Шчучынскі масласырзавод пашырыў асартымент вытворчасці

28 октября 2015

Імпартазамяшчэнне ў малочнай галіне, на думку экспертаў, пашырыць магчымасці для дыверсіфікацыі рынкаў збыту і знізіць попыт на гатункі звыклых для беларусаў галандскага і расійскага сыроў. Мадэрнізацыя на Шчучынскім масласырзаводзе пашырыла асартымент вытворчасці. Зараз тут вырабляюць пармезан і рочэстар. У чым сакрэт прыбытковага бізнесу і калі ўкладзеныя ў мадэрнізацыю сродкі пачнуць прыносіць дывідэнды - рэпартаж Дзмітрыя Смірнова.

Побач з традыцыйнымі для беларускага прылаўка расійскім і галандскім сырам зараз спее і пармезан. Асаблівую тэхналогію яго вырабу ў Шчучыне наладзілі разам з запускам праекта маштабнай мадэрнізацыі прадпрыемства. Адным з першых пераабсталявалі салільны цэх.

Таццяна Васюк, галоўны тэхнолаг Шчучынскага масласырзавода: "Новае салільнае аддзяленне дасць нам магчымасць палепшыць якасць сыроў, я лічу, што гэта цудоўны крок наперад. Фарміраванне смаку і кансістэнцыі сыру шмат у чым залежыць ад пасолу. Ёсць магчымасць зараз і пагуляць з пакрыццём гэтага сыру. Можна пакласці яго ў пакецік, а можна ў латэкс акунуць. Два віды ты атрымаеш адназначна".

Мадэрнізацыя цэхаў на заводзе ідзе паралельна з тэмай імпартазамяшчэння і дыверсіфікацыі ў малочнай галіне. Гэта прыярытэтныя кірункі, і, паводле слоў менеджменту кампаніі, менавіта адгэтуль чакаюць прыбытак і ўмацаванне экспарту.

Віталь Строгі, дырэктар Шчучынскага масласырзавода: "Мадэрнізацыя складаецца з двух этапаў - гэта рэканструкцыя салільнага аддзялення з будаўніцтвам камер для паспявання сыроў, для захоўвання сыроў. Гэта мадэрнізацыя розных сетак. Другім комплексам мерапрыемстваў ідзе мадэрнізацыя апаратнага цэха і прыёмкі малака".

Агульны кошт першага этапу мадэрнізацыі - каля ста мільярдаў рублёў. Увесь праект павінен выйсці ў нуль на працягу пяці гадоў.

Укладзеныя ў мадэрнізацыю і, па сутнасці, у імпартазамяшчэнне сродкі, згодна з прагнозамі спецыялістаў, пачнуць прыносіць прыбытак ужо ў наступным годзе. І гаворка ідзе пра мільярды беларускіх рублёў.

Што характэрна, на заводзе зараз пераабсталяванне не толькі ў цэхах. Змяняецца сама бізнес-мадэль кампаніі. У прыватнасці, вырашылі адмовіцца ад гандлёвых пасярэднікаў.

Ланцужок, які пачаўся з мадэрнізацыі, зараз выцягвае на новы ўзровень і экспарт прадпрыемства. Новыя рынкі пашыраюцца на ўсход.

Сяргей Квартальны, намдырэктара Шчучынскага масласырзавода: "Мадэрнізацыя дазволіць нам удасканаліць і нарасціць аб'ёмы прадукцыі, вырабленай у вялікім асартыменце, і дазволіць выйсці на новыя рынкі збыту, бо 80% усёй нашай прадукцыі прадаецца на знешнім рынку. Гэта Расія, расійскі рынак, Казахстан, Украіна. Зараз распрацоўваецца рынак Туркменістана".

Гэта жывое развіццё завода. Імпартазамяшчэнне ў малочнай галіне, на думку экспертаў, дыверсіфікуе асартымент прадукцыі і знізіць прапанову гатункаў звыклых ужо для беларусаў сыроў. Гэта павінна падняць попыт у гандлёвым сегменце, як на ўнутраным, так і знешнім рынках і, адпаведна, цану на іх. Прыбытак, які прагназуецца, шчучынскае прадпрыемства плануе накіраваць на ўмацаванне фінансавай стабільнасці працаўнікоў і далейшую мадэрнізацыю.