Электракары - хіт продажаў у Еўропе

1 мая 2016

Хто зараз можа пахваліцца танным палівам, дык гэта аўтамабілі на электрычнасці. Электракары матаюць лічыльнік нароўні з электрачайнікамі. Яны зараз - хіт продажаў у Еўропе. А як у нас? Упэўнены, шматлікія з вас нават не ведаюць, што такія разеткі на нашых запраўках таксама ёсць. Дарэчы, на батарэі можа перайсці і наш грамадскі транспарт. Белкамунмаш абяцае запусціць першы электробус ужо да восені.

Як ператварыць кілаваты ў золата? І ці можна гаварыць аб паўнавартаснай альтэрнатыве нафце і газу? Дзмітрый Цітоў не проста ацаніў сучасныя трэнды, але і прымерыў іх да нашых рэалій.

Трэнд, да якога ўжо прывыкла Еўропа. Па сутнасці, гэта тэхналогія як зарадка мабільнага тэлефона. Паставіў і карыстайся, пакуль зноў не папросіць есці. А вось у Рыгора гаджэт больш сур'ёзны…

Нават прасунутых еўрапейцаў аўтавытворцы электракараў псіхалагічна падрыхтоўваюць да пераходу ад нафты да электрычнасці.

Папулярна растлумачыць выгаду ад выкарыстання электрычнасці ва ўсім свеце спрабуюць на прыкладзе грамадскага транспарту. У Мінску плануюць пусціць першыя электробусы ад Белкамунмаша - яны будуць ездзіць там, куды не дацягне тралейбус.

Экскурсійны электробус для турыстаў з'явіцца ў Нясвіжы. У планах стварыць і парк электратаксі. У праграме развіцця гібрыдных тэхналогій, ініцыяванай Саўмінам, прапісана і стварэнне электракара.

У Нарвегіі ўрад плануе цалкам пазбавіцца ад машын на гаручым да 2025 года. Вадзіцелі з задавальненнем пераселі на свае бюджэтныя пральныя машыны на колах.

У 2015 сусветны рынак электрамабіляў павялічыўся на 50 %. Усяго было прададзена паўмільёна такіх транспартных сродкаў. Лепш за ўсё ішлі справы ў Кітаі. За мінулы год купілі амаль 150 тысяч мадэляў. Другія - ЗША, дзе рэалізавана каля 100 тысяч. У ЕС прададзена 120 тысяч электрамабіляў, а ў Расіі набыта ўсяго каля сотні.

Экааўто зараз хутчэй як атракцыён для беларусаў. Наш парк налічвае каля 100 машын па ўсёй краіне.

У свеце актыўна імкнуцца рэалізаваць маштабныя планы - уцячы з нафтагазавага палону.

Таксама датацыі пры куплі электрамабіляў, дом з сістэмай інтэлектуальнай энергіі.

"Разумны лічыльнік" ужо прыносіць карысць. У Германіі пакупнікам электрамабіляў прапануюць бонус у памеры да 4 тысяч еўра. Згодна з прагнозамі, у немцаў да 2020 колькасць мадэляў павялічыцца з 50 тысяч да паўмільёна.

Вялікія магчымасці ў гэтай сферы адкрыюцца пры стварэнні інфраструктуры, пераконвае распрацоўшчык канцэпцыі энергетычнай бяспекі Беларусі да 35-га года. Напрыклад, чыгуначны транспарт у краіне электрыфікаваны ўсяго на 20 %.

Зараз у Беларусі не больш за 10 электразаправак. У асноўным вадзіцелі падсілкоўваюцца ў сябе дома ад 220 вольт. Паставіўшы на ноч, да раніцы набяжыць усяго каля 20 тысяч рублёў за 170 кіламетраў прабегу. На хуткай зарадцы можна заправіцца за дзве гадзіны - яе ўстаноўка для АЗС абыходзіцца ў 20 тысяч еўра. Зімой, дарэчы, энергія ідзе яшчэ і на абаграванне, таму прабег аўто памяншаецца. Праўда, зарадзіць батарэю для электракара можа і генератар за кошт кручэння колаў.

У ЕС батарэі ад электракараў даюць напракат. Фактычна толькі за іх і плаціць вадзіцель, узгадніўшы папярэдне колькасць спажываемай электрычнасці за месяц. Колькі заправіў вадзіцель - адлюстроўваецца і ў дыспетчара. Таму цана кантралюецца і рэгулюецца. Для папулярызацыі экатранспарту па ўсім свеце ставяць і бясплатныя запраўкі.

У Белэнерга ўзгадняецца праграма па ўзвядзенні 180 хуткіх зарадак і паўтары тысячы звычайных. Дакумент накіруюць на разгляд ва ўрад. Дарэчы, агульную схему запраўкі мы і суседзі так яшчэ і не выпрацавалі - ці то лічыць кілаваты, ці то час паркоўкі.

Для вадзіцеля галоўны фактар - гэта цана. З-за пошлін за новы аўтамабіль такога класа прыходзіцца пераплачваць на 15 %.

Тое, што створана раней рухавіка ўнутранага згарання, больш за 100 гадоў таму, зноў у трэндзе. Не пралічыўся сёння і Элан Маск, які ўжо рыхтуе электрамабілі з аўтапілотам. Свет мільгае канцэптамі разумных дамоў толькі на электрычнасці. Бесправадныя зарадкі, робатызаваная вытворчасць - энергаёмісты кластар. Сёння электрычнасць лічаць самай цывілізаванай формай энергіі ў канчатковым карыстанні. Гэта хутчэй не канкурэнт нафце і газу, а ток, які ідзе сваім шляхам.