Мінск і Анкара абмеркавалі перспектывы прамысловай кааперацыі, інвестыцыі і адкрыццё новых рынкаў

11 апреля 2019

Пакуль нашы найбліжэйшыя саюзнікі і ўсходнія партнёры не гатовыя да актыўнага пошуку кампрамісаў, прадстаўнікі Паўднёвага Усходу Еўропы выказваюць усё большую зацікаўленасць у развіцці эканамічнага дыялогу з нашай краінай. Мінск і Анкара сёння абмеркавалі перспектывы прамысловай кааперацыі, інвестыцыі і адкрыццё новых рынкаў. Свае дэталёвыя распрацоўкі паказалі на пасяджэнні беларуска-турэцкай міжурадавай камісіі, якое сёння адбылося ў Анкары. Бакі прадставілі прапановы для збліжэння эканомік дзвюх краін. Адзначым,  тавараабарот за апошнія гады істотна павялічыўся і амаль дасягнуў аднаго мільярда долараў. Тым не менш урады перакананыя: магчымасці не вычарпаныя. Якім чынам плануюць умацаваць гандлёва-эканамічныя сувязі? З Анкары перадае Вераніка Бута. 

У запатрабаванасці нашых сумесных трактароў тут не сумняваюцца 

80 км на ўсход ад Анкары. Горад Кырыкале. Тут ужо працуюць прадпрыемствы металургіі і машынабудавання, зброевы завод. А на наступным тыдні збяруць першы трактар - беларускі. Будучае прадпрыемства на ўсю моц рыхтуюць да хуткага афіцыйнага адкрыцця - стужачку абяцаюць перарэзаць ужо на будучым тыдні. Праект рэалізуюць разам са сваімі азербайджанскімі партнёрамі - Гянджынскім аўтамабільным заводам. Пакуль збіраць будуць дзве мадэлі трактароў МТЗ, далей лінейку пашыраць. А яшчэ праз два-тры гады разлічваюць на базе гэтага ж завода пачаць зборку электробусаў і тралейбусаў Белкамунмаш. Папярэднія дамоўленасці ўжо атрыманыя.

Здавалася б, Турцыя і сама буйны вытворца трактарнай тэхнікі. Збірае больш  за 50 000 машын на год. Але пры гэтым закупляе яшчэ 70 000. У запатрабаванасці нашых сумесных трактароў тут не сумняваюцца. 

Як і перасталі сумнявацца ў неабходнасці павялічыць пастаўкі снегаўборачнай тэхнікі. У адрозненне ад трактароў, мясцовага вытворцы тут няма, затое апошні час у Турцыі досыць суровыя зімы. Дзве выпрабавальныя машыны нашага "Амкадора" былі як ніколі запатрабаваныя ў гэтым сезоне. 

Сёння падчас перамоў у пасольстве амаль тэт-а-тэт дамовіліся пра пастаўкі 30 адзінак тэхнікі. З прыцэлам на кааперацыю. 

Пытанні збліжэння нашых эканомік абмяркоўвалі на ўзроўні ўрадаў дзвюх краін 

Думка аб тым, што наша перспектыва - гэта прамысловая кааперацыя, сёння неаднаразова гучала ў Міністэрстве гандлю Турцыі, дзе пытанні збліжэння нашых эканомік абмяркоўвалі на ўзроўні ўрадаў дзвюх краін. Так, сапраўды, дзяржавы сталі значна бліжэй адна да адной: вынік мінулага года - амаль адзін мільярд долараў тавараабароту. Аднак прадаем у разы менш, чым купляем. А таму пытанне збалансаванасці экспарту і імпарту  - адно з першых на парадку дня. 

У Беларусі і Турцыі вельмі выгаднае геаграфічнае становішча. Будзе глупствам гэтым не скарыстацца 

Менавіта стварэнне сумесных прадпрыемстваў (такіх як плануе запусціць МТЗ) - адзін з рэцэптаў, па-першае, доўгатэрміновага і парытэтнага супрацоўніцтва. Па-другое, пропуск, які адкрывае дарогу на суседнія з Турцыяй і Беларуссю рынкі. 

Эргюч Юлкер, гандлёвы саветнік пасольства Турцыі ў Беларусі:

"У Беларусі і Турцыі вельмі выгаднае геаграфічнае становішча. Будзе глупствам гэтым не скарыстацца нашым краінам, нашым бізнесменам. Калі мы гаворым аб развіцці двухбаковага гандлёва-эканамічнага супрацоўніцтва, мы не павінны замыкацца толькі на двух рынках. Беларусь - гэта яшчэ і акно на рынкі ЕАЭС, СНД, краіны Паўночнай Еўропы. Турцыя адкрывае магчымасці ў Афрыцы і дзяржавах Сярэдняга Усходу".

Яшчэ адзін кірунак для супрацоўніцтва - пастаўкі беларускага мяса

Сёння мы прадаем нашу ялавічыну ў 11 краін свету. Гэта больш  як 150 000 тон штогод. Неўзабаве зялёнае святло можа загарэцца і для турэцкага рынку. Для гэтага неабходны спецыяльны дазвол і палітычная воля на высокім узроўні. 

Папярэднія дамоўленасці сёння атрыманыя. Зняць гэтае пытанне з парадку дня бакі разлічваюць на наступным тыдні. А ўсе дэталі, у тым ліку цэны і аб'ёмы, плануюць абмеркаваць улетку. Турэцкая дэлегацыя хоча бліжэй пазнаёміцца з сельскай гаспадаркай Беларусі і наведае выставу "Белагра" ў чэрвені. 

Цікавасць адно да аднаго ёсць літаральна ва ўсіх кірунках супрацоўніцтва. 

Ад пытанняў прамысловасці і харчовых паставак да сумесных праектаў у сферах лагістыкі, навукі, адукацыі і, вядома, турызму. Каля двух дзясяткаў вядучых чыноўнікаў і бізнесменаў з кожнага з бакоў. Цікавасць адно да аднаго ёсць літаральна ва ўсіх кірунках супрацоўніцтва. 

Гэта, дарэчы, 10-е пасяджэнне міжурадавай камісіі, але галоўнае тут не прыгожая юбілейная дата, а ўжо рэальнае да гэтага часу разуменне абодвух урадаў, што разам можна зрабіць значна больш і якасней. 

У дапамогу гэтай дарожнай карце і пагадненне аб экспартным крэдытаванні паставак нашай тэхнікі паміж Банкам развіцця Беларусі і турэцкім банкам. Такія інструменты - сусветная практыка і ўжо даказалі сваю эфектыўнасць. Невыгадныя схемы крэдытавання (або іх адсутнасць) зусім не на карысць нашым экспарцёрам. Дакумент, анансуе пасол, плануюць падпісаць да канца мая. Яго ўжо вельмі чакаюць патэнцыяльныя пакупнікі БелАЗаў. Тут пра іх, на жаль, пакуль ведаюць мала, але пазнаёміцца даўно гатовыя. 

Беларуска-турэцкі бізнес-форум пройдзе ў Анкары ўжо ў пачатку наступнага тыдня 

Міжурадавая камісія праходзіць перад беларуска-турэцкім бізнес-форумам, які ў Анкары пройдзе ўжо ў пачатку наступнага тыдня. Чакаецца, што на адной пляцоўцы разам збяруцца больш як дзве сотні прадстаўнікоў прадпрыемстваў з абодвух бакоў. Кірункі супрацоўніцтва, з якімі злучаюць найбольшыя перспектывы: прамысловасць, гандаль, інвестыцыі, будаўніцтва і турызм. Як адзначаюць у беларускім пасольстве тут, у Анкары, турэцкія бізнесмены вельмі амбіцыйныя, і, калі яны ўзяліся за праект, абавязкова прыкладуць усе сілы для рэалізацыі. А цікавасць, каб нашы эканомікі сталі бліжэй адна да адной, тут, бясспрэчна, вялікая.