У Беларусі пачалі будаўніцтва аднаго самых буйных у свеце лагістычных цэнтраў

11 Снежня 2015

Была сёння яшчэ адна падзея, якая дапоўніла азіяцкі вектар гэтага тыдня. Прычым, дапоўніла вельмі сімвалічна. І гэтым разам не за тысячы кіламетраў ад Мінска, а ля самых яго ўскраін - у беларуска-кітайскім індустрыяльным парку. У нашай краіне пачалі будаўніцтва аднаго самых буйных у свеце лагістычных цэнтраў. Тут сышлося ўсё: інвестыцыі, інавацыі і нават тое, што на мове дыпламатаў гучыць як "інтэграцыя інтэграцый". У аснове канцэпцыі - усе шляхі: асфальт, рэйкі і мора. Сімвалічнасць гэтага моманту і высокае прадстаўніцтва на будоўлі растлумачыць вельмі проста. Гэта не толькі вялікі праект. Гэта самы першы аб'ект з усяго маштабнага комплексу пад назвай "Вялікі камень". Падрабязнасці ў Веранікі Бута.

Сённяшнія поціскі рук папярэднічаюць хуткаму разразанню чырвонай стужачкі. Праз год гэтае месца зменіцца да непазнавальнасці. Лагістычны комплекс стане першым у індустрыяльным парку "Вялікі камень".

Рэзідэнтамі індустрыяльнага парку ўжо з'яўляюцца восем кампаній, у тым ліку адна беларуская. Самы вялікі аб'ём інвестыцый - каля паўмільярда долараў - плануе ўкласці кітайская кампанія "Чайна Мерчанц Груп". Сёння тут пачалося будаўніцтва самага буйнога камерцыйнага і лагістычнага цэнтра.

Лагістычныя, выставачна-гандлёвыя павільёны, склады, офісныя будынкі і бізнес-цэнтр - плошча аб'екта 100 тысяч квадратных метраў. Праўда, новы ігрок на рынку - гэта не проста лагістычная кампанія, стаўку на яе зрабілі больш высокую.

Кампанія прыйшла ў нашу краіну са сваёй стратэгіяй. Злучыць, па-першае, дзве дзяржавы - Беларусь і Літву. Два рэгіёны - Еўрасаюз і Еўразійскі эканамічны саюз. Таксама рэалізаваны праект стане мастом паміж кітайска-беларускім індустрыяльным паркам "Вялікі камень", свабоднай эканамічнай зонай "Каўнас" і портам Клайпеды. Выкарыстоўваць для гэтага будуць адразу чатыры віды лагістыкі: еўрапейскія аўтамагістралі, беларускія авіяперавозкі, чыгункі Еўропы і Азіі і суднаходства ў Балтыйскім моры.

Па сутнасці, гэты праект - першы крок да рэалізацыі трансгранічнай свабоднай зоны паміж дзвюма інтэграцыямі, да аб'яднання еўразійскага кантынента як гандлёвай пляцоўкі без межаў і бар'ераў. Будаўніцтва гандлёва-лагістычнага цэнтра ў кітайска-беларускім індустрыяльным парку стане дадатковым стымулам для фундатараў, упэўненыя ва ўрадзе. Рэзідэнтамі сёння з'яўляюцца ўжо восем буйных кампаній.

Падобныя паркі і свабодныя зоны з'яўляюцца сёння ў Расіі, Казахстане і Літве. Гэта значыць, нарастае канкурэнцыя за прыход буйных фундатараў, неабходна прапаноўваць яшчэ больш прэферэнцый. Таму ва ўрадзе зараз распрацоўваюць новыя падыходы, каб яшчэ палепшыць інвестыцыйны клімат у Беларусі. Завяршыць працу над дакументам плануюць да канца года.