Пошук новых рынкаў і новых партнёраў - стратэгія для беларускай прамысловасці

4 мая 2015

Ад прадпрыемстваў чакаюць пустых складоў. А поспех у папулярызацыі тавараў залежыць напрамую ад кіраўніка. Гэтыя ключавыя тэзісы былі агучаны Прэзідэнтам падчас паслання. Аляксандр Лукашэнка заклікаў кіраўнікоў праяўляць больш ініцыятывы і прапаноўваць новыя шляхі развіцця прадпрыемстваў. Як рэалізуюцца пастаўленыя задачы на практыцы - рэцэпты эфектыўнага кіравання вывучаў Юрый Таболін.

На заводзе ў Жлобіне кіпіць метал, а разам з ім і праца. Новы сортапракатны цэх яшчэ не запусцілі на поўную магутнасць, але ўжо адгрузілі 20 тон катанкі на экспарт. На чарзе выкананне некалькіх замежных кантрактаў.

Раберта Гоці, кіраўнік дырэктар кампаніі-партнёра БМЗ (Італія): "Я думаю, што новы стан будзе вырабляць прадукцыю, якая запатрабаваная і жаданая італьянскімі спажыўцамі".

Думаць не толькі аб тым, колькі вырабіць, але і куды прадаць. Кіраўніцтва ўсведамляе ролю маркетынгавай службы і не скупіцца на затраты па вывучэнні новых рынкаў збыту. У выніку геаграфія паставак металургічнага завода - практычна ўвесь зямны шар.

Анатоль Савянок, генеральны дырэктар БМЗ: "Складскія запасы гатовай прадукцыі складаюць 22% або 6 дзён працы завода. У прынцыпе ўся прадукцыя выраблялася пад пэўныя заказы і адпраўлялася спажыўцам".

Аб тым, што рэклама - рухавік гандлю, кіраўнікам айчыннай прамысловасці нагадаў напярэдадні і кіраўнік дзяржавы. Аляксандр Лукашэнка, звяртаючыся да народа і Нацыянальнага сходу, неаднаразова адзначыў важную ролю дырэктара на прадпрыемстве. Менавіта ад кіраўніка залежыць поспех у папулярызацыі тавараў. І тут не трэба баяцца новых падыходаў, а наадварот праяўляць ініцыятыву.

Павялічыць продажы ў бягучым годзе плануе і Гомельскі хімічны завод. Тут скарацілі вызначальны фактар - сабекошт прадукцыі. Пастаўшчык з далёкай Афрыкі прапанаваў сыравіну, якая нават з улікам транспартных затрат, дазваляе выпускаць мінеральныя ўгнаенні, якія ўтрымліваюць фосфар танней, чым у канкурэнтаў.

Дзмітрый Чарнякоў, дырэктар Гомельскага хімічнага завода: "Павелічэнне прадукцыйнасці, парадку ў паўтара раза. Адпаведна і павелічэнне выпуску канчатковага прадукта. Пры гэтым дасягаецца паніжэнне расходаў. Толькі на адной энергетыцы мы плануем эканоміць парадку 20 млрд за год".

Інвестыцыі ў аптымізацыю не спыняюцца, гавораць на заводзе. Інакш немагчыма падтрымліваць якасць прадукцыі. Аднак працэс мадэрнізацыі ідзе паралельна вытворчаму.

Ігар Ляшэнка, старшыня канцэрна "Белнафтахім": "За кошт таго, што было аптымальнае размяшчэнне вытворчасці ў дзеючых цэхах, гэта дазволіла не спыніць вытворчасць. І самае галоўнае зэканоміць істотна сродкі. Цалкам будаванне гэтых магутнасцяў у аддзеленым памяшканні запатрабавала б 100 млн долараў".

Новы цэх у Гомелі альбо ў Жлобіне - яркія прыклады не проста паспяховай мадэрнізацыі за вялікія грошы, але і руплівага прадуманага выкарыстання інвестыцый. Толькі такое дачыненне ад радавога рабочага да кіраўніка прадпрыемства ў цяперашніх рэаліях здольнае манетызаваць эканоміку краіны ў цэлым, значыць, павялічваць рэальны прыбытак кожнага чалавека.