Перспектывы беларуска-шведскай кааперацыі абмяркоўвалі сёння ў Мінску

18 Верасня 2019

Экалагічнасць ва ўсім - клопат пра будучыню. Такога прынцыпу прытрымліваецца і сусветна вядомая шведская мэблевая кампанія. Прытрымліваецца ва ўсім: пры выбары крыніцы сыравіны, у лагістыцы, працуючы з пастаўшчыкамі і дапамагаючы ім эканоміць рэсурсы, што спажываюць. У аснове мэблі IKEA беларуская драўніна. Ужо сёння ў нашай краіне вырабляюць каля траціны ўсяго аб'ёму фанеры для шведскай мэблі, а сума гадавых кантрактаў з Беларуссю па выніках 2019 перавысіць 130 мільёнаў еўра. Перспектывы беларуска-шведскай кааперацыі абмяркоўвалі сёння ў Мінску. Чаму канцэрн робіць стаўку на нашу рэспубліку, што наўзамен атрымліваюць айчынныя вытворцы?

Вераніка Бута працягне. Экалагічнасць - адзін з асноўных прынцыпаў працы сусветна вядомага шведскага мэблевага канцэрна. І ў першую чаргу пільную ўвагу кампанія надае якасці сыравіны. Менавіта таму сярод партнёраў кампаніі ўжо не першае дзесяцігоддзе беларускія прадпрыемствы. Высокі вытворчы патэнцыял, чалавечы рэсурс і якасная драўніна - гэтым і прыцягнула да сабе ўвагу наша краіна.

Кожную партыю драўніны на беларускіх прадпрыемствах дэталёва правяраюць і на ўтрыманне радыяцыі, і на вонкавыя адпаведнасці. Сапраўды, у мэблі, якая так хутка заваявала Еўропу, самая сапраўдная беларуская душа. Магілёў, Маладзечна, Гомель - вытворчасці размясціліся па ўсёй краіне. Сёння ў партнёрах у шведскага брэнда уже 12 нашых кампаній. Прычым пастаўляем не толькі мэблю.   Скажам, насценныя гадзіннікі для канцэрна выпускае невялікая віцебская кампанія. Статус пастаўшчыка сёлета атрымаў і мінскі завод.

Катажына Вархал, менеджар па закупках і лагістыцы ў краінах Цэнтральнай Еўропы шведскага канцэрна: "Той факт, што 12 беларускіх прадпрыемстваў пастаўшчыкі для нашай кампаніі, гаворыць аб тым, што вашы прадпрыемствы ў стане вытрымліваць самыя сур'ёзныя сусветныя экалагічныя стандарты. Мне здаецца, клопат пра экалогію - гэта тое, што аб'ядноўвае нашы краіны. І мы працягваем у гэтым кірунку разам развівацца".


Сёння ў Мінску шукалі, дарэчы, і новых партнёраў. Супрацоўніцтва ў першую чаргу прапаноўвалі буйным гульцам дрэваапрацоўкі. Шведская кампанія прытрымліваецца стратэгіі развіцця бізнесу ў нашай краіне, якую прынялі летась. Назвалі дакумент Go Belarus або "Наперад у Беларусь". Яе сутнасць - больш купляць беларускага. Пакуль сума гадавых кантрактаў з нашай рэспублікай на ўзроўні 130 мільёнаў еўра. А Швецыя ў дзясятцы краін, хто аддае перавагу беларускай мэблі.

Шведскія інвестары прыходзяць у Беларусь. Гэта значыць, большая загрузка прадпрыемстваў і выручка, як вынік, зарплаты работнікаў, развіццё рэгіёнаў і папаўненне валютнага кошыка краіны. Бо ўсе тавары выключна на экспарт. Плюс стварэнне новых вытворчасцяў. Шведскі канцэрн рэкламуе Беларусь як кірунак для інвестыцый і размяшчэння вытворчасцяў. Так, за грошы замежных інвестараў у Гродне і Віцебску таксама з'явяцца прадпрыемствы, якія выпускаюць прадукцыю для папулярнага брэнда. Магчымасць працаўладкавацца атрымае не адна сотня беларусаў.

Тавараабарот Беларусі і Швецыі павялічыўся на 26 %. Беларускі і шведскі бакі імкнуцца больш актыўна развіваць двухбаковы гандаль не толькі ў дрэваапрацоўцы. Так, па выніках мінулага года тавараабарот паміж нашымі краінамі павялічыўся на чвэрць. Дынаміку плануюць захаваць і сёлета.

Ці гатовая IKEA прыйсці са сваёй сеткай у Мінск, пакуль адказаць у кампаніі адназначна не могуць. Беларускі рынак усё яшчэ вывучаецца. Так, у суседняй Латвіі рытэйлер з'явіўся толькі летась. Тым часам яшчэ адзін сусветна вядомы шведскі брэнд, ужо адзення, са сваімі планамі вызначыўся і ў канцы месяца ў Мінску адкрые свой першы магазін. З часам гатовыя прыйсці і ў рэгіёны.