Учора ў Каіры адкрылася новая зборачная вытворчасць МАЗ

18 февраля 2018

У Паўночнай Афрыцы, у прыватнасці, у Егіпце яшчэ пяць гадоў таму пра беларускія перспектывы гаварылі вельмі нявызначана. Беспарадкі і палітычны хаос, якія скалыналі краіну, фактычна спынілі наш гандаль. Зараз эканоміка Егіпта аднаўляецца. Дыпламаты і прамыслоўцы выкарысталі момант: спрацавалі сінхронна і эфектыўна. Пасля знакавых сустрэч лідараў ужо ў 2017 годзе - 50 найважнейшых візітаў.

За адносна кароткі тэрмін тавараабарот паміж краінамі вырас удвая. У беларускім экспартным спісе: металапрадукцыя, трактары, рэнтгенаўская апаратура, нафтапрадукты, машынакамплекты, запчасткі для нашай тэхнікі. А ўчора ў Каіры адкрылася новая зборачная вытворчасць МАЗ. Андрэй Лапцёнак вывучыў перспектывы беларускага экспарту на рынках Афрыкі.

Вось такая ода беларускаму трактару. Для фелахаў - егіпецкіх сялян - "Беларус", як гэта ні пафасна гучыць, - сімвал міру і працы. Стабільнасць лепшая за перамены - тут гэта правіла жыцця. Вышэй за шматлікія іншыя выгоды яны ставяць сямейны ачаг. І як жа важна для іх вярнуцца да мірнага жыцця пасля некалькіх гадоў беспарадкаў і палітычнага хаосу, ад якіх ачуньвае Егіпет. У гутарцы фермер Ібрагім прызнаецца, што сыходзіць расчараванне. Калі ў краіне неспакойна, і сяляне абыякава вырабляюць менш! А высокія ўраджаі заўсёды былі гонарам фелаха.

Ібрагім дадае: "Трактар ваш выдатны", - і да задавальнення супляменнікаў дэманструе здымачнай групе віртуознае валоданне тэхнікай.

Мустафа Хаджуд, старшыня савета дырэктараў егіпецкай кампаніі па сельскагаспадарчым развіцці: "Ібрагім павінен угаварыць сваіх сяброў купіць такі трактар. Ён можа параўноўваць, таму што ездзіў на іншых мадэлях. Той, што ён купіў, больш магутны і функцыянальны".

Урокі маркетынгу ад доктара Мустафы Хаджуда, экс-губернатара гэтай правінцыі. Тут ён сябар і жаданы госць у кожным доме. А для нашай краіны правадыр інтарэсаў. З беларускім трактарам пазнаёміў тутэйшых сялян менавіта ён. Наведваў Беларусь і шчыра верыць, што ў беларускай тэхнікі тут вялікія перспектывы. Пасля дэвальвацыі егіпецкага фунта гандаль троху прасеў, але зараз ізноў аднаўляецца. Ізноў пайшлі заказы, і на зборачнай вытворчасці ў Александрыі прыходзіцца бываць рэгулярна.

Пасля нядаўняй мадэрнізацыі вытворчасці ў Александрыі з'явілася рэальная магчымасць экспарту прадукцыі, якая будзе вырабляцца ў Егіпце. Умовы, пададзеныя свабоднай эканамічнай зонай, дазваляюць канкурыраваць у цане ў суседніх рэгіёнах.

Новыя магчымасці вабяць і іншых беларускіх вытворцаў. Свабодная эканамічная зона ў Александрыі - найбуйнейшым порце Егіпта на Міжземным моры - брама для беларускага экспарту на ўвесь Чорны кантынент. Гомсельмаш гатовы зайсці на рынак. Ірына Прывалава адказвае ў кампаніі як раз за Афрыку. Распавядае пра першы ўзор збожжаўборачнага камбайна, які тут збіраюць.

Выбар апраўданы: камбайн убірае пшаніцу і сорга, надзейная эканамічная машына. Доследны ўзор збіраюць сумесна. Егіпцяне праходзяць навучанне ў спецыялістаў Гомсельмаша.

Вялікі і вельмі перспектыўны. У роўнай ступені гэта можна сказаць не толькі пра егіпецкі рынак, але і пра наш МАЗ. Пры няпростым фінансавым становішчы здолеў захаваць рэзервы, скарыстаўся, хай і вельмі нясмелым, ростам рынку, а ў далёкім замежжы здзяйсняе сапраўдны прарыў.

Учора ў Каіры афіцыйна адкрылася сумесная вытворчасць грузавікоў. Раней заяўленая магутнасць беларуска-егіпецкага СП - 300 аўтамабіляў за год - ад колькасці заказаў ужо вырасла амаль удвая.

У падпісаным пагадненні на пастаўку машынакамплектаў для сумеснай вытворчасці значыцца сума 5 млн долараў. Частка машынакамплектаў ужо закантрактаваная егіпецкімі кампаніямі-спажыўцамі. Плануецца паступовае павышэнне лакалізацыі СП да 40 %, што дазволіць зайсці МАЗу і на суседнія рынкі.

Галоўны беларускі дыпламат у Егіпце пасол Сяргей Рачкоў не хавае аптымізму. У 2017 годзе па лініі экспарту - істотны прырост. 50 афіцыйных візітаў. МАЗ, Гомсельмаш, "Амкадор", МТЗ, Бабруйскаграмаш, Белшына! У версе спісу - флагманы айчыннага машынабудавання.

Сёння Егіпет - вялікая будоўля. Дзяржпраграма па ўзвядзенні жылля, дарог і іншай неабходнай інфраструктуры гатовая загрузіць працай тысячы адзінак спецтэхнікі. Да гонару беларускіх аўтамабілебудаўнікоў сур'ёзная стаўка на іх. Яшчэ адна перспектыўная ніша - камунальная тэхніка. У маі мінулага года падпісана дылерскае пагадненне паміж нашым "Амкадорам" і кампаніяй "Кадэр" холдынгу "Арабская арганізацыя па індустрыялізацыі".

На базе егіпецкай кампаніі ўжо сабралі пяць беларускіх пагрузчыкаў. Акрамя таго, выказваецца вялікая цікавасць да стварэння СП з Бабруйскаграмашам.

Зразумела, Егіпет - рынак складаны. Высокі ўзровень канкурэнцыі і невысокі ўзровень плацежаздольнасці кліентаў. З гэтым трэба змірыцца. Як і з тым фактам, што вольных рынкаў амаль не засталося! Аргумент, які, на шчасце, працуе, - аўтарытэт краіны. У сённяшнім геапалітычным становішчы Беларусь як надзейны партнёр прыкметная нават у Афрыцы.