Прэзідэнт на тыдні наведаў Мінскі маторны завод

8 мая 2016

Аб тым, што навучанне, асабліва па працоўных спецыяльнасцях, павінна быць максімальна набліжанае да рэальнай вытворчасці, гаварыў і Кіраўнік дзяржавы падчас наведвання Мінскага маторнага завода. У Беларусі атрымалася захаваць сістэму прафтэхадукацыі - кузню кадраў для прамсектара. У цэхах прадпрыемства Аляксандр Лукашэнка адзначыў: неабходна павышаць якасць рухавікоў. Гэта, урэшце, уплывае і на эканамічны поспех завода.

Завода, якому, як і іншым вытворчасцям, сёння няпроста. Сітуацыя на сусветных рынках пакуль аптымізму не дадае, зрэшты, каб там свае пазіцыі не страціць, першым чынам трэба прапаноўваць тавар, які, прынамсі, не саступае замежным аналагам. І вось тут ёсць над чым працаваць. Здаецца, і дзейнічае свая вытворчасць у краіне, а прадукцыю ўсё роўна закупляем за мяжой. Ды і адназначнага адказу на пытанне: "Што не так з беларускім рухавіком?" - пакуль няма. Словам, ёсць праблемы і ёсць перспектывы. Як завесці ММЗ - больш падрабязна наш аглядальнік Наталля Брэвус.

Мінскі маторны - важнае звяно ў ланцужку нацыянальнага аўтамабілебудавання. Без рухавіка ніводная машына не паедзе. "Рух" завода ідзе не гладка. Наогул, 2016-ы стане годам праверкі на трываласць не толькі для вытворцаў матораў, але і для ўсёй прамысловасці.

У апошні час прамсектару Беларусі даводзіцца несалодка - попыт упаў, рынкі сціскаюцца, канкурэнты не дрэмлюць. Кіраўнік дзяржавы пастаянна трымае гэтую галіну ў полі зроку. Ёсць уся інфармацыя па працы прадпрыемстваў, але лепш адзін раз убачыць. Таму метадычна ў апошнія месяцы Прэзідэнт наведвае прамысловыя гранды - БМЗ, МЗКТ, МАЗ... Быў перыяд, калі маторны ўпэўнена дадаваў, але ў апошнія год - паўтара - гэта супала і з прыходам новага дырэктара - не ўсё гладка. Прыйшлося правесці аптымізацыю, павысіць цэны на прадукцыю для замежных партнёраў і шматлікае іншае. Азначылася паляпшэнне. Але ва ўрада ёсць прэтэнзіі да працы кіраўніцтва - рэзкая коштавая палітыка, тактыка вядзення разлікаў, павольнае абнаўленне. Скараціліся аб'ёмы вытворчасці - да 45 тысяч рухавікоў летась.

Аляксандр Лукашэнка глядзіць, як працуе канвеер. У тэмпе - на адну аперацыю прыкладна паўтары хвіліны. Сапраўдныя майстры на заводзе - на вагу золата. Анатоль Лазоўскі 40 гадоў працуе токарам у эксперыментальным цэху. За сваю працу нават удастоены дзяржузнагароды - ордэна Пашаны. Выпрабоўвае вось такія жалезныя агрэгаты на трываласць - ці надзейны матор атрымліваецца? Магутнасць дызельных рухавікоў - ад 35 да 450 конскіх сіл. У найбліжэйшыя пяць гадоў у планах пашырыць лінейку. Жадаюць выпускаць і самыя мінімальныя маторчыкі ў 10 конскіх, і супермагутныя, дзе паўтары тысячы "конікаў" у жалезным сэрцы.

Вялікая і грунтоўная гутарка аб якасці рухавікоў. Хацелася б лепш. Так, глядзіш, і імпартазамяшчэнне хутчэй пойдзе. Але беларускі матор не без заган. Як з такім прадаваць тэхніку? Побач з Прэзідэнтам - экспертная група топ-менеджараў прадпрыемстваў, якія выпускаюць машыны ў краіне - трактары, грузавікі, камбайны, пагрузчыкі. Меркаванні вытворцаў аб айчынных маторах розныя - Прэзідэнт слухае пазіцыі кіраўнікоў. Здаецца, і ёсць свая вытворчасць матораў, а прыходзіцца начыняць машыны замежнымі рухавікамі.

Аляксандр Лукашэнка звяртаецца не да топ-менеджараў і міністраў, а механізатару з Брэсцкай вобласці. Ён распавёў Кіраўніку дзяржавы аб эксперыменце.

А ледзь пазней нам нават паказаў. Аляксандр Супрун 4 гады адпрацаваў на трактары з нямецкім жалезным сэрцам. Пасля паломкі мінулай восенню замяніў на айчыннае. Гаворыць - не горшае!

Менавіта ад таго, што за матор стаіць на трактары або камбайне, у выніку залежыць з якім караваем будзе краіна. Цягавыя характарыстыкі добрыя - не горшыя, чым у нямецкім. Па выдатку паліва не перавышае ўзровень нямецкага рухавіка - працуе ён зараз, перагрэву няма.

Бясспрэчна, якасць трэба падцягваць! Аб гэтым Прэзідэнт гаворыць і калектыву маторнага. Рухавікі не павінны стаць каменем спатыкнення ў праграме аўтамабілебудавання. Яе, а таксама ўсе вузкія пытанні гэтай галіны, разгледзяць найбліжэйшым часам. Праз год - два Беларусь выйдзе на поўны камплект вытворчасці аўтамабіляў - ад легкавушкі да кар'ернага самазвала. Дарэчы, на заводзе гатовыя да серыйнага выпуску матораў стандарту Еўра-5. Паралельна працуюць над Еўра-6. Гэта значыць, павышаюць экалагічныя стандарты рухавікоў.

Пры ўрадзе Расіі ствараецца навукова-тэхнічны савет па развіцці стварэння рухавікоў. Менавіта ён сумесна з найбуйнейшымі вытворцамі матораў і тэхнікі будзе каардынаваць развіццё ўсёй гэтай галіны ў суседняй краіне. Вядома, для Мінскага маторнага - гэта пытанне сур'ёзнай канкурэнцыі.

Сітуацыя на заводзе не ідэальная, адкрыта дзеліцца ўражаннем ад наведвання Прэзідэнт. Але ўсё, як гаворыцца, у нашых руках.

На кожным прадпрыемстве складаецца свая адмысловая атмасфера зносін, але вось традыцыя ўручаць падарункі нязменная. І гэтым разам працаўнікі маторнага не адпусцілі Прэзідэнта з пустымі рукамі. На памяць новая распрацоўка - рухавік 3ЛД. Такія прымушаюць рухацца жалезныя машыны. Руху толькі наперад чакаюць і ад усяго прадпрыемства.