акрамя таго, па меркаванні распрацоўшчыкаў,  льготы прыцягнуць увагу да гэтага віду транспарта, а шырокае выкарыстанне такіх экалагічных аўто  дадатна адаб'ецца на чысціні паветра, за якое так любяць  нашу краіну турысты. Такім чынам, што ў дакуменце,  раскажа Алеся Высоцкая.
 

У 2020 годзе  на дарогах планеты мільёны электрамабіляў. Лідар - Кітай

Колькі каштуе бюджэтны электрамабіль? Напэўна гэты запыт у інтэрнэце сёння стане самым папулярным у беларусаў. Указ стварае стымулы. Засталося  падабраць аўто па кішэні. На рынку ўжываных аўто мы знайшлі за 22 тысячы рублёў. І "птушачка" - "прададзена" - паказчык попыту. 
Ягор перасеў на электрамабіль усяго месяц назад. Гаворыць, толькі зараз стаў атрымліваць асалоду ад жыцця. Эканомія на паліве - толькі адзін з плюсаў. 
У 2020 годзе на дарогах планеты мільёны электрамабіляў. У 2005-м, для параўнання, іх было ледзь больш за тысячу. Лідар - Кітай і па ліку электракараў і па продажах. 
Цікавасць да электратранспарту на самым высокім узроўні. І гэта ўжо не проста даніна модзе. 

І довадаў прывесці можна шмат: ад экалогіі і высокіх цэн на вуглевадароды да запуску ўласнай АЭС.

Мы спыталіся на мінскіх вуліцах у аўтамабілістаў,  што стала б стымулам для іх асабіста перасесці на электрамабіль. Палітра запытаў - разнастайная. 
Шматлікія краіны стымулююць грамадзян перасаджвацца на электракары. У Нарвегіі, напрыклад, прапаноўваюць шчодрыя субсідыі. Уладальнікі электракараў маюць льготы  па падатках, платныя дарогі для іх без збораў. Перасоўвацца могуць па паласе грамадскага транспарта і бясплатна паркавацца.

Рух электракараў па дарогах - без пошліны

Беларусь укараняе ўсё самае лепшае. Эксперты сабралі вопыт краін, якія лічацца лідарамі ў прасоўванні масавага выкарыстання электратранспарту. Так дарожны збор адвяжуць ад тэхагляду. Плаціць пошліну  за ўдзел у дарожным руху  не трэба. Паркоўкі да 1 студзеня 2026 года будуць бясплатнымі. 

Абнуляецца ПДВ пры ўвозе электракараў

Да гэтага моманту пры ўвозе электрамабіля трэба было заплаціць мытную пошліну 15 % ад кошту. ПДВ пры ўвозе фізасобамі такіх аўто для асабістага карыстання складаў 20 %. Ва ўказе заложана - стаўкі будуць роўныя нулю.
 

Зарадныя станцыі вызваляць ад ПДВ

Улетку 2018 года Беларусь ужо пачала  актыўную працу па прасоўванні ідэі электрамабіляў у масы. Так з'явіўся ўказ, які сёння страціў сілу - замяніўся новым.
Шматлікае ўжо зроблена ў частцы стварэння інфраструктуры. 250 заправак ужо - да паслуг. Сёлета сетка вырасце яшчэ на 150. Указ, дарэчы, рэгламентуе вылучэнне зямельных участкаў для ўстаноўкі станцый, вызваленне ад ПДВ,  калі яны выкарыстоўваюцца на тэрыторыі Беларусі. Пераход на электратранспарт ачысціць паветра ў гарадах,  упэўненыя эксперты. 
Падпісаны ўказ станоўча паўплывае на экалогію.  А якімі б ні былі эканамічныя цяжкасці,  для краіны пытанні экалогіі, бяспекі і здароўя беларусаў - важней усяго. Ды і цалкам лагічна для дзяржавы, нетры якой не багатыя вуглевадародамі - развіваць альтэрнатыўную энергетыку. А электрычнасці ў найбліжэйшы час у краіне будзе шмат (Беларусь узводзіць АЭС). Так што ўладальнікам электракараў не прыйдзецца задумвацца аб кошце паліва.