Патэнцыял Беларусі маштабна прэзентавалі на выставе ў Шанхаі

6 Лістапада 2019

Патэнцыял Беларусі як ніколі маштабна прэзентавалі ў Шанхаі. Тут праходзіць II Кітайская міжнародная імпартная выстава. Удзельнічаюць амаль 4 тысячы кампаній з усяго свету. 250 з іх - у топ-500 сусветных брэндаў. Адпрацавалі на ўсе 100 мільёнаў долараў. Менавіта такая лічба зараз значыцца ў кантрактах, якія ўжо заключылі беларусы. Завяршыўся толькі другі дзень выставы. Якасць прадукцыі ацэньваюць паўмільёна спецыялістаў. Які ўклад у сусветны гандаль ужо ўнеслі беларускія прадпрыемствы? І па якім паказчыку ва ўзаемным гандлі таварамі і паслугамі наша краіна здолела абысці Кітай? Прама зараз эксклюзіў "Панарамы" з Шанхая.

Расказвае Ян Пашкевіч: Вось так, зламаўшы супраціўленне кітайскага госця Экспо, у пінг-понгу ўдзельнік з Венгрыі ламае і стэрэатыпы. Аднак зламаць канкурэнцыю за месца на кітайскім рынку таксама проста наўрад ці выйдзе - паштурхацца за месца на паліцах кітайскіх магазінаў прыйдзецца амаль з 4 000 кампаній з усяго свету і 64-а краінамі. А вось беларускія дызайнеры зрабілі так, каб вобраз нашай краіны для замежнікаў склаўся ў сілуэце Нацыянальнай бібліятэкі. Аднак тут цішыню не захоўвалі - намалявалі макет так, што ён стаў узмацняльнікам для акустычнага аркестра Вялікага тэатра.

У суседнім павільёне як па нотах разыгрываюць ужо бізнес-сімфонію - тут краіны выстаўляюць сімвалы сваёй прамысловасці і не толькі. Беларускі ж стэнд у гэтым цэнтры будзе працаваць круглы год - пакуль на паліцах каля трох дзясяткаў узораў малочных прадуктаў, кандытарскіх пачастункаў і не толькі, аднак ужо хутка выбару стане нашмат больш.

Імпартныя шляхі з Беларусі ў Кітай за гэты год пашырэлі ў разы - традыцыйна здавальняем малочную смагу рынку Паднябеснай 100 тысячамі тон свежай прадукцыі. Разыграўся апетыт і да беларускага мяса - усяго за 9 месяцаў пастаўкі дадалі ў разы - да больш чым за 10 тысяч тон.

А гэта ўжо цікавая дэталь з перамоў кіраўніка Мінсельгасхарчу Беларусі і пасла нашай краіны ў Кітаі з кіраўніцтвам буйнога горада Цяньцзінь - кітайскія мегаполісы нават у адзіночку ўжо канкурыруюць з краінамі Еўропы. Так, нават скінуўшыся, Фінляндыя і Партугалія не дагоняць па ўзроўні ВУП Шанхая.

Тавараабарот Беларусі і Кітая

Аднак насычаюць гандаль Беларусі і Кітая не толькі прадукты харчавання - развіваецца супрацоўніцтва ў дрэваапрацоўцы, а беларускія аўтаволаты БелАЗы змагаюцца за тэндэры ў Паднябеснай. За дзевяць месяцаў 2019 тавараабарот паміж краінамі ўжо дасягнуў 3,7 млрд долараў. Пры гэтым экспартная раўнавага схілілася ў наш бок - пасля двух гадоў навучання і турызму Беларусі ў Кітаі экспарт нашых паслуг перарос кітайскі. А вось дысбаланс у таварным кругавароце на руку абодвум бакам.

Гандлёвыя ніткі ўздоўж Новага шаўковага пояса за час Экспо будуць імкнуцца працягнуць 100 беларускіх прадпрыемстваў - з іх палова - вытворцы прадуктаў харчавання. Кітайскі лідар Сі Цзіньпін нядаўна заявіў, што месцы на рынку Паднябеснай хопіць усім - краіна плануе давесці імпартны безліміт да 40 трлн долараў за 15 гадоў. Аднак гэтае самае месца ўсё ж варта паспяшацца заняць.