Экспартны форум "Беларусь малочная" завяршыўся сёння ў Мінску

20 апреля 2018

Сітуацыя з вытворчасцю нашых прадуктаў харчавання, іх якасцю і пастаўкамі, у тым ліку, на расійскі рынак, абмяркоўвалася на гэтым тыдні і на экспартным форуме "Беларусь малочная", ён завяршыўся сёння. Мінск чацвёрты раз стаў галоўнай перагаворнай пляцоўкай буйных гульцоў малочнага рынку з Беларусі, Расіі, Францыі, Швейцарыі. Рэкордная колькасць удзельнікаў, рэкордная колькасць пытанняў. Сёлета ў нашай краіне плануюць вырабіць больш чым 7,5 мільёнаў тон малака, таму чакана адной з галоўных тэм форуму стаў пошук новых рынкаў збыту. Падрабязнасці - у Веранікі Буты.

Акцэнт сёлета арганізатары форуму вырашылі зрабіць на пошуку новых рынкаў збыту і на пытаннях якасці. Гаварылі, што беларускія малочныя прадпрыемствы ў перспектыве аб'яднаюць у некалькі буйных профільных кампаній, каб вытрымліваць канкурэнцыю на сусветным рынку. Пакуль гэта атрымліваецца.

Беларусь сёння ўваходзіць у пяцёрку найбуйнейшых сусветных экспарцёраў малочкі. Па сметанковым масле - мы трэція. Па сырах - чацвёртыя. Па сухім малаку – ўваходзім у дзясятку лепшых. Не горш, дарэчы, прадаём і ялавічыну. Штогод за мяжу ідзе больш за 135 тысяч тон ахалоджанага мяса.

Сёлета ў нашай краіне плануюць вырабіць звыш сямі з паловай мільёнаў тон малака - лічба ўвесь час расце, менавіта таму адной з галоўных тэм форуму стаў пошук адказу - каму прадаваць? Асабліва на фоне сітуацыі з Расіяй. Да беларуска-расійскага малочнага пытання вярталіся не раз, яго, так або інакш, узнімалі і са сцэны форуму, і ў яго кулуарах.

Ужо чацвёрты раз экспартны форум сабраў у Мінску буйных гульцоў малочнага рынку з Беларусі, Расіі, Еўрапейскага саюза і краін Азіі. Больш за 300 чалавек з 15 краін свету - і ў кожнага сваё бачанне развіцця малочнага рынку. Але кожны з іх упэўнены, санкцыі і абмежаванні - не метад рашэння пытанняў. Яны толькі наносяць шкоду эканомікам усіх краін - удзельніц канфлікту.

Холдынг Eurasian Foods Corporation - адно з вядучых прадпрыемстваў харчовай прамысловасці Цэнтральнай Азіі. Прызнаны сусветны лідар. Яшчэ з савецкіх пор закупляе ў нас сухое малако і сметанковае масла. У Беларусі, як у надзейным партнёры, за гэтыя гады не ўсумніўся.

Менавіта ў Казахстан у пачатку года бачым рэзкі рост продажаў - у два з паловай разы. У экспартную скарбонку за два месяцы адправілі больш за 12 мільёнаў долараў. Праўда, у перавагу гэтым уражлівым вынікам - іншыя. 90 % малочкі, прытым, што лічба па выніках года скарацілася, па-ранейшаму ідзе ў Расію. Закрыццё рынку для краіны, хоць эксперты пакуль такога сцэнарыя не мяркуюць, можа стаць крытычным.

На праблему дыверсіфікавання экспарту ўвесь час зважае Прэзідэнт. Гучала гэтая тэма і на справаздачы ўрада. Аляксандр Лукашэнка зазначыў, дагэтуль рашэння няма, хоць гэтае пытанне нашай эканамічнай бяспекі. І паставіў задачу: пашыраць геаграфію, умацоўваць там сваю прысутнасць, але з расійскага рынку не сыходзіць.

Вераніка Агуэра, выканаўчы дырэктар аналітычнага агенцтва, Францыя: "У Беларусі вялізны патэнцыял на малочным рынку. Вы чацвёрты ў свеце экспарцёр сыру. І ваша краіна пачынае праяўляць актыўнасць на замежных рынках. Гэта радуе".

Беларусі варта зніжаць залежнасць ад расійскіх спажыўцоў малочнай прадукцыі, перакананыя і эксперты форуму. І раяць больш увагі трэба звярнуць на Азію і Афрыку. Цікавы і арабскі свет.

Або, скажам, Японія. Сёння гэта імпарцёр сыроў нумар адзін у свеце. Кітай такім можа стаць ужо заўтра. Замест 15 тысяч тон праз некалькі гадоў пачнуць закупляць 75 – звесткі французскага даследавання. Беларусь не павінна ўпусціць шанец у гэтых рэгіёнах. Каля 50 нашых малочных прадпрыемстваў ужо атрымалі зялёнае святло на продажы сваёй прадукцыі ў Паднябеснай. Беларусь першай з краін СНД пачала пастаўкі ялавічыны. На гэтым тыдні абмяркоўвалі магчымасць адкрыць рынак для мяса птушкі.

Зараз нашы прадукты, не толькі малочныя, купляюць кампаніі з 70 краін свету. І калі да якасці ў іх, акрамя Расіі, прэтэнзій няма, то шматлікія партнёры, у тым ліку і на мінулым форуме, узнімалі пытанне канкурэнтнай цаны. Не ўсе гатовы пераплачваць за якасць; гібкасці і лаяльнасці беларускіх вытворцаў - заклікаюць актыўней прапаноўваць лінейку новых тавараў; і ўказваюць на прабелы ў маркетынгу - рынак сёння патрабуе больш агрэсіўнай рэкламы і актыўнага прасоўвання брэндаў.