Беларусь прадэманстравала свае дасягненні ў Шанхаі на IBM і SIAL

20 мая 2018

Эканамічныя, турыстычныя і бізнес-масты, якія злучылі Кітай і Беларусь, ужо з цяжкасцю вытрымліваюць двухбаковыя струмені паміж нашымі краінамі. Таму ў найбліжэйшы час іх плануюць значна пашырыць. Новыя палосы руху з'явяцца ў абодва бакі: на ўсход адпраўляюцца ўсё новыя прадукты харчавання, а ўслед за сонцам - на захад - новыя высокатэхналагічныя вытворчасці.

Паказаць сябе ў фармаце 360 градусаў - гэта значыць з усіх бакоў - Беларусь змагла на гэтым тыдні ў адным з найбуйнейшых фінансавых і гандлёвых цэнтраў свету - горадзе Шанхай. Ён прыняў адразу дзве сусветныя выставы - турыстычную IBM і прадуктовую SIAL. На абедзвюх не абышлося без утульнага, гасціннага і шчодрага на пачастункі кутка Беларусі. Пры гэтым тут жа, у Шанхаі, адбыліся некалькі прэзентацый навінак беларускіх прадуктовых брэндаў - адзін з іх адразу трапіў у топ рэйтынгу папулярнасці сярод гасцей кірмашу.

Ці прайшоў сыр маскарпоне беларускай вытворчасці краш-тэст ад шэф-кухара з Італіі? Які аўтамабільны гігант з Кітая гатовы прыпаркавацца ў "Вялікім камені"? І як кітайскія інтэрнэт-магазіны запаўняе бярозавік з Беларусі. Эксклюзіўны рэпартаж аб Беларусі з Шанхая прама зараз.

Расказвае Ян Пашкевіч.

Гучна заявіла аб сабе з узбярэжжа Ціхага акіяна на гэтым тыдні Беларусь. Беларусь-таўн узвялі пасярод аднаго з найбуйнейшых Чайна-сіці. Вітрыны з беларускімі таварамі з'явіліся ў другім па велічыні сусветным прадуктовым мегамаркеце - кірмашы SIAL 2018.

Так па нітках віртуальнай павуціны беларускі бярозавік ужо разлятаецца па ўсім Кітаі. Заняць жа месца на прадуктовым стале самага вялікага рынку на планеце імкнуцца больш за 4000 кампаній з усіх бакоў свету. Смачныя кантракты за свае пачастункі атрымалі і шматлікія беларускія прадпрыемствы.

Адна з асноўных страў з беларускага стала - ялавічына. Першая партыя ў 150 кілаграмаў толькі разыграла апетыт кітайскага рынку - другая порцыя мяса павялічылася да 19 тон. А вось перанакіраваць плынь малочных рэк з Беларусі ў свой бок на выставе спрабавалі не толькі кітайскія кампаніі.

На дэсерт жа - сырныя ноу-хау са смакам Італіі: беларускія крэм-чыз, маскарпоне, корыка і мацарэла. За месца на паліцах кітайскіх магазінаў нашым малочным вырабам прыходзіцца "паштурхацца" з канкурэнтамі з Аўстраліі і Новай Зеландыі.

Смак-тэст беларускай навінкі мы папрасіліі правесці шэф-кухара ў нацыянальным павільёне Італіі: "На смак вельмі нядрэнна. Вядома, гэта не той маскарпоне, да якога я прывык у Італіі, але мне спадабалася".

Акрамя таго, на тыдні ў Шанхаі з'явіўся і ўвесь свет у мініяцюры - магчымасць здзейсніць экспрэс-падарожжа буйным тураператарам Кітая дала сусветная турыстычная выстава ITB-2018.

Для кітайскіх турыстаў Беларусь часцей становіцца толькі адным з прыпынкаў вялікага еўратура. Аднак лідар турыстычнай індустрыі Паднябеснай - кампанія Ctrip - ужо падрыхтавала для нашай краіны сольную праграму - першая група адправіцца на працягу месяца.

Недалёка ад горада вышынных дамоў размясціўся і індустрыяльны парк высокіх ідэй - сёлета тут свой офіс адкрыла і першая беларуская кампанія.

Суседзі па IT-вуліцы нашай кампаніі - "Хуавэй", "Майкрасофт" і іншыя сусветныя гіганты. Аднак шматлікія кампаніі ўжо давяраюць свае праекты пачаткоўцу з Беларусі.

Дарэн Старсмар, кіраўнік дырэктар - кіраўнік кампаніі APAC у EPAM Systems: "Перавага гэтага індустрыяльнага парка - ён акружаны ўніверсітэтамі. Яны рыхтуюць патрэбных нам спецыялістаў, якіх мы можам браць на працу яшчэ падчас вучобы, каб яны прасякліся ідэямі нашай кампаніі і працавалі над сумеснымі праектамі з кітайскімі кампаніямі".

А вось у сустрэчным кірунку - следам за сонцам на захад плануе прайсці кітайскі аўтагігант.

Прыпаркавацца аўтамабільны канцэрн плануе ў Кітайска-беларускім індустрыяльным парку. Менавіта грузавікі Sinotruk працавалі над узвядзеннем аднаго з самых глабальных праектаў Беларусі і Кітая.

Збудаваныя нашымі краінамі турыстычныя, фінансавыя і гандлёвыя масты адкрываюць усё больш новых палосаў для руху.