Другая кальцавая аўтадарога вакол Мінска дадае новыя кіламетры

30 Красавіка 2015

Увесну будаўнічыя работы на аб'екце значна актывізаваліся. Сёлета плануецца ўвесці ў эксплуатацыю сорак чатыры кіламетры. Якія транспартныя пытанні вырашыць новая магістраль?

Аляксей Кандраценка аб'ехаў маштабную будоўлю ў Мінскім раёне.

Тона за тонай зямлі. Цяжкая будаўнічая тэхніка рыхтуе пляцоўку для будучай аўтамагістралі. 44 кіламетры, больш за 10 мастоў і пуцеправодаў на тэрыторыі Мінскага і Валожынскага раёнаў. Першы ўчастак МКАД -2 злучыць віцебскую і гродзенскую трасы.

Менавіта бетонныя дарогі - адно з новаўвядзенняў МКАД -2.

Для будаўніцтва другой кальцавой аўтадарогі ўжываюць самыя сучасныя тэхналогіі і матэрыялы. Адзін з галоўных кампанентаў - цэментабетон. На думку многіх спецыялістаў, гэта аптымальны варыянт пакрыцця трасы.

Пласт больш за 20 сантыметраў і тэрмін службы - палова стагоддзя. Арміраваны бетон у разы больш трывалы за асфальт.

Аляксей Худой, начальнік аддзела па будаўніцтве МКАД-2 РУП "Мінскаўтадар-цэнтр": "Будаўніцтва дарогі з цэментабетонным пакрыццём павялічвае тэрмін службы да 50 гадоў, таксама гэта выкарыстанне мясцовых матэрыялаў - гэта беларускі цэмент, а таксама ў перыяды вясновай і восеньскай бездаражы не ўсталёўваць нагрузкі для вялікагрузнага транспарту, гэта значыць транспарт зможа стала рухацца па цэментабетонным пакрыцці".

Такім чынам, другая кальцавая вакол сталіцы вырашае адразу некалькі задач. Сталічная прамысловасць выйдзе за межы горада і наблізіцца да МКАД-2. Плюс з развіццём гарадоў-спадарожнікаў траса палепшыць і аптымізуе рух транспарту паміж населенымі пунктамі Мінскай вобласці і ўсёй краіны.

Андрэй Ліс, начальнік упраўлення падрадных работ РУП "Мінскаўтадар-цэнтр": "Наяўная МКАД сёння перазагружаная, першым чынам, грузавым патокам. Гэта 30% усяго транспарту, які праходзіць. Новая кальцавая дарога вакол Мінска дазволіць разгрузіць і перакінуць грузавы паток на М-14".

Дарэчы, назва М-14 - з гэтага часу новы статус другой мінскай кальцавой аўтадарогі. У канчатковым жа варыянце ён замацуецца толькі ў 2017 годзе. Менавіта тады МКАД злучыць гродзенскі ўчастак з брэсцкім.