Полацкія прамыслоўцы прасоўваюцца ў імпартазамяшчэнні

17 ноября 2014

Гаворка ідзе аб канструкцыйным маце з сечанага шкловалакна. Грувасткая назва нічога не гаворыць простаму спажыўцу, а між тым значная частка прадметаў, якія вакол нас, зроблена з выкарыстаннем менавіта гэтай сыравіны. Сусветны попыт на шкломат расце з кожным годам - упэўнілася Вольга Маслоўская.


1600 градусаў па Цэльсіі - і далікатнае шкло ператвараецца ў тонкую і трывалую нітку. Шкловарныя печы на прадпрыемстве Полацк-Шкловалакно не спыняюцца ні на хвіліну. Тут гавораць: за шклянымі ніткамі будучыня.


Раман Блізнёў, галоўны інжынер прадпрыемства: Падыдзіце да любога аўтобуса. Пастукайце - калі гэта не метал - то гэта шклопластык, які выкананы на аснове шкломата, які вырабляецца са шкловалакна. Увесь ланцужок, толькі наадварот.


Полацкае прадпрыемства - адзінае ў Беларусі і адно з найбуйнейшых у Еўропе вытворца шкловалакна. 80% прадукцыі ідзе на экспарт. Будаўніцтва, электратэхніка, авія- і машынабудаванне. Эксклюзіўныя распрацоўкі беларускіх прамыслоўцаў выкарыстоўваюць у 50-ці краінах свету.


Мікалай Качаноўскі, гендырэктар прадпрыемства: Мы не адмаўляемся ні ад якой распрацоўкі. Чапляемся за кожны прадукт, за кожны заказ. У нас вельмі шырокая гама асартыментаў - больш чым 1000.


Зараз на прадпрыемстве асвойваюць выпуск прынцыпова новага віду прадукцыі. Канструкцыйны шкломат - тое, без чаго сёння не сыходзіць з канвеера ніводны аўтамабіль, яхта або самалёт.


Да гэтага дня такі запатрабаваны сучаснай прамысловасцю шкломат у Беларусі не вырабляўся. Не было тэхналогіі. Новая лінія запушчана два тыдні назад. Першая прадукцыя праходзіць тэсціраванне. Спецыялісты асцярожна называюць гэта прарывам.


Шкломат неабходны і беларускім прамыслоўцам. Дзве тысячы тон гэтага матэрыялу краіна штогод закупляла за валюту. Магутнасці новай лініі цалкам забяспечаць патрэбнасці ўнутранага рынку.


Ігар Залескі, намеснік гендырэктара прадпрыемства: Запускаючы гэтую лінію, мы ў першую чаргу забяспечым нашых спажыўцоў - вытворцаў дэталяў для аўтамабіляў і машынабудавання. Далей, будаўніцтва, дарожныя працы - выраб верхніх будынкаў дарожных пуцей - гэта таксама выкарыстанне шкломата. Праект дазволіць выпускаць 6 тысяч тон шкломата за год. 4 тысячы - гэта для нашых патэнцыяльных спажыўцоў у краінах далёкага замежжа.


Для абслугоўвання сучаснай тэхналагічнай лініі адкрыта 50 працоўных месцаў. Персанал прайшоў навучанне. Першыя партыі прадукцыі ўжо рыхтуюцца да адпраўкі спажыўцу - іх з нецярпеннем чакаюць беларускія прадпрыемствы. Ужо ёсць дамоўленасць з пакупнікамі з краін Еўропы, а таксама Індыі і Пакістана.