У Беларусі адкрылася кампанія па абслугоўванні і пастаўцы запчастак для электравозаў. Інвестары - завод-вытворца лакаматываў і яшчэ адна кампанія з Паднябеснай (удзельнік праекта электрыфікацыі Беларускай чыгункі). Колькі сродкаў укладуць у працу сумеснай фірмы, калі ў лакаматыўнае дэпо прыедуць новыя беларуска-кітайскія грузавыя? Усе дэталі ў Наталлі Тарасюк.
Гэтаму электравозу пад сілу цягнікі вагой да 8 тысяч тон. 12 лакаматываў тыпу Беларуска-кітайскі грузавы 1 на балансе нашай чыгункі з 2012. Месца прапіскі - лакаматыўнае дэпо "Баранавічы". У лістападзе гэтага года найбуйнейшай у краіне рамонтнай базе электравозаў, электра- і дызель-цягнікоў споўнілася 145 гадоў. Капітальны рамонт цягавых рухавікоў і зусім зробяць толькі тут.
Сяргей Альшэўскі, начальнік лакаматыўнага дэпо "Баранавічы":
"Былі зроблены неабходныя перамяшчэнні, перастановы, закуплена новае абсталяванне, выраблены стэнды, якія дазволілі асвоіць тэхнічнае абслугоўванне і бягучы рамонт электравозаў серыі БКГ".
У пачатку 2017 у дэпо пачнуць сярэдні рамонт другога аб'ёму электравозаў БКГ1. Зараз прабег лакаматываў - 800 тысяч кіламетраў. Праверку пачнуць, калі адзнака дасягне мільёна.
Пасля ўводу ў эксплуатацыю электравозаў БКГ2 на гэтым месцы будзе размяшчацца машыніст. Па левай руцэ - памочнік. Лакаматыў зможа вадзіць цягнікі вагой больш за 5000 тон. Канструктары заклалі максімальную хуткасць - 120 км/г. Зараз у дэпо сертыфікацыю і наладку праходзяць два новыя электравозы.
Яшчэ 16 прыедуць у 2017. Кітайска-беларускія лакаматывы выходзяць на замену старым электравозам 1982 года. Розніца не толькі ў магутнасці і хуткасці.
Выпускаюць лакаматывы на Датунскім электравозабудаўнічым заводзе. Спецыялісты з Кітая адразу пасля пастаўкі дапамаглі асвоіць тэхніку. Электрапарк расце. Так што днямі завод і яшчэ адна кітайская кампанія (удзельнік праекта па электрыфікацыі ўчасткаў нашай чыгункі) стварылі сумеснае прадпрыемства.
А ў перспектыве - стаць платформай для выхаду на рынкі іншых краін. У Беларусі роля і пазіцыйнай пляцоўкі для тэхнікі з Кітая. А чыгунка, па сутнасці, ключ у стварэнні эканамічнага пояса "Новага Шаўковага шляху".
Задача мінімум - 500 тысяч кантэйнераў за год, максімум - да мільёна. Пры гэтым удзельнікі аб'яднання - Беларусь, Расія, Казахстан - не павінны абмяжоўвацца толькі адзіным транспартным калідорам, але і паспяхова канкурыраваць з кампаніямі з ЕС. І не толькі з чыгункай, але і з марскім транспартам.