Спецгруз чакаюць у Астраўцы

18 октября 2015

Упершыню з цэха Валгадонскага завода "Атаммаш" выгналі наш корпус рэактара, і вось праз 2 з хвосцікам месяцы ён будзе на будаўнічай пляцоўцы. Дарога чакае нялёгкая. Зямля, вада, чыгуначныя пуці. Хіба што па паветры дастаўляць не будуць. За ўсім сочыць сур'ёзная каманда прафесіяналаў. А сама падзея выклікала цікавасць як у прэсы, так і ў простых грамадзян, якія пражываюць на поўдні Расіі. Відэа транспарціроўкі трапіла і ў сацыяльныя сеткі. Увогуле, гэта варта ўбачыць. Сэрца беларускай АЭС разам з вялікай дэлегацыяй з Мінэнерга і Расатама праводзіў на Радзіму і Дзмітрый Цітоў.

У цэху завода "Атаммаш" наш рэактар выношвалі больш за два з паловай гады. У апошнія гадзіны перад адгрузкай журналістам не дазволілі падыходзіць да корпуса бліжэй, чым на 1 метр. Пад аховай і працаўнікі транспартна-лагістычнай кампаніі. У іх няма сваёй вадзіцельскай кабіны і замест руля спецыяльны пульт кіравання. Усю дарогу ім прыходзіцца ісці побач з 340-тоннікам.

Гэта першы рэактар, які выпушчаны заводам "Атаммаш" пасля трыццацігадовага перапынку. Напрыканцы верасня былі паспяхова завершаныя ўсе гідраўлічныя працы.

Выконвае транспарціроўку кампанія-роданачальнік галіны такога роду перавозак, створаная яшчэ ў 70-ыя гады. Яе занеслі ў Кнігу рэкордаў Гінеса за дастаўку самага цяжкавагавага грузу аўтамабільным і рачным транспартам. Працэс перавозкі ўнікальнага абсталявання - карпусы рэактара Беларускай АЭС - запатрабаваў сур'ёзных праектных прац. Супрацоўнікі правялі даследаванне і мадэрнізавалі інфраструктуру маршруту.

Наш рэактар упершыню пакідае цэх. Агульны час у шляху каля 70 дзён. Спачатку яго змесцяць на спецыяльную баржу і даставяць да Вялікага Ноўгарада. А затым перагрузяць на чыгуначную платформу.

Транспарціроўку спецыяльна пачалі ў гэты час года. У Валгадонску яшчэ тыдзень таму градуснік паказваў плюс 15, але літаральна за некалькі дзён тэмпература панізілася да плюс 5, моцны вецер з Дона нясе з сабой і іншыя сюрпрызы.

Такога транспарту ў Валгадонску не бачылі ўжо больш як 30 гадоў. Першы рэактар у найноўшай гісторыі завода "Атаммаш" везлі праз горад да Цымлянскага вадасховішча. На час прыйшлося дэманціраваць тралейбусныя пуці. А сам працэс транспарціроўкі стаў аб'ектам для здымак у простых грамадзян. Відэа выкладалася і ў сацыяльныя сеткі.

Першы энергаблок Беларускай АЭС плануюць увесці ў эксплуатацыю ў 2018 годзе. Для Астраўца рыхтуюць яшчэ два камплекты абсталявання. Плюс другі рэактар, які абяцаюць зрабіць ужо праз год. Сімвалічна, што ў дзень адгрузкі нашага корпуса ў Валгадонску адкрылі манумент рэактару ВВЭР-1000.

На п'едэстале сапраўдная мадэль, пакінутая незапатрабаванай пасля рэзкага скарачэння аб'ёмаў будаўніцтва энергаблокаў у 80-ых і 90-ых.

Начальнік па вытворчасці "Атаммаша" паказвае працу над ключавым абсталяваннем для нашай АЭС. Рэактыўныя ўстаноўкі, пасткі расплаву. На заводзе цалкам мадэрнізаваны станочны парк, набытыя новыя зварачныя прылады. Па сутнасці швоў на нашым рэактары не ўбачыш. Кантралюючы бяспеку, парагенератары прасвечваюць, літаральна, наскрозь.

За чатыры дзясяткі гадоў тут вырабілі ўжо 14 рэактараў. У наступным годзе ўсталююць сэрца нашай АЭС. Пры будаўніцтве станцыі ўлічваюцца рызыкі, якія могуць здарыцца раз за тысячу гадоў.

Мы далі заводу "Атаммаш" новы глыток паветра і пераймаем унікальны вопыт у будаўніцтве беларускай АЭС. Зрэшты, "Расатам" ужо гатовы браць нашых спецыялістаў на ўзвядзенне такіх аб'ектаў па ўсім свеце. Але пакуль па кантракце плануецца ўвесці ў эксплуатацыю сваю станцыю: першы энергаблок у 2018 і другі ў 2020 годзе.