Беларускія аўтобусы папоўнілі аўтапарк Кіева

9 ноября 2017

Сучасныя і надзейныя - так ахарактарызаваў мэр Кіева Віталь Клічко беларускія аўтобусы. Напярэдадні ва ўкраінскай сталіцы прынялі партыю з 18 пасажырскіх МАЗаў. Усяго да канца года паўднёвыя суседзі набудуць 100 такіх машын. Беларуская тэхніка даўно зарэкамендавала сябе на ўкраінскіх дарогах, а напярэдадні сваю дзіцячую мару стаць вадзіцелем дзякуючы МАЗу ажыццявіў Віталь Клічко і правёў тэст-драйв. Перад адпраўкай у Кіеў чарговай партыі пасажырскіх машын з мінскага завода наш карэспандэнт Вольга Макей сама села за руль папулярнага за мяжой аўтобуса. Эксклюзіўны тэст-драйв "Панарамы".

Аўтобусы МАЗ на кіеўскіх вуліцах мясцовых жыхароў ужо не здзіўляюць. Лагатып мінскага аўтазавода тут не проста вядомы, а стаў правераным і папулярным брэндам. Яшчэ да футбольнага Еўра-2012 украінская сталіца закупіла 185 такіх машын. І гэта прытым, што ёсць уласны Львоўскі аўтазавод. Але аддаюць перавагу беларускім.

За рулём МАЗа вадзіцель кіеўскага аўтапарка Юрый ужо не першы год, параўнаў ва ўсе сезоны. Машына ўпэўнена трымае дарогу і ў дождж, і ў галалёд. Камфортна ў кабіне нават у мароз.

Сёння па кіеўскіх дарогах курсіруюць ужо паўтысячы такіх пасажырскіх машын. Ледзь ці не кожную новую партыю з Беларусі асабіста сустракае мэр Клічко. У лютым паставілі 50 аўтобусаў - кіраўнік горада сам узяўся прадэманстраваць машыны рэпарцёрам. А гэта кадры, знятыя напярэдадні. Аб магчымасцях чарговых 18 аўтобусаў Віталь Клічко цікавіцца ў вадзіцеля.

Вадзіцель з гонарам паказвае новую машыну. Для мясцовых шафёраў такі аўтобус як касмічны карабель. Кандыцыянеры, камеры назірання. Здаецца, нарэшце жыхары Украіны будуць адчуваць сябе ў бяспецы хоць бы ў грамадскім транспарце. А такімі кадрамі, калі кіеўскія маршруткі ўзрываюцца прама на вуліцы або губляюць па дарозе кола, Інтэрнэт перапоўнены.

Што ўжо гаварыць, на гарадскі маршрут выпускаюць нават машыны з прагнілай падлогай.

Віталь Клічко, мэр г. Кіева: "Новыя, сучасныя, бяспечныя аўтобусы - гэтая альтэрнатыва тым маршруткам, якія на сённяшні дзень не выконваюць патрабаванняў па бяспечных і эфектыўных перавозках пасажыраў па нашым горадзе. Зараз ажыццяўляем праграму абнаўлення парка. 100 новых аўтобусаў да канца года будуць пастаўленыя".

Яшчэ адна фішка беларускіх аўтобусаў - спецыяльны пандус. Зручна для пажылых людзей і інвалідаў-калясачнікаў. Пра гэта з гонарам Клічко распавядае шматлікім рэпарцёрам.

Клічко прызнаецца, з дзяцінства марыў стаць вадзіцелем. Ну як тут не паспрабаваць сесці за руль навінкі з Беларусі. Здавалася б, усё проста - цісні педаль ды рухайся. Але, як аказалася, разумны аўтобус прадухіляе нават чалавечы фактар і сам клапоціцца пра бяспеку пасажыраў.

Ужо пазней Клічко прызнаецца журналістам, што машына камфортная і зручная ў кіраванні. Нават паабяцае пракаціць на такім Арнольда Шварцэнегера, той хутка прыедзе ў Кіеў.

Зрэшты, да гэтага часу ва ўкраінскую сталіцу даставяць і наступную партыю аўтобусаў. Дарэчы, пяць ужо гатовыя да адпраўкі з мінскага завода.

А яшчэ ёсць відэарэгістратары - гэта таксама пажаданне заказчыка, і таблічкі адразу на ўкраінскай мове. Пасажыраў нават папярэдзяць, што іх здымае схаваная камера. Але куды важней за дадатковыя функцыі хадавыя якасці грамадскага аўто. А праверыць іх можна хіба што за рулём.

Вось такое камфортнае рабочае месца ўкраінскім шафёрам ужо забяспечваюць 1200 беларускіх аўтобусаў - менавіта столькі нашых машын у суседзяў. Наогул такая пасажырская тэхніка мінскай вытворчасці калясіць па дарогах 23 краін. Лідар па колькасці - Расія. Там аўтобусы МАЗ у тройцы самых папулярных.

Сёння ў арсенале завода 15 мадэляў з сотняй розных варыянтаў выканання. Словам, знойдзецца аўтобус для любога заказчыка. А іх па ўсім свеце ад Венесуэлы да В'етнама.

Дарэчы, днямі 15 такіх машын з нізкай падлогай папоўнілі аўтапарк Ханоя. Аўтобусы сабралі на вытворчасці ў Хашыміне. У в'етнамскай сталіцы плануюць абнавіць пасажырскую тэхніку і да 2019 года закупіць яшчэ мінімум 300 беларускіх аўтобусаў. І гэта нягледзячы на высокую канкурэнцыю мясцовых, кітайскіх і японскіх вытворцаў. Мінскі завод прапанаваў самыя прывабныя ўмовы.