Аўтамабільны сэканд-хэнд у Беларусі патаннеў на чвэрць

23 февраля 2015

Прадаць б/у машыну сёння можна альбо саступіўшы ў цане, альбо адклаўшы здзелку на нявызначаны тэрмін. Прычына, як ні дзіўна, перавагі беларусаў. Калі за адны і тыя ж грошы з'явілася магчымасць перасесці з ужыванага седана на новую малалітражку, большасць не выпусціла гэтую магчымасць. Што будзе з аўтарынкам далей - разбіраўся Юрый Таболін.

Вечна жывы арганізм аўтарынка "Ждановічы" быццам запаў у спячку. Рэдкі пакупнік нават у выхадны дзень і вялікія зоны паміж таварам. Шмат машын на летняй гуме, мабыць, сюды прыехалі яшчэ восенню мінулага года.

Чым даражэйшы аўтамабіль, тым мацней ён патаннеў, прэміум-сегмент ужываных аўто ўпаў ледзь ці не ў два разы. У кошце, бадай, утрымаўся толькі вечны бэстсэлер - белы ўніверсал з дызельным рухавіком старэйшы за 15 гадоў.

Галоўны канкурэнт сэканд-хэнда - новыя аўто. Ніколі так шмат свежых б/у ў Беларусі не прадавалі. Прычына тут на паверхні. Рэзкае паніжэнне курсу расійскай валюты змяніла перавагі беларусаў. За 150 мільёнаў беларускіх рублёў можна купіць ужываны седан са скураным салонам і кліматам альбо новую малалітражку, а калі пашанцуе нават гольф-клас. Айчынныя вадзіцелі схіляюцца да апошняга варыянту.

Такім чынам, летась 50% усіх новых транспартных сродкаў у нашу краіну прыехала з Расіі. Статыстыка па асобных мадэлях, прама скажам, не на карысць Беларусі.

Пакупнік нацэлены на максімальна нізкі кошт і, па сутнасці, не думае ў каго купляць - машына новая, такая пазіцыя зразумелая. Але калі зірнуць на сітуацыю больш глабальна, атрымліваецца, што падзенне продажаў мясцовымі дылерамі вабіць паніжэнне паступленняў у бюджэт.

Эксперты прагназуюць далейшае паніжэнне цэн на рынку б/у аўтамабіляў. Пастаўкі ж новых машын з Расіі будуць працягвацца да таго часу, пакуль цэны ў расійскіх і беларускіх дылераў не выраўнуюцца.