Беларускія дадаткі - у топах магазінаў для Android- і iOS-прылад

22 января 2017

У гэтай сферы экспарт і прадукцыі, і паслуг толькі радуе. Ужо ў першым месяцы новага года Беларусь яшчэ раз нагадала пра сябе сусветнай IT-супольнасці, падтрымліваючы імідж Крамянёвай даліны Усходняй Еўропы. Гэта, нагадаем, цытата з амерыканскай газеты "Уол Стрыт Джорнал". Дарэчы, у аб'ёме экспарту паслуг у сферы інфармацыйных тэхналогій на душу насельніцтва мы займаем першыя пазіцыі.

Беларусы заявілі пра сябе на выставе ў Лас-Вегасе, а беларускія дадаткі - у топах магазінаў для Android- і iOS-прылад. Яны, зрэшты, да гэтага былі прызнаныя стартапам года ў Беларусі. З распрацоўшчыкамі пагутарыла Ксенія Рабчынская.

Маска для селфі, сучасны чат для перапіскі, танкавыя баталіі і галаграмы, якія лунаюць у паветры, - гэта тое, што стала асацыяцыяй з Беларуссю для любога, у каго ёсць Інтэрнэт і трохі цікаўнасці. Гэта новы свет, дзе ідэя каштуе вельмі дорага, але яшчэ даражэй каштуе гатовы прадукт, і ў гэтым свеце сёння ствараюць усё новыя асацыяцыі з нашай краінай - высокатэхналагічныя. Мабільнымі дадаткамі з Беларусі карыстаюцца больш за 900 мільёнаў чалавек у 160 краінах. Зрэшты, гэта ўжо гісторыя, і лічба імкліва расце і зараз, пакуль вы глядзіце тэлевізар. У тым ліку і дзякуючы распрацоўшчыкам дадатку Eightydays - праграма ў App Store 50 дзён. Усё проста: горад, даты - адзін клік - і перад вамі карта вашага будучага падарожжа з улікам нават самых сціплых фінансавых магчымасцяў.

Зараз каманда вучыцца жыць на 2 паўшар'і: у дадатак хочуць дадаць магчымасць фарміравання маршрутаў па Амерыцы, але розніца ў часе трохі ўскладняе камунікацыю з будучымі партнёрамі. Зрэшты, да цяжкасцяў распрацоўшчыкам не прывыкаць. Алег распавядае ўсяго адну паказальную гісторыю: за тры дні да афіцыйнага анонсу дадатку час складання маршруту сістэмай раптам вырас да 25 хвілін - зразумела, што ніхто столькі чакаць не стане. Камандзе прыйшлося за тры дні перарабіць сістэму - і ў выніку мы чакаем 10-15 секунд, не ўяўляючы, наколькі складаны матэматычны алгарытм, які робіць за нас працу.

У каманды ўжо ёсць прапановы ад інвестараў, і з ім жа яны плануюць паехаць на "ТэкКранч Дызрапт" у Нью-Ёрк - гэта адзін з самых папулярных конкурсаў стартапаў у свеце, ён добра знаёмы тым, хто глядзеў серыял "Сіліконавая даліна". Зараз у скарбонцы ёсць ужо перамога ў конкурсе "Стартап года ў Беларусі". Зрэшты, конкурсы - гэта толькі прыемны бонус, па-сапраўднаму важна ператварыць ідэю ў бізнес.

Гэтак жа, як раней немагчыма было ўявіць, што парк высокіх тэхналогій, які быў толькі ідэяй, аб'яднае 160 кампаній і 25 000 чалавек. Або што Беларусь стане адным з сусветных лідараў у аб'ёме экспарту паслуг у сферы інфармацыйных тэхналогій на душу насельніцтва, апярэджваючы ЗША і Расію. Сёння гэта рэальнасць. І яе працягваюць не пісаць - кадзіраваць - тысячы беларусаў тут і зараз.