Аб гэтым даведаліся нашы карэспандэнты, па гарачых слядах сённяшняй гутаркі ў Прэзідэнта пабываўшы на вытворчасці. Прэм'ера запланаваная на наступную вясну - пасля атрымання ўсіх неабходных дакументаў. Трэцяй мадэллю беларуска-кітайскага джылі стане мініятурны жаночы хэтчбэк.
Наш карэспандэнт Якаў Бута раней за іншых убачыў і адным з першых пратэставаў доследны ўзор.
Дырэктар завода БелДжы Дзмітрый Батракоў з моманту запуску завода ўжо амаль год кожны дзень ездзіць на службовым джылі. Нягледзячы на снег, які выпаў, дарогу трымае добра.
Уладальнікаў беларуска-кітайскіх аўтамабіляў можна пароўну падзяліць на дзве часткі - прыватныя асобы і арганізацыі. Усяго з пачатку вытворчасці было прададзена каля дзвюх з паловай тысяч штук. Самы буйны заказ ад МНС - 58 машын. Некалькі месяцаў таму дылерская сетка пакрыла ўсе абласныя цэнтры краіны. Сэрвісных цэнтраў будзе яшчэ больш.
Дзмітрый Батракоў, дырэктар СЗАТ БелДЖЫ: Тыя дылеры, якія ў нас сёння ёсць, здзяйсняюць сэрвіснае і гарантыйнае абслугоўванне. Мы плануем яшчэ пайсці далей - у раённых цэнтрах павінны з'явіцца сэрвісныя станцыі. Спажыўцу будзе зручна здзяйсняць абслугоўванне дзесьці побач, а не ездзіць на вялікую адлегласць.
Магутнасць завода зараз 30 - 40 аўтамабіляў за змену. У залежнасці ад мадэлі. План на гэты год - 12 тысяч. Праз пяць гадоў тут будуць збіраць 120 тысяч машын за год. Гэта ўжо арыентацыя на экспарт.
Уладзімір Гура, намеснік дырэктара па тэхнічных пытаннях СЗАТ БелДЖЫ: Да нас прыходзіць кузаў у зборы, рухавік, каробка, колы. Мы тут на лініі збіраем, даводзім па тэставай лініі… і адпраўляем на склад гатовай прадукцыі.
Ужо да 2017 года для джылі пабудуюць новы завод паміж Барысавам і Жодзінам. Да гэтага часу працэнт беларускага ў машынах значна павялічыцца. Шматлікія запчасткі заменяць на айчынныя.
Пакуль на заводзе збіраюць дзве мадэлі: вось такі эканамічны седан сярэдняга класа і ўмяшчальны і магутны красовер. Але ўжо ўвесну з'явіцца і трэцяя мадэль - мініятурны жаночы хэтчбэк.
Вось такая невялікая машына, якая візуальна нагадвае кітайскую панду. Яна ўжо прайшла практычна ўсе выпрабаванні і рыхтуецца да сертыфікацыі.