Кальцавыя дарогі

23 апреля 2016

Другую кальцавую дарогу афіцыйна адкрыюць напрыканцы восені. Зараз дарожнікі заканчваюць падрыхтоўчыя работы па ўкладцы бетону на 40-кіламетровым участку. Ён звяжа гродзенскую трасу з алімпійкай. Такім чынам, працягласць аўтамагістралі М14 складзе 160 кіламетраў. Таксама працягваецца добраўпарадкаванне і артэрыі сталіцы. Сёлета будуць абноўлены 22 мільёны метраў квадратных. Аляксандр Харавец з падрабязнасцямі.

Грузавікі з пяском і друзам, бесперапынная праца экскаватараў і сотні рабочых на ўкладцы новай трасы. Участак даўжынёй 40 кіламетраў падчас будаўніцтва другой кальцавой дарогі - завяршальны. Ён звяжа гродзенскую шашу з алімпійкай: Брэст - Мінск - мяжа Расіі.

Перш чым праезную частку пакрыць бетонам, рабочыя выраўноўваюць паверхню і ўтрамбоўваюць не адзін пласт гравію і заліваюць кіламетры асфальту. Такая карпатлівасць і стараннасць дае плён. Бетоннае пакрыццё служыць у два разы даўжэй, чым традыцыйнае асфальтнае. За суткі дарожнікі ўкладваюць каля двух кіламетраў дарогі.

Гэта ўстаноўка робіць дрэнажную адтуліну на мосце цераз раку Іслач. Толькі на гэтым пуцеправодзе іх будзе звыш дзесяці. Служаць яны для адводу вільгаці. Усяго ж на другой кальцавой налічваецца 11 развязак. Дарэчы, апранаюць пуцеправоды выключна ў асфальтабетон.

Упрыгожваюць трасу і зялёнымі насаджэннямі. Уздоўж кальцавой паступова высаджваюць кусты і кветкі. Завяршыць усе работы на трасе М 14 плануюць да канца восені.

Другая кальцавая – самая сучасная аўтамагістраль у краіне. Яе працягласць складзе 160 кіламетраў. Гэта толькі крыху менш, чым ад Мінска да Вільнюса. Прапускная здольнасць трасы - да 20 тысяч аўто за суткі.

Спецыялісты сцвярджаюць, другое кальцо - гэта другое дыханне для сталіцы. Грузавы паток пяройдзе з першай кальцавой і дазволіць мінчанам эканоміць час, здароўе і грошы - без затораў нават у час пік.

Дарэчы, сёння МКАД1 таксама перажывае аднаўленне. Сёлета на магістралі адрамантуюць 4 пуцеправоды.

Калі горад рыхтуецца да сну, у дарожнікаў толькі пачынаецца змена. Ноччу на вуліцах сталіцы значна менш транспарту, таму работы на артэрыях горада праходзяць хутчэй і больш бяспечна.

Таксама напрыканцы мая ў сталіцы на адзін мост стане больш. Ён звяжа мікрараён Каменная Горка з вёскай Тарасава. Шырыня эстакады - больш за тры з паловай метры. Даўжыня амаль 80. Плаўныя спускі дазволяць бяспечна перасякаць МКАД не толькі пешаходам, але веласіпедыстам і людзям з абмежаванымі магчымасцямі.