Тэст-драйв беларускага цяжкавагавіка пройдзе за тысячы кіламетраў

26 Лютага 2014

Самыя вялікія самазвалы ў свеце, зробленыя ў Беларусі, едуць на тэст-драйв у Кемераўскую вобласць Расіі. Ужо ў сакавіку заказчык нашага цяжкавагавіка правядзе праверку тэхнікі на месцы. Першая машына будзе працаваць у вугальным разрэзе Чарнігавец. Учора дэлегацыя з Кузбаса асабіста прыехала ў Жодзіна, каб ацаніць буйнагабарытную куплю.


Падрабязнасці - у рэпартажы Паліны Іванча. Гэты кар'ерны самазвал грузападымальнасцю 450 тон сёння вырабляюць толькі на індывідуальны заказ. Яно і зразумела, на стварэнне першага экзэмпляра - ён аўтаматычна патрапіў у Кнігу рэкордаў Гінеса - пайшло амаль два гады. А каштуе цяжкавагавік больш за чатыры мільёны долараў. Тым не менш першы пакупнік ужо ёсць, у сакавіку найбуйнейшы ў свеце самазвал паедзе ў вугальны разрэз Чарнігавец Кузбаса. Учора заказчык асабіста прыехаў у Жодзіна, каб пратэставаць куплю.


Ужо праз тры тыдні гэты 450-тоннік адправіцца ў Кемераўскі край - менавіта столькі часу спатрэбіцца на тое, каб разабраць самазвал і пагрузіць яго на 20 чыгуначных платформ. І ўжо ў канцы сакавіка за 5 000 кіламетраў адсюль заказчык правядзе тэст-драйв.


Аднак гэта не адзінае набыццё Кузбаса сёлета: месяц таму ў Жодзіне пачалі працу над яшчэ двума такімі ж гігантамі, да канца 2014 іх паставяць у Расію. Усяго толькі ў Кемераўскую вобласць БелАЗ прадаў тэхнікі на амаль дзвесце восемдзясят мільёнаў долараў, і калі завезці ўсе самазвалы адначасова, яны змогуць адолець груз агульнай сумай мільён тон.


Расійскія госці мараць пра машыну, здольную падняць 1000 тон, і гатовыя быць у ліку першых заказчыкаў. Зрэшты, кар'ерныя самазвалы - не адзіная тэма візіту. Учора ў Мінску дэлегацыя таксама пабывала на Амкадоры і нават вывучыла беларускі вопыт праектавання і будаўніцтва энергазберагальнага жылля.


Максім Макін, першы намеснік губернатара Кемераўскай вобласці Расіі: Беларусь тут таксама вельмі нядрэнна прасунулася, мы сёння паглядзелі энергазберагальны дом, у якім практычна ў тры разы менш спажываецца цеплавой энергіі ў параўнанні са стандартным домам. І, вядома ж, для нас, для Кузбаса, супрацоўніцтва ў гэтым кірунку аб'ектыўна вельмі неабходнае, у сувязі з тым што ў нас звычайная тэмпература ўзімку мінус сорак - мінус сорак шэсць.


І ўжо сёння дэлегацыю сустракалі ў Салігорску. Там расійскія госці ўбачылі вытворчасць горна-шахтнага і ўзбагачальнага абсталявання на спецыялізаваных прадпрыемствах. Адразу далей па маршруце - Мінскі аўтамабільны завод. Турнэ па Беларусі дэлегацыі Кемераўскай вобласці падоўжыцца да пятніцы.