Рубрыка "Сферы нацыянальных інтарэсаў". Лаўкосты

27 Красавіка 2018

Зараз авіялайнеры нацыянальнага перавозчыка могуць даставіць сваіх пасажыраў з аэрапорта Мінск у Казань і назад. Тут пройдуць, у тым ліку, этапы чэмпіянату свету па футболе. На чарзе Растоў. І калі з геаграфіяй усё вельмі нават нядрэнна, то пытанне высокага кошту пералётаў па-ранейшаму прымушае шматлікіх беларусаў шукаць альтэрнатыву. На гэта звярнуў увагу і Кіраўнік дзяржавы, звяртаючыся са штогадовым Пасланнем да беларускага народа і парламента. Справядлівая крытыка адлюстроўвае рэальнасць: выдаткаваць час і сродкі на трансфер, але паляцець з аэрапортаў Варшавы, Вільнюса або Кіева танней, чым скарыстацца нацыянальнымі авіялініямі. Як улічыць і пажаданні пасажыраў, і патрэбнасці авіякампаній - адказы на пытанні шукала наш карэспандэнт Вікторыя Антоненкава ў новай рубрыцы "Сферы нацыянальных інтарэсаў".

Менш выгод - таннейшы білет. Гэта асноўны прынцып лаўкостаў. Вядома, далёкі пералёт з мінімальным багажом або працяглы палёт у хвасце самалёта не заўсёды зручны, але для турыста, які лічыць грошы, выдатны кампраміс. Лятаць танней прапануюць жыхарам большасці нашых краін-суседзяў.

Папулярныя вылеты з Літвы і Польшчы. У Расіі, Латвіі, Украіне, у Азербайджане і Турцыі ёсць і свае лаўкост-кампаніі. У невялікай Малдове іх нават 2, у Германіі 5. Усяго на службе ў грамадзян Еўропы 41 дысконт-перавозчык. Парадокс, знаходзячыся на скрыжаванні папулярных і бойкіх маршрутаў, Беларусь не выкарыстоўвае свае магчымасці.

Супраць нізкабюджетных перавозчыкаў аргумент такі. Зайшоўшы ў аэрапорт, яны хутка і надоўга займаюць дамінуючую пазіцыю. Аргумент прыхільнікаў лаўкостаў - яны запаўняюць папулярныя турыстычныя маршруты і не дубліруюць зносіны класічных авіякампаній. І ў якасці канкурэнтаў іх не варта разглядаць.

Яшчэ адно разважанне. Калі свой лаўкост дорага, аддаць выгадную справу на аўтсорсінг. Дарэчы, спробы зайсці ў Беларусь былі. У Расіі ў нацыянальнага перавозчыка "Аэрафлот" ужо не першы год актыўна лятае даччыная лаўкост-авіякампанія "Перамога". Яшчэ ў 2014 годзе сваім першым міжнародным рэйсам перавозчык хацеў зрабіць Мінск, аднак дамовіцца не атрымалася.

Сапраўднай альтэрнатывай лаўкостам магло б стаць толькі зніжэнне цэн ад нацыянальнага авіяперавозчыка. Зараз кошт паслуг Нацыянальнага аэрапорта для беларускіх і замежных перавозчыкаў розны, але адрозненне нязначнае. А вось цэны на аэранавігацыйнае абслугоўванне адрозніваюцца ў некалькі разоў. Так, напрыклад, ляцець не з Беларусі, а з Украіны ў Турцыю танней, таму што асноўны час палёту праходзіць па ўласнай авіяпрасторы. Расійскі S7 да Новасібірска пралятае толькі 300 кіламетраў над Беларуссю і тысячы кіламетраў па сваёй тэрыторыі.

У Мінтрансе гавораць, што ведаюць аб праблемах і ведаюць, як іх вырашаць. Думаюць, як прывабіць замежных авіяперавозчыкаў, а цэны на білеты зніжаюцца штогод. Таксама і Белавія ўжо некалькі гадоў вядзе працу ў гэтым кірунку. Закупляюцца сучасныя і эканамічныя самалёты. Поўнае абнаўленне флота - да 2021 года. У Беларусь ужо прыбыў першы з 5 паветраных суднаў маркі Embraer. Яго тэхнічныя характарыстыкі дазваляюць эканоміць 6 % паліва, а гэта пры поўнай загрузцы плюс 500 кіламетраў далёкасці палёту.

Вольга Герасенка, начальнік аддзела рэкламы і камунікацый авіякампаніі "Белавія":

"Наяўнасць у парку новых самалётаў дазваляе іх больш эксплуатаваць на наяўных маршрутах і тым самым менш траціць на падтрыманне лётнай прыдатнасці. І дзякуючы гэтым фактарам нам за мінулы год удалося знізіць тарыфы на 10 %".

Праца па зніжэнні кошту авіяпералётаў з Беларусі ўжо вядзецца на ўсіх узроўнях. Рэальнага зніжэння цэн на білеты можна чакаць на працягу года.