Дзяржкамваенпрам і Федэральная служба па ваенна-тэхнічным супрацоўніцтве падпісалі сумеснае пагадненне

20 октября 2016

Адны з самых сакрэтных ведамстваў Беларусі і Расіі - Дзяржкамваенпрам і Федэральная служба па ваенна-тэхнічным супрацоўніцтве - падпісалі сумеснае пагадненне. Тавараабарот паміж двума ведамствамі складае мільярды долараў. І часта тое, пра што гавораць падчас перамоў, праз некалькі гадоў укараняецца ў вытворчасць перадавых прадпрыемстваў абаронкі. Наконт чаго дамовіліся адны з самых закрытых ведамстваў, даведаўся Уладзімір Каралёў.

Тое, пра што дамовіліся ведамствы, магчыма, стане вядома праз некалькі месяцаў. А пакуль кіраўнікі Дзяржкамваенпрама Беларусі і Службы па ваенна-тэхнічным супрацоўніцтве Расіі лаканічна адказваюць: дасягнутыя чарговыя пагадненні.

Сяргей Гурулёў, старшыня Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Беларусі: "У нас дастаткова шчыльнае ўзаемадзеянне. У нас ёсць уся нарматыўная база, якая дазваляе нам у законным парадку працаваць. Гэтая база накіраваная на распрацоўку, стварэнне новых сумесных узораў як у інтарэсах Расіі, так у інтарэсах Беларусі і трэціх краін".

Аляксандр Фамін, дырэктар Федэральнай службы па ваенна-тэхнічным супрацоўніцтве: "З абодвух бакоў дастаткова высокая зацікаўленасць. Я падтрымаю Сяргея Пятровіча Гурулёва ў тым, што сапраўды мы вельмі цесна ўзаемадзейнічаем. І ўзаемадзеянне ідзе па розных напрамках".

Пагадненні аб супрацоўніцтве паміж двума ведамствамі прапісаныя на некалькі гадоў наперад. Вялікі пакет дакументаў дазваляе рэагаваць на любую сітуацыю. Тое, што на прадпрыемствах абаронкі распрацоўваецца сёння, праз многія гады ўвойдзе ва ўжытак ваеннай прамысловасці абедзвюх краін: звышхуткасныя беспілотнікі, новыя комплексы, сістэмы кіравання і навядзення, звышдакладныя прыборы і многае іншае.

558-ы авіярамонтны завод - гэта найбуйнейшае прадпрыемства ў сваім родзе на тэрыторыі СНД. Штогод тут мадэрнізуюцца і рамантуюцца дзясяткі суднаў. Пераважна гэта верталёты Мі-8 і баявыя самалёты Су-27 і МіГ-29.

Тыя паветраныя судны, якія ў разабраным выглядзе сёння знаходзяцца ў цэхах завода, неўзабаве стануць перадавымі ўзорамі тэхнікі на некалькі гадоў наперад. У старым корпусе ўся новая электроніка, навігацыя, рухавік. Машыны, што апярэджваюць час, адраджаюцца менавіта тут. Зрэшты, навінкамі авіярамонтны завод можа пахваліцца не толькі для ВПК. Грамадзянскія самалёты ў будучыні таксама абсталююць запчасткамі айчыннай вытворчасці.

Аляксандр Валынчук, начальнік цэха вытворчых кампанентаў 558-га авіярамонтнага завода: "Актыўна займаемся асваеннем і прапрацоўкай з расійскімі прадпрыемствамі, што спецыялізуюцца на вытворчасці такіх самалётаў, як SuperJet і MC21. Зроблена выпрабавальная партыя, пастаўлена ва Ульянаўск, вельмі добрыя водзывы па якасці і па тэрмінах вырабу машын".

Тавараабарот паміж двума ведамствамі складае мільярды долараў. Дзясяткі відаў узбраенняў, якія знаходзяцца ў распрацоўках беларуска-расійскіх спецыялістаў, сёння ствараюцца агульнымі намаганнямі.

Найбліжэйшая сустрэча адбудзецца ў маі на тэрыторыі Расіі, дзе бакі падвядуць вынікі за справаздачны перыяд і намецяць далейшы шлях ужо ў чвэрцьвекавым супрацоўніцтве.