На прадпрыемства "Гродна-Азот" зперавозяць вежу паглынання

18 января 2016

На прадпрыемства "Гродна-Азот" з Клайпедскага порта перавозяць маштабную канструкцыю - вежу паглынання. Гэта чарговы этап мадэрнізацыі завода, які дазволіць выпускаць экспартна арыентаваную прадукцыю. Такі груз упершыню за дзясяткі гадоў перамяшчаюць па беларускіх дарогах. Важыць абсталяванне практычна 300 тон, а яго даўжыня 50 метраў. Навошта на шляху калоны адключаюць электрычнасць і дэманціруюць дарожныя знакі, у рэпартажы нашага карэспандэнт Дзмітрыя Смірнова.

У руху вежа займае фактычна ўсю праезную частку. Канструкцыю перавозяць на дзвюх колавых пляцоўках. Такой маштабнай транспарціроўкі на беларускіх дарогах не было некалькі дзесяцігоддзяў. Займаецца гэтай складанай лагістыкай каманда з Польшчы. Па словах перавозчыкаў, у такім праекце прадугледжваць даводзіцца нават дробныя дэталі - такія, як светлавая сігналізацыя і градус павароту.

З-за вялізных габарытаў грузу суправаджаючым прыйшлося сур'ёзна карэкціраваць інфраструктуру па маршруце.

На ўсім шляху гэтую вялізную канструкцыю суправаджаюць брыгады энергетыкаў і спецтэхніка. Цягач рухаецца павольна і вельмі акуратна - не больш чым 10 кіламетраў за гадзіну.

Перад тым як па выбраным участку дарогі праедзе цягач, шлях даследуюць эксперты спецыяльных службаў - ад дарожнікаў да энергетыкаў. Для праверкі каманды спецыялістаў апярэджваюць груз на некалькі кіламетраў.

Вежу паглынання вязуць у Гродна з Клайпедскага порта, куды груз дабіраўся морам з Германіі. У Беларусь 50-метровая канструкцыя прайшла праз беларуска-літоўскую мяжу. На прадпрыемстве тлумачаць, што вежа - важная частка мадэрнізацыі завода.

За суткі калона праходзіць каля 100 кіламетраў. Ужо заўтра вечарам вежа прыбудзе на прадпрыемства. Для гэтага забяспечаць спецыяльны транспартны калідор, каб не ствараць нязручнасцяў аўтааматарам.