Бесперапыннае развіццё і паглыбленне супрацоўніцтва

16 октября 2013

Гэта характарызуе адносіны Беларусі і Кітая. Краіны працуюць над дарожнай картай доўгатэрміновых адносін. Замест крэдытнага супрацоўніцтва ў трэндзе прамыя інвестыцыі. Пасля ліпеньскага візіту ў КНР Прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі быў дадзены старт шматлікім сістэмным праектам. Тут і вытворчасць аўтамабіляў, і сонечная энергія, і, вядома, беларуска-кітайскі індустрыяльны парк.



Аб новых праектах ва ўсебаковым стратэгічным партнёрстве наш уласны карэспандэнт у Кітаі Дзяніс Бальшакоў.



З часу візіту Аляксандра Лукашэнкі ў Кітай прайшло тры месяцы. Для міждзяржаўных адносін і буйных праектаў тэрмін нядоўгі. Але ўжо зараз у беларускім пасольстве ў КНР называюць канкрэтныя вынікі ліпеньскіх перамоў. У адносінах усебаковага стратэгічнага партнёрства паміж Мінскам і Пекінам Беларусь бярэ курс на прыцягненне прамых інвестыцый.


Асаблівую ўвагу ў Мінску надаюць сувязям з кітайскімі рэгіёнамі. Некаторыя правінцыі КНР па насельніцтве апярэджваюць усю Расію, таму нават мясцовы рынак збыту больш чым перспектыўны. У ліку асноўных партнёраў - правінцыя Хэйлунцзян і горад Харбін.


Галоўны і, мабыць, найбуйнейшы сумесны праект Кітая на ўсёй постсавецкай прасторы - стварэнне ў Беларусі індустрыяльнага парка.


Не адстаюць і аўтавытворцы. Кітайскі канцэрн Джылі разгортвае ў Беларусі вытворчасць пад уласным брэндам.


Ці з'явяцца на рынку аўтамабілі вольва з надпісам Зроблена ў Беларусі - гаварыць пакуль рана. Шматлікае будзе залежаць ад поспеху продажаў джылі ў рамках Мытнага саюза. А вось малы бізнес з нашай краіны ў Кітай ідзе ўсё больш актыўна. Гэта прыкметна хоць бы па адным з пекінскіх рынкаў электронікі.


Зараз чыноўнікі дзвюх краін працуюць над дарожнай картай доўгатэрміновых адносін Беларусі і Кітая. У цэнтры ўвагі - эканоміка. На чарзе - пасяджэнне міжурадавай камісіі. А ў снежні Кітай наведае беларускі прэм'ер.