У Мінску сёння адкрыўся кірмаш "ХарчЭкспа"

8 ноября 2016

У Мінску сёння стартаваў галоўны форум харчовай прамысловасці. Выстава - кірмаш "ХачрЭкспа" сабрала ў беларускай сталіцы лепшых вытворцаў з усёй краіны. Свае тавары прапанавалі і замежныя дэлегацыі. Усяго 220 экспанентаў. Дарэчы, уваход для наведвальнікаў бясплатны. У праграме і конкурсы кандытараў, кулінарныя спаборніцтвы, дэгустацыі. Так што кожны можа зайсці і ацаніць на смак прадукцыю. Што тычыцца саміх вытворцаў, такія форумы спрыяюць павышэнню якасці і канкурэнтаздольнасці ўсёй галіны і дазваляюць правільна ацаніць кан'юнктуру рынку. Кулінарныя вынаходствы ацаніла і Святлана Лук’янюк.

Экспарт харчавання, нягледзячы на шматлікія складанасці продажаў, прыносіць краіне стабільны заробак. За гэты год плануем выручыць не менш за 2 мільярды долараў. План у 100 % выканальны. Нашы прадукты традыцыйна на стале суседняй Расіі. Але мы ўжо глядзім і ў іншыя бакі.

Аляксей Багданаў, начальнік галоўнага ўпраўлення Міністэрства сельскай гаспадаркі і харчавання Беларусі: "Мы толькі што вярнуліся з Мазамбіка і ПАР, правялі шэраг сустрэч, акрэслілі сумесныя праекты па будаўніцтве птушкафабрыкі, сховішчаў для агародніны і цяплічнай гаспадаркі".

Сяргей Нікіфараў, начальнік аддзела беларускага мясакамбіната: "Хочам у Афрыцы гандляваць сваім з працяглым захоўваннем - гэта сухое малако, замарожанае мяса і нават хлеб. Таксама цікава і блізкае замежжа".

Беларуская мясная прадукцыя падабаецца шматлікім. Гендырэктар Мікалай Шабуня плануе падпісаць новы кантакт з Крымам. Раней туды адгружалі не менш за 100 банак дзіцячага харчавання за месяц, потым сувязі распаліся.

Мікалай Шабуня, гендырэктар мясакансервавага камбіната Беларусі: "Падалі дакументы па дзіцячым харчаванні ў Кітай. Там цяжка з афармленнем дакументаў, каля 2 гадоў сертыфікацыя, але дакументы мы падалі".

Тыя, хто гатовыя пашыраць геаграфію продажаў і каго гастранамічнае багацце ў Беларусі толькі падганяе на стварэнне новай прадукцыі, сёння прыйшлі на кірмаш "ХарчЭкспа". Асноўны час прысвячаюць перамовам адразу пасля афіцыйнай часткі.

Выстава "ХарчЭкспа" - гэта магчымасць для партнёраў пазнаёміцца адзін з адным, а таксама выйсці на новыя рынкі. Беларускія вытворцы гатовыя пасля адгрузкі першай партыі тавара распрацоўваць і новую этыкетку для сваёй прадукцыі на мове пакупніка.

Такім шляхам ідуць беларускія кандытарскія вырабы. Сёлета было прададзена за мяжу на 20 % больш, чым летась.

Сяргей Трыбой, начальнік упраўлення продажаў беларускай кандытарскай кампаніі: "Сёння новая заяўка прыйшла з Польшчы, адгружаем у Германію прадукцыю. Шукаем выхады на Кітай, першы кантэйнер павінен у гэтым месяцы пайсці з прадукцыяй".

Тэмпы росту экспарту ў Грузію сёлета плюс 70 %. У верасні ў Тбілісі адкрыўся першы магазін беларускіх прадуктаў, праз два тыдні з'явіцца другі.

Міхаіл Мятлікаў, Надзвычайны і Паўнамоцны Пасол Беларусі ў Грузіі: "Я чую, што гавораць жыхары Тбілісі, якая чарга бываем на выхадныя ў гэтым жа магазіне. Гэта гаворыць аб цікавасці і якасці беларускага. Яно вельмі запатрабаванае сёння ў Грузіі".

Грузінам таксама ёсць, што нам прапанаваць. 14 кампаній прыехалі на выставу, каб нагадаць беларусам, чым багатая іх зямля, што хутка можа з'явіцца на нашых прылаўках, акрамя вінаў і мінеральных вод.

Надар Керэселідзэ, першы намеснік міністра сельскай гаспадаркі Грузіі: "Ліманады грузінскія вельмі папулярныя, гэта і грузінская гарбата, якую ўсе памятаюць і ўсе забыліся, таму што недаступная. А зараз можна ўжо, таму што ў нас ёсць дзяржпраграмы. Мы падтрымліваем гэту галіну, ужо ёсць аб'ёмы, якія можна экспартаваць у Беларусь".

Польскае агенцтва сельгасрынку прапануе тут чатыры віды прадукцыі, у асноўным гэта кандытарскія вырабы і сокі. Называе наш рынак перспектыўным.

Агнешка Банашэк-Данько, менеджар па экспарце агенцтва сельгасрынку Польшчы: "Мы спрабуем зноў выйсці на рынак і, я спадзяюся, з поспехам. Таму мы сюды і прыехалі паглядзець, як выглядае рынак, што тут адбываецца”.

А вось Еўропа гатовая купляць наш хлеб. Эксперты, якія прыехалі на конкурс кандытараў, хвалілі нашых пекараў.

Зарабляючы валюту на знешніх рынках, беларускія вытворцы з лішкам запаўняюць унутраны. Больш за 80 % тавараў у магазінах зроблены ў Беларусі.