Артысты Кіеў мадэрн-балета на сцэне Вялікага тэатра Беларусі

20 ноября 2014

Больш за 30 танцавальных труп з усяго свету ў гэтыя дні сабраліся ў паўночнай беларускай сталіцы з тым, каб на працягу тыдня аспрэчыць званне самага крэатыўнага, нефармальнага і незалежнага пластычнага калектыва. Конкурсу сучаснай харэаграфіі аддалі дзве лепшыя пляцоўкі Віцебска. Усе білеты купілі, на фестывалі аншлаг. Зрэшты, для таго каб убачыць танцавальны андэграўнд, неабавязкова ехаць у Віцебск. Сёння ў рамках форуму на сцэне Вялікага тэатра Беларусі ў Мінску - адзіны спектакль яго лаўрэатаў і ўдзельнікаў артыстаў Кіеў мадэрн-балета. Наталля Бардзілоўская пра ўсё падрабязней.


Яго пачатак - яшчэ ў савецкай эпосе. Фестываль нефармальнай моладзі, або фестываль папулярнага танца Белы сабака, збіраў эксперыментатараў з усяго Савецкага Саюза. А з 90-х - ужо ў статусе міжнароднага - дэнс-авангардыстаў з усяго свету. У афішы гэтага года 33 калектывы з Расіі, Беларусі, краін Балтыі, Швецыі, Італіі, Вялікабрытаніі. Паўсотні спектакляў заяўленыя на конкурс, а серыю майстар-класаў адкрыў іспанец, які даказаў, што балет бывае не толькі на пуантах, - Альвара Эстэбан Лопес.


Альвара Эстэбан Лопес, танцоўшчык (Іспанія): Адной гадзіны, вядома, нядосыць, каб распавесці ўсё пра тэхніку, пра пластыку. Але я хачу паказаць некаторыя рухі і прадэманстраваць свой стыль. Хоць бы ў агульных рысах.


Урачыстае адкрыццё форуму прайшло. З сённяшняй раніцы фестываль жыве конкурснымі паказамі. Іх адкрылі шведскі і эстонскі калектывы, літаральна ў гэтыя хвіліны ідуць харэаграфічныя спектаклі-п'есы ад чэлябінскага тэатра Вольгі Поны з Расіі і італьянца Эмануэле Сааві. Харэограф і выканавец у адной асобе прапаноўвае класіку імпрэсіянізму - Пасляпаўдзённы адпачынак фаўна Клода Дэбюсі. Монаспектакль з Дзягілеўскіх сезонаў расійскага балета праз амаль стагоддзе адрадзіўся ў сучаснай пластыцы.


Дарэчы, сусветная музычная энцыклапедыя натхніла сталых удзельнікаў фестывалю. Паліфанія Іягана Себасцьяна Баха - у пластычным рашэнні Кіеў мадэрн-балета. Пастаноўка Жанчыны ў рэ міноры - драматургія Лопе дэ Вегі ў суправаджэнні аргана.


Дамы ў рэ міноры - не адзіная прэм'ера ад кіеўскага балета. Аднаактовы балет Авангард - яшчэ адна пастаноўка з почыркам Раду Паклітару.


Усяго на адзін дзень Кіеў мадэрн-балет пакінуў фестывальны Віцебск, каб працягнуць свята сучаснага танца ў Мінску. Гэта іх традыцыя: падчас знаходжання ў Беларусі наведваць акадэмічную сцэну Вялікага. Дарэчы, на ёй аўтарскі тэатр Раду Паклітару пяты раз. Паказваў Шчаўкунчыка, Балеро, Больш чым дождж. Самога ж пастаноўшчыка з Мінскам злучае больш за дзесяцігоддзе: менавіта тут харэаграфічная альма-матар вядомага на ўвесь свет малдаваніна Паклітару, на сцэне Вялікага - і яго дэбютны Пацалунак феі ў 1999 годзе.


Мастацкі кіраўнік Кіеў мадэрн-балета Паклітару ўзначальвае журы віцебскага фестывальнага конкурсу. Спаборніцтвы ўжо праходзяць, але ў закрытым рэжыме - прафесіяналы + канкурсанты тэт-а-тэт. Толькі фінальны паказ публічны. Уладальнік Гран-пры будзе названы ў нядзелю і атрымае грашовую прэмію 5000 долараў. Акрамя галоўнага прыза, не меней значная для харэографаў спецыяльная ўзнагарода імя Яўгена Памфілава, у памяць аб расійскім балетмайстры, энтузіясце віцебскага фестывалю.