У Мар'інай Горцы завяршаецца будаўніцтва новай транспартнай сістэмы

20 Ліпеня 2016

У Мар'інай Горцы завяршаецца будаўніцтва новай транспартнай сістэмы. Гэта высакахуткасны колавы транспарт, які рухаецца па навясных рэйках. Праект дэманстрацыйны. Займае ён 36 гектараў тэрыторыі былога танкавага палігона, які зараз больш падобны на парк. Менавіта так бачаць распрацоўшчыкі дарогі будучыні - без шкоды для экалогіі. Будаўніцтва ідзе два гады, і першыя вынікі можна будзе ўбачыць ужо восенню. З тэхналогіямі будучыні азнаёмілася Крысціна Страх.

Будаўніцтва новай транспартнай сістэмы завяршаецца ў Мар'інай Горцы. Высакахуткаснае перамяшчэнне і экалагічна чыстае асяроддзе - аснова канцэпцыі. Плошча будпляцоўкі - 36 гектараў. Гэта пакуль дэманстрацыйная мадэль.

Сяргей Раманоўскі, кіраўнік экатэхнапарка: "Гэтая тэхналогія не перашкаджае экалогіі на дадзенай тэрыторыі. У нас ужо высаджана 2,5 гектара садовых дрэў, тэрыторыя акультурваецца, сажалка выкапаная, рыба разведзеная, пчолы ў нас свае разведзеныя. Таму мы не толькі пакажам саму тэхналогію, але і пакажам яе станоўчы ўплыў на навакольнае асяроддзе".

Тэхналогія, тлумачаць аўтары ідэі, нескладаная. У аснове ляжыць кола, яно рухаецца па ідэальна роўных рэйках, а рухомы склад - спецыяльнай формы. Гэта, на думку аўтараў праекта, павінна забяспечыць высокую хуткасць і плаўнасць перамяшчэння.

Канструкцыя можа размяшчацца на рознай вышыні - ад 10 да 100 метраў і вышэй. Гэта ў выніку дазволіць пабудаваць такую дарогу ў цяжкадаступных мясцінах. На выпрабавальным палігоне ў Мар'інай Горцы ўзводзяць тры трасы: пасажырскую, грузавую і прагулачную.

Вось гэтая траса, згодна з планамі, адкрыецца ўжо восенню. Яе працягласць пакуль 950 метраў, але ў наступным годзе плануюць пабудаваць яшчэ 15 кіламетраў. Менавіта тады, па словах распрацоўшчыкаў, склад зможа разагнацца да 500 кіламетраў за гадзіну.

Так званы юнібус нагадвае аўтобус. Яны, па разліках, будуць двух тыпаў: падвесныя (перамяшчаюцца на спецыяльных струнах) - для горада і навясныя (рэйкавыя) - міжгароднія. Першыя ў тэорыі змогуць разагнацца да 150 кіламетраў за гадзіну, другія - да 600. Зараз рухомы склад ужо збіраюць на заводзе ў Мінску.

Анатоль Юніцкі, генеральны канструктар экатэхнапарка: "Матэрыялы мы выкарыстоўваем самыя сучасныя для рухомага складу. Гэта высокатрывалы сплаў алюмінію для рамы. Далей шкленне. Мы выкарыстоўваем высокатрывалы полікарбанат. Для корпуса, для абліцоўвання можам выкарыстоўваць шклопластык, таму рухомы склад у нас лёгкі".

У поспеху праекта (і на самай справе як быццам з фільмаў) распрацоўшчыкі не сумняваюцца. У тэорыі, згодна з іх разлікамі, усё павінна запрацаваць ідэальна. Што адбудзецца на практыцы, даведаемся ўжо гэтай восенню. Менавіта тады запусцяць першы тэставы састаў.