Яшчэ адзін крок у стварэнні "Новага шаўковага шляху"

17 декабря 2016

У Беларусі адкрылася кампанія па абслугоўванні і пастаўцы запчастак для электравозаў. Інвестары - завод-вытворца  лакаматываў і яшчэ адна кампанія з Паднябеснай (удзельнік праекта электрыфікацыі Беларускай чыгункі). Колькі сродкаў укладуць у працу сумеснай фірмы,  калі ў лакаматыўнае дэпо прыедуць новыя беларуска-кітайскія грузавыя? Усе дэталі ў Наталлі Тарасюк.

Гэтаму электравозу пад сілу цягнікі вагой да 8 тысяч тон. 12 лакаматываў тыпу Беларуска-кітайскі грузавы 1 на балансе нашай чыгункі з 2012. Месца прапіскі - лакаматыўнае дэпо "Баранавічы". У лістападзе гэтага года найбуйнейшай у краіне рамонтнай базе электравозаў, электра- і дызель-цягнікоў  споўнілася 145 гадоў. Капітальны рамонт цягавых рухавікоў і зусім зробяць толькі тут.

Сяргей Альшэўскі, начальнік  лакаматыўнага дэпо "Баранавічы":

"Былі зроблены неабходныя перамяшчэнні, перастановы, закуплена новае абсталяванне, выраблены стэнды, якія дазволілі асвоіць тэхнічнае абслугоўванне і бягучы рамонт электравозаў серыі БКГ".

У пачатку 2017 у дэпо пачнуць сярэдні рамонт другога аб'ёму электравозаў БКГ1. Зараз прабег лакаматываў  - 800 тысяч кіламетраў. Праверку пачнуць, калі адзнака дасягне  мільёна.

Пасля ўводу ў эксплуатацыю электравозаў БКГ2 на гэтым месцы будзе размяшчацца машыніст. Па левай руцэ - памочнік. Лакаматыў зможа вадзіць цягнікі вагой больш за 5000 тон. Канструктары заклалі максімальную хуткасць  -  120 км/г. Зараз у дэпо сертыфікацыю і наладку праходзяць два новыя электравозы.

Яшчэ 16  прыедуць у 2017. Кітайска-беларускія лакаматывы выходзяць на замену старым электравозам 1982 года. Розніца не толькі ў магутнасці і хуткасці.

Выпускаюць лакаматывы на Датунскім электравозабудаўнічым заводзе. Спецыялісты з Кітая адразу пасля пастаўкі дапамаглі асвоіць тэхніку. Электрапарк расце. Так што днямі завод і яшчэ адна кітайская кампанія (удзельнік праекта па электрыфікацыі ўчасткаў нашай чыгункі) стварылі сумеснае прадпрыемства.

А ў перспектыве  - стаць платформай для выхаду на рынкі іншых краін. У Беларусі роля і пазіцыйнай пляцоўкі для тэхнікі з Кітая. А чыгунка, па сутнасці, ключ у стварэнні эканамічнага пояса "Новага Шаўковага шляху".

Задача мінімум - 500 тысяч кантэйнераў за год, максімум - да мільёна. Пры гэтым удзельнікі аб'яднання - Беларусь, Расія, Казахстан  - не павінны абмяжоўвацца толькі адзіным транспартным калідорам, але і паспяхова  канкурыраваць з кампаніямі з ЕС. І не толькі з чыгункай, але і з марскім транспартам.