Будаўніцтва кітайска-беларускага індустрыяльнага парка выходзіць на новы ўзровень

7 июля 2016

Уся неабходная інфраструктура для рэзідэнтаў «Вялікага каменя» будзе гатовая ўжо восенню. Разам з гэтым да канца года тут здадуць і першы значны аб'ект - лагістычны субпарк адной з найбуйнейшых кітайскіх гандлёвых кампаній.

Як на карце Мінскай вобласці з'яўляецца новы горад і ў чым яго эканамічнае і стратэгічнае значэнне? Аляксей Кандраценка з падрабязнасцямі.

Больш за дзве з паловай тысячы рабочых і інжынераў, 350 адзінак тэхнікі! Такая будаўнічая «дывізія» працуе літаральна касмічнымі тэмпамі. Яшчэ пару месяцаў таму некаторыя аб'екты былі амаль на нулявой стадыі, сёння ў раёне Нацыянальнага аэрапорта і трасы М-1 з'яўляецца, па сутнасці, новы горад.

Тань Хаа, камерцыйны менеджар кітайскай карпарацыі інжынірынгу: 

"Асноўныя сілы, якія тут задзейнічаныя, гэта беларускія будаўнічыя трэсты. У нас будаўніцтва пачалося 1 красавіка 2015 года. На гэтай тэрыторыі раней быў лес, а мы пабудавалі першую чаргу стартавай зоны - гэта 9 вуліц і 5 пляцовак. У тым ліку - водазаборная станцыя".

У цэлым аб'ёмы інвестыцый у будаўніцтва «Вялікага каменя» перавысілі сто мільёнаў долараў. Сёння адзін з ключавых праектаў - узвядзенне лагістычнага субпарка.

Плошча новага аб'екта - 30 гектараў – фактычна гэта 50 футбольных палёў. Праўда, уся тэрыторыя прызначана, вядома, не для заняткаў спортам, а аптовага гандлю і вядзення бізнесу.

Цікавасць да субпарка асабістая: менавіта ён будзе фарміраваць таварныя патокі эканамічнага пояса Шаўковага шляху.

Электроніка, хімія, біямедыцына, машынабудаванне… Першыя рэзідэнты «Вялікага каменя» плануюць выпускаць прадукцыю ў 2017-м. Разам з тым, тут з'явяцца новыя працоўныя месцы, у бюджэт паступяць падаткі. Усё гэта вынікі на перспектыву, плюсы ад якіх для Беларусі і Кітая відавочныя ўжо сёння.