Ад якасці дарог залежыць і транзітная прывабнасць. Тут, дарэчы, у беларусаў важкае дасягненне, якое манетызавалась у мільярд долараў. Паказчык валютнага ратунку ад грузавых перавозак - лепшы сярод усіх экспартных паслуг краіны. Дарэчы, ён можа стаць яшчэ больш важкім. Бо ў Беларусі змаглі захаваць савецкі вопыт не толькі лагістыкі - палепшыць школу міжнародных перавозак.
Яўген Пуставой задаўся пытаннем, як раскатаць патэнцыял да новых паказчыкаў.
Падарункавы варыянт геаграфічнай карты - як люстэрка. Адлюстроўвае і размах, і маршруты старажыла транспартнай лагістыкі Беларусі. Айчынныя перавозчыкі прынеслі, больш дакладна, прывезлі ў экспартны кошык краіны ўпершыню больш за мільярд долараў.
(Віктар Блажукевіч, дырэктар транспартнай кампаніі)
Адзіная эканамічная прастора дазваляе разгарнуцца. А дзяржаўная машына не тармозіць прыватную ініцыятыву. За 20 гадоў самастойнасці ў сферы міжнародных перавозак паказчык валютнага ратунку ў краіне вырас у 40 разоў.
(Генадзь Дашкевіч, дырэктар Цэнтра павышэння кваліфікацыі
кіруючых работнікаў і спецыялістаў БАМАП-ВЕДЫ)
Падтрымка і ў адсутнасці лобі мясцовага аўтавытворцы. Беларускія грузавікі прапанаваныя, як і імпартныя. Не больш за 20% ад аўтапарка. І ў прысутнасці лобі інтарэсаў беларускіх перавозчыкаў у межах Мытнага саюза. Беларусы моцныя. Таму і стаўленне да іх, хай і саюзнае, але як да канкурэнтаў.
(Віктар Блажукевіч, дырэктар транспартнай кампаніі)
Беларускі патэнцыял. І ў колькасці аўтамабіляў - 15 тысяч, і ў іх стандарце. Кожны другі грузавік новага пакалення. Бо толькі для Еўра-4 і Еўра-5 гарыць зялёнае святло на ўсёй прасторы Еўрасаюза. Калі рухомы састаў туз у руках беларусаў сярод калегаў па АЭП, то падрыхтоўка спецыялістаў - галоўны козыр. З мінулага - традыцыі, з сучаснасці - лепшае.
(Генадзь Дашкевіч, дырэктар Цэнтра павышэння кваліфікацыі
кіруючых работнікаў і спецыялістаў БАМАП-ВЕДЫ)
Фіялетавая кашуля дырэктара навучальнага цэнтра БАМАП, як паводле фэншую, сімвал прыбытку. За год тут рыхтуюць 12 тысяч спецыялістаў. Вучаць як брэндавы эквівалент геапалітычнае становішча ўмела пераводзіць у грашовы. Прычым у Беларусі гэтыя веды атрымліваюць нават на бюджэтнай аснове. У 2012 годзе на пляцоўцы прафтэхадукацыі ўпершыню падрыхтавалі 180 вадзіцеляў-міжнароднікаў. Едзем далей. Да двух мільярдаў.