Чым прывабны айчынны легкавы аўтапрам для рынку ЕАЭС і якая ў ім доля беларускага? Дзякуючы чаму флагман айчыннага машынабудавання ўтрымлівае лідзіруючыя пазіцыі ў свеце? І які попыт на наш электробус - адказы на гэтыя пытанні ў нашым праекце "Дасягненні Беларусі".
Расказвае Вольга Анішчанка.
Беларуская эканоміка, так склалася, трымаецца на прамысловых гігантах. Фактычна на трох кітах. Нашы машыны (плюс нафтахімія і металургія) застаецца асновай прамысловасці. І чым больш паспяховая гэтая індустрыя, тым вышэй наш дабрабыт.
Але за моцнымі брэндамі - не толькі моцная краіна. Прадукцыя, якую ведаюць ва ўсіх кутках планеты (а гэта нашы МАЗы, гіганты-БелАЗы, трактары), стала нашым нацыянальным набыткам. І тут Беларусь трымае марку.
А гэта ні многа ні мала – сёмая частка сушы! І 80 % машын у агульным аб'ёме гэтага рынку збіраюць у нашай сталіцы. А БелАЗ - гэта і ўвогуле траціна сусветных патрэбнасцяў у цяжкай кар'ернай тэхніцы. Утрымліваць вяршыні рэйтынгаў без інавацый сёння немагчыма. Усе цяперашнія машыны тэхналагічныя. А некаторыя нават цалкам гатовыя да самастойнай працы - кіруюць такімі ўзорамі на дыстанцыі. Высокія запыты ў свеце на экалагічны транспарт. І варта сказаць, што беларускі электробус не выпрабоўвае цяжкасцяў у пошуку свайго месца на знешніх рынках.
Пачынае сваю гісторыю легкавы аўтапрам. Беларуска-кітайскі праект заўсёды называлі занадта смелым, улічваючы ўзровень канкурэнцыі ў гэтай прамысловай нішы. Але Geely прыкметныя на нашых дарогах, а завод даў рабочыя месцы і зарплаты не толькі Барысаву, але і загрузіў працай сумежнікаў, якія робяць аўтамабіль усё больш беларускім. Дык колькі ж да мары - стаць паўнапраўнымі ўдзельнікамі галіны легкавога аўтапрама - рэпартаж з Барысава Яўгена Калаўра.
Завод "БелДжы" адкрыўся ў 2017 годзе. Тым самым заявім: легкавому айчыннаму аўто быць. Першапачаткова на канвееры збіралі толькі 3 версіі і тры колеры. Сёння лінейка значна шырэйшая. 180 мадыфікацый і 7 колеравых варыяцый. На прапанову ёсць і попыт - толькі ў першым квартале кампанія прадала больш за 8 тысяч машын.
Паводле статыстыкі - кожны трэці выраблены аўтамабіль застаецца ў Беларусі. Калі гаварыць у працэнтных суадносінах. То 80 % новых аўтамабіляў набываюць фізічныя асобы. 20 % - арганізацыі.
Зараз тут за змену збіраюць да 100 штук, летась маглі асіліць толькі 60. Кожныя 5 хвілін з канвеера сыходзіць новы аўтамабіль. Прапануем свае легкавыя машыны і на экспарт.
Генадзь Свідзерскі, генеральны дырэктар "БелДжы": "Па геаграфіі паставак, у асноўным гэта Расійская Федэрацыя, і аб'ём экспарту ў бягучым годзе склаў каля 60 мільёнаў долараў, ну і ёсць усе пастаўкі на ўнутраны рынак. Каля 180 мільёнаў беларускіх рублёў склалі продажы сёлета нашых аўтамабіляў па ўсіх мадыфікацыях".
Сёння "БелДжы" вядзе перамовы з Украінай, Сербіяй, Літвой і Казахстанам. Супрацоўніцтва з гэтымі краінамі павінна пачацца ўжо ў наступным годзе. Зрэшты, у планах - больш глабальны рынак.
Нань Шэнлян, генеральны дырэктар Geely international corparation: "Беларуска-кітайская каманда шмат укладвае сіл у гэты завод. Я задаволены, я бачу вынік. Мы працягнем умацоўваць штодзённую работу беларускага завода, будзем нарошчваць аб'ёмы вытворчасці і продажаў. Прыярытэт не столькі мясцовы рынак - ён сапраўды невялікі. Рынак ЕАЭС – вось што сёння ў нашых інтарэсах у гэтым рэгіёне. А потым, безумоўна, гатовыя выйсці на Еўропу".
Сёння на заводзе ўжо працуе больш як 1300 чалавек. Аднак колькасць будзе расці. З пачатку наступнага года прадпрыемства плануе працаваць у дзве змены. Мэта - вырабляць да 25 тысяч аўтамабіляў за год. Што датычыцца імпартазамяшчэння, то адзнаку 50 % айчынных запчастак пераадолелі ўжо даўно, аднак лічба можа быць больш. Размова ідзе пра вытворчасць айчынных шыбаў, стартараў і амартызатараў. Зрэшты, апроч новых запчастак, хутка лінейка папоўніцца і інавацыйнай моладзевай мадэллю аўто. Пакуль яна распрацоўваецца. Усе сакрэты не раскрываюць. Але ў канцы года плануюць ужо пратэсціраваць, каб у наступным прапанаваць пакупнікам.
Амбіцый нашым прамыслоўцам, вядома, не займаць. І новыя рынкі, а іх у мінулым годзе было больш за 20, маркер таго, што нават пры няпростай знешняй кан'юнктуры работа на вынік будзе эфектыўнай. А абарона ад любых крызісаў - зрабіць лепш, чым у канкурэнтаў. Сплаў традыцый і інавацый - гэта і ёсць наш прадукт, які ведаюць шматлікія цяжкавагавікі сусветнай эканомікі.
Дасягненні Беларусі. Легкавы аўтапрам
4 июля 2019