Знакаміты выкладчыцкі склад універсітэта Мэрыленд (ЗША) пабываў у Парку высокіх тэхналогій

22 марта 2018

Спецыялісты розных дэпартаментаў з сферы IT падзяліліся сваімі праблемамі ў сістэме адукацыі і дыскусіравалі аб новых падыходах у навучанні з беларускімі калегамі, IT-спецыялістамі і студэнтамі. Заснавальнік даследчых праграм для першакурснікаў амерыканскага ўніверсітэта доктар Патрык Кіліён падкрэсліў, што сёння ўвесь свет у пошуку новых падыходаў падчас падрыхтоўкі кадраў у профільных ВНУ, і гэтая праблема звязаная з хуткім развіццём тэхналогій. Таксама ён адзначыў сур'ёзныя крокі Парка высокіх тэхналогій і кампаніі - рэзідэнта ЕРАМ у гэтым кірунку. Новы Дэкрэт "Аб развіцці лічбавай эканомікі" дазваляе вылучаць IT-кампаніям гранты для падтрымкі таленавітых выкладчыкаў і студэнтаў.

Патрык Кіліён, заснавальнік даследчых праграм для першакурснікаў універсітэта Мэрыленда:

"Я вельмі рад чуць, што ў Беларусі прапаноўваюцца такія ўмовы для выкладчыцкага складу і асабліва студэнтаў. Я бачыў на свае вочы, калі падобныя фінансавыя стымулы дазвалялі пачаць нейкую дзейнасць, якая, здаецца, наогул была б невыканальная. Дзякуючы такім магчымасцям даказваюць эфектыўнасць прататыпаў, працаздольнасць канцэпцыі, сцвярджаюць ідэі. Безумоўна, праблемы ў адукацыі ў Беларусі і ЗША падобныя. Напрыклад, калі чалавек, атрымаўшы дыплом, трапляе на працу і не заўсёды свае навыкі можа выкарыстаць на практыцы. Таксама пытанням сацыяльных і міжасобасных навыкаў па ўсім свеце надаецца не так шмат увагі".

Сёння сфера адукацыі ва ўсім свеце стаіць перад каласальнымі выклікамі. Аб гэтым заявіў пасля дыскусіі дырэктар Парка высокіх тэхналогій Усевалад Янчэўскі. Паводле яго слоў, канкурэнтаздольнай будзе тая краіна, у якой прасунутая сістэма адукацыі.

Усевалад Янчэўскі, дырэктар Парка высокіх тэхналогій:

"Нам, вядома, вельмі цікава, і для нас вельмі важныя ідэі, думкі і развагі лепшых сусветных спецыялістаў, таму што не толькі беларуская сістэма адукацыі, але і сфера адукацыі ва ўсім свеце стаіць перад каласальнымі выклікамі. Імкліва ўсё змяняецца ў свеце. Назапашваецца пастаянна вялікі аб'ём новых ведаў, і цалкам іншыя патрабаванні прад'яўляюцца да сістэмы адукацыі. Да таго, як вучыць, чаму вучыць, і вельмі шмат тых праблем, якія нават самыя лепшыя сусветныя спецыялісты пакуль не ведаюць, як вырашыць. І вельмі шмат ёсць тых пытанняў, якія не толькі ў нашай краіне, але і ў Еўропе, ЗША і па ўсім свеце. На іх пакуль не знайшлі адказы. Цалкам відавочна тое, што ў 21-м стагоддзі канкурэнтаздольнай будзе тая краіна, у якой будзе канкурэнтаздольная сістэма адукацыі. Развіццё высокіх тэхналогій".